GĂ„ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en E39 520IA som har begynt Ä riste pÄ rattet ved nedbremsing,

Trodde kanskje det kunne vÊre bremsene, sÄ jeg byttet skiver, klosser og calippere rundt hele og dette hjalp ikke, sÄ nÄ har jeg byttet det som er av stabstag, foringer, endeledd og fortsatt ikke noen sÊrlig forskjell.

Ristingen er noen ganger kraftig andre ganger mer moderat, men den kommer bare ved svak oppbremsing, sÄ nÄr jeg bremser hardt er det inger risting.

Vet at dempere er slitte, derfor bytter jeg fjĂŠrer og dempere rundt hele i lĂžpet av uka, kan dette vĂŠre feilen, eller kan det vĂŠre noen abs sensorer som har tatt kvelden?

Noen som har vĂŠrt borti samme feilen og klart Ă„ bli kvitt ristingen?

For jĂŠvlig Ă„ snart ha brukt 20-25K for Ă„ fortsatt ha samme feilen.

(men selvfÞlgelig sÄ har sikkert ikke bilen vondt av Ä bytte slitedeler en gang i blandt)

Skrevet

har hatt samme feil pÄ min e39 523ia

og der var feilen dÄrlige foringer i kasterstaget

ristet noe forferdelig

og om du har kast i skivene sÄ blir dette ekstra ille

du kan jo sparke i hjulet ditt i for og bakkant og se om det beveger seg noe :) hjullager skal du vel egentlig HØRE om er gÄene nÄr du kjÞrer

kasterstag er : http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /89688.JPG

fÄr ikke til Ä legge inn bilde.. sikkert tull med gs sine sider som gjÞr det

Skrevet

jeg hadde samme problem, det var hjullagrene foran. trenger ikke nÞdvendigvis Ä hÞre at hjullagrene er gÄen nÄr man kjÞrer,, de kan bli Þdelagt pÄ mange forskjellige mÄter har Ê opplevd. sÄ Ê villa ha sjekka hjullagrene foran:) ta tak i hjulene foran Ä beveg pÄ de,, er det litt slakke da, sÄ er de slitt.:)

Skrevet
har hatt samme feil pÄ min e39 523ia

og der var feilen dÄrlige foringer i kasterstaget

ristet noe forferdelig

og om du har kast i skivene sÄ blir dette ekstra ille

du kan jo sparke i hjulet ditt i for og bakkant og se om det beveger seg noe :) hjullager skal du vel egentlig HØRE om er gÄene nÄr du kjÞrer

kasterstag er : http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /89688.JPG

fÄr ikke til Ä legge inn bilde.. sikkert tull med gs sine sider som gjÞr det

Kommer ikke inn pÄ linken du henviser til her, kan du sende delenummer, jeg begynner Ä bli ganske frusterert her, for nÄ er det snart ikke en del som ikke er byttet under pÄ denne kjÊrra.

Eneste positive er jo at ALT blir som nytt under der :D

Skrevet

12620 (Alternativ vare for 31121141717) Kasterstag v.s Pris 1.218,52 kr. (inkl mva)

31121141717 (Original vare) Kasterstag v.s org Pris 1.634,30 kr. (inkl mva)

fikk ikke til Ä lage link sÄ her har du delenummer og pris pÄ original og uoriginal :)

Skrevet

Mine erfaringer med Ăždelagte hjullager er skrapelyd sammt at hjulene kaster seg fram ogtilbake. Bruk nĂŠvan dra Ă„ rĂžkk i hjulene da ser du om det er kast i de.

Skrevet

Dette problemet hadde jeg pÄ min fÞrste Bmw,som var en e36 318i 91mod, jeg skiftet alt av foringer, bremser,skiver u name it. Ble aldri kvitt problemet, og skal si det er den mest irriterende feilen man kan ha :evil:

Men godt mulig dette er hjulagret siden dette var vel kanskje det eneste jeg ikke skiftet :lol:

Det mest vanlige er jo bremseskivene pÄ disse bilene, men ser at du ogsÄ har svidd av cash sÄ lommeboka har blitt helt flat :shock:

Ønsker deg lykke til videre med Ä lokalisere dette, og post gjerne her vis du finner ut av det, sikkert mange som vil vite om akkurat det her :D

Skrevet

jeg hadde ogsÄ dette pÄ min e39. jeg bytta begge casterstagene (giddet ikke Ä sjekke hvilket som var dÄrlig) og monterte powerflexforinger. bilen ble som en drÞmm etterpÄ :)

Skrevet
Da blir det bytte av kastestag og 4 nye hjul-lager, sÄ fÄr vi se ilÞpet av morgendagen om bilen blir bra eller ikke

Lykke til 8)

HÞr fra deg, pÄ hvordan det ble :D

Skrevet

Hadde samme problemet med min e39 men nÄr jeg byttet dekk da ble det bra.Klarte ikke og se noe galt med hjulene,men det kom tilbake nÄr jeg i hÞst la vinterhjulene pÄ igjen :(

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...