Bimmerfører Skrevet Mars 15, 2010 Skrevet Mars 15, 2010 Hei Har en E39 520IA som har begynt å riste på rattet ved nedbremsing, Trodde kanskje det kunne være bremsene, så jeg byttet skiver, klosser og calippere rundt hele og dette hjalp ikke, så nå har jeg byttet det som er av stabstag, foringer, endeledd og fortsatt ikke noen særlig forskjell. Ristingen er noen ganger kraftig andre ganger mer moderat, men den kommer bare ved svak oppbremsing, så når jeg bremser hardt er det inger risting. Vet at dempere er slitte, derfor bytter jeg fjærer og dempere rundt hele i løpet av uka, kan dette være feilen, eller kan det være noen abs sensorer som har tatt kvelden? Noen som har vært borti samme feilen og klart å bli kvitt ristingen? For jævlig å snart ha brukt 20-25K for å fortsatt ha samme feilen. (men selvfølgelig så har sikkert ikke bilen vondt av å bytte slitedeler en gang i blandt)
stiane28 Skrevet Mars 15, 2010 Skrevet Mars 15, 2010 hjullager er nok feilen:p hadde samme problem selv:p
Bimmerfører Skrevet Mars 15, 2010 Forfatter Skrevet Mars 15, 2010 OK. Kan det være årsaken til ristingen, som forøverig kun kommer (som beskrevet i første innlegg) ved nedbremsing, og ingen risting ellers??
The_transporter Skrevet Mars 15, 2010 Skrevet Mars 15, 2010 har hatt samme feil på min e39 523ia og der var feilen dårlige foringer i kasterstaget ristet noe forferdelig og om du har kast i skivene så blir dette ekstra ille du kan jo sparke i hjulet ditt i for og bakkant og se om det beveger seg noe hjullager skal du vel egentlig HØRE om er gåene når du kjører kasterstag er : http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /89688.JPG får ikke til å legge inn bilde.. sikkert tull med gs sine sider som gjør det
stiane28 Skrevet Mars 15, 2010 Skrevet Mars 15, 2010 jeg hadde samme problem, det var hjullagrene foran. trenger ikke nødvendigvis å høre at hjullagrene er gåen når man kjører,, de kan bli ødelagt på mange forskjellige måter har æ opplevd. så æ villa ha sjekka hjullagrene foran:) ta tak i hjulene foran å beveg på de,, er det litt slakke da, så er de slitt.
The_transporter Skrevet Mars 16, 2010 Skrevet Mars 16, 2010 Vel jeg er uenig i din teori, men skal ikke si det ikke er mulig.. vil gjerne høre hva som er feilen her da det var noe helt annet hos meg
Bimmerfører Skrevet Mars 16, 2010 Forfatter Skrevet Mars 16, 2010 har hatt samme feil på min e39 523iaog der var feilen dårlige foringer i kasterstaget ristet noe forferdelig og om du har kast i skivene så blir dette ekstra ille du kan jo sparke i hjulet ditt i for og bakkant og se om det beveger seg noe hjullager skal du vel egentlig HØRE om er gåene når du kjører kasterstag er : http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /89688.JPG får ikke til å legge inn bilde.. sikkert tull med gs sine sider som gjør det Kommer ikke inn på linken du henviser til her, kan du sende delenummer, jeg begynner å bli ganske frusterert her, for nå er det snart ikke en del som ikke er byttet under på denne kjærra. Eneste positive er jo at ALT blir som nytt under der
The_transporter Skrevet Mars 16, 2010 Skrevet Mars 16, 2010 12620 (Alternativ vare for 31121141717) Kasterstag v.s Pris 1.218,52 kr. (inkl mva) 31121141717 (Original vare) Kasterstag v.s org Pris 1.634,30 kr. (inkl mva) fikk ikke til å lage link så her har du delenummer og pris på original og uoriginal
bmwmann24 Skrevet Mars 16, 2010 Skrevet Mars 16, 2010 Mine erfaringer med ødelagte hjullager er skrapelyd sammt at hjulene kaster seg fram ogtilbake. Bruk nævan dra å røkk i hjulene da ser du om det er kast i de.
ropa Skrevet Mars 16, 2010 Skrevet Mars 16, 2010 Dette problemet hadde jeg på min første Bmw,som var en e36 318i 91mod, jeg skiftet alt av foringer, bremser,skiver u name it. Ble aldri kvitt problemet, og skal si det er den mest irriterende feilen man kan ha Men godt mulig dette er hjulagret siden dette var vel kanskje det eneste jeg ikke skiftet Det mest vanlige er jo bremseskivene på disse bilene, men ser at du også har svidd av cash så lommeboka har blitt helt flat Ønsker deg lykke til videre med å lokalisere dette, og post gjerne her vis du finner ut av det, sikkert mange som vil vite om akkurat det her
Robin L Skrevet Mars 16, 2010 Skrevet Mars 16, 2010 jeg hadde også dette på min e39. jeg bytta begge casterstagene (giddet ikke å sjekke hvilket som var dårlig) og monterte powerflexforinger. bilen ble som en drømm etterpå
Bimmerfører Skrevet Mars 16, 2010 Forfatter Skrevet Mars 16, 2010 Da blir det bytte av kastestag og 4 nye hjul-lager, så får vi se iløpet av morgendagen om bilen blir bra eller ikke
ropa Skrevet Mars 17, 2010 Skrevet Mars 17, 2010 Da blir det bytte av kastestag og 4 nye hjul-lager, så får vi se iløpet av morgendagen om bilen blir bra eller ikke Lykke til Hør fra deg, på hvordan det ble
feiringbruk Skrevet Mars 18, 2010 Skrevet Mars 18, 2010 Hadde samme problemet med min e39 men når jeg byttet dekk da ble det bra.Klarte ikke og se noe galt med hjulene,men det kom tilbake når jeg i høst la vinterhjulene på igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå