Mjørgen Skrevet Mars 14, 2010 Share Skrevet Mars 14, 2010 Har en 525 tds med justerbar power boks. bilen går meget godt når jeg stiller på. er dette bra for disse motorene? tåler de d? noen som har erfaring med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lapin Kulta Skrevet Mars 14, 2010 Share Skrevet Mars 14, 2010 Manuell eller automat? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2010 Manuell eller automat? Manuell ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zahlo Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 er litt intresert om dette funker ja, vet at automaten ikke liker når man justerer opp dette men manuell kassen er sterk Hvor fikk du tak i denne powerboksen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 Se i speilet eller få noen til å kjøre bak å se når du gir fullt gasspådrag! Kommer det svart eksos så er det et tegn på at motoren er litt "misfornøyd" og ikke alt er som det skal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zahlo Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 Den vil jeg ikke si er rett, siden svartrøyk kun er Uforbrent Diesel.. Er det svartrøyk så vet du at den får for tjukk blanding og iallefall ikke går for magert som er i mine øyne myye værre. bedre og justere til det kommer litt svartrøyk og la det være slik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 Se i speilet eller få noen til å kjøre bak å se når du gir fullt gasspådrag! Kommer det svart eksos så er det et tegn på at motoren er litt "misfornøyd" og ikke alt er som det skal det er det dummeste jeg har hørt gratulerer, jo mer svart som kommer, jo bedre! Disse m51-motorene tåler vanvittig med juling, ingen problem når det er manuell, gikk en slik i trondheim med 275hk, ikke endra noe innvendig i motoren, bare større element, turbo og det vanlige(ic/eksos/filter), clutchen er hovedproblemet når du kommer opp i 200-210hk, det tviler jeg på at du har så da er det ingen problem! går flere her med værsting-chipen som baserer seg på 1,5 i ladetrykk og dertilhørende mengde med diesel, disse blir straffa mildt sagt noe vanvittig, men de holder! Disse går med 1,8 i ladetrykk og stor IC osv, så er vel rundt 190-210hk(i disse tre omega td som går her), går faktisk tre her med denne chipen, i tillegg er det en 325tds touring med dette oppsettet også, går som bare det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Mars 15, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2010 Takk før svar. skulle bare høre så jeg ikke stilte på for mye å sprengte hele dritten ryk litt tå den å d tyda på den he nåkk diesel vertfall.. bedre me masse diesel eller før lite.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zahlo Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 Takk før svar. skulle bare høre så jeg ikke stilte på for mye å sprengte hele dritten ryk litt tå den å d tyda på den he nåkk diesel vertfall.. bedre me masse diesel eller før lite.. riktig:) Holder på med en TDS her selv, skal bytte stempelringer, rådelager og visse andre lager og pakningssett så blir det fullt trykk på turbo og diesel:D (Skulle hadd en egen TDS tråd ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 Takk før svar. skulle bare høre så jeg ikke stilte på for mye å sprengte hele dritten ryk litt tå den å d tyda på den he nåkk diesel vertfall.. bedre me masse diesel eller før lite.. riktig:) Holder på med en TDS her selv, skal bytte stempelringer, rådelager og visse andre lager og pakningssett så blir det fullt trykk på turbo og diesel:D (Skulle hadd en egen TDS tråd ) sleng ut prosjekt-tråder begge to! Me like to read that bitches! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 Den vil jeg ikke si er rett, siden svartrøyk kun er Uforbrent Diesel.. Er det svartrøyk så vet du at den får for tjukk blanding og iallefall ikke går for magert som er i mine øyne myye værre. bedre og justere til det kommer litt svartrøyk og la det være slik det er det dummeste jeg har hørt gratulerer, jo mer svart som kommer, jo bedre! Disse m51-motorene tåler vanvittig med juling, ingen problem når det er manuell, gikk en slik i trondheim med 275hk, ikke endra noe innvendig i motoren, bare større element, turbo og det vanlige(ic/eksos/filter), clutchen er hovedproblemet når du kommer opp i 200-210hk, det tviler jeg på at du har så da er det ingen problem! går flere her med værsting-chipen som baserer seg på 1,5 i ladetrykk og dertilhørende mengde med diesel, disse blir straffa mildt sagt noe vanvittig, men de holder! Disse går med 1,8 i ladetrykk og stor IC osv, så er vel rundt 190-210hk(i disse tre omega td som går her), går faktisk tre her med denne chipen, i tillegg er det en 325tds touring med dette oppsettet også, går som bare det Vel! Mulig dere er hobbymekanikere men mekanikerene på verkstedet til BMW forhandleren jeg jobbet hos sa at det ikke akkurat er noe sunnhetstegn når svart eksos oppstår! Punktum finale! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zahlo Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 Vel! Mulig dere er hobbymekanikere men mekanikerene på verkstedet til BMW forhandleren jeg jobbet hos sa at det ikke akkurat er noe sunnhetstegn når svart eksos oppstår! Punktum finale! Har vært hobby mekaniker i 10 år og faglært mekaniker i 5 Men det er enda bare uforbrent diesel det kommer svartrøyk av.. bare se evt Dieseldragstere, traktorer, anleggsmaskiner, ferjer, lastebiler osv osv osv.. de røyker svart (Men da er det og en stoor forskjell på 'normal' svartrøyk og at det kommer en sky bare du tenker på og starte den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Mars 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2010 Er verre vis den får forlite diesel da går motoren t helvette. bedre d ryker litt da;) går vertfall meget godt sa bilan med chip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peder87 Skrevet Mars 17, 2010 Share Skrevet Mars 17, 2010 om bilen aldri har vært gjort noe med og den begynner å ryke svart\blått\hvit\grått så er det jo tegn på at ikke alt er slik det skal være.. men om man har vært å justert på motoren og det blir svart røyk er jo dette normalt dessuten pøser de fleste nye diesel motorer ut en liten svART sky når du trår gassen i bunn.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Mars 17, 2010 Share Skrevet Mars 17, 2010 dessuten pøser de fleste nye diesel motorer ut en liten svART sky når du trår gassen i bunn.. dette betyr vel bare at du kjører alt for pent og bilen har sotet ned. Kjør hardt hele tiden så er ikke det ikke noe problem med røyk dotter bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå