orjan_boe Skrevet Mars 15, 2010 Skrevet Mars 15, 2010 Jeg lurer på om det er andre her på forumet som har lik/lignende 1 serie som meg? Det jeg lurer på er om deres cbs(condition based services) (servicedisplayet som vises inni bilen)oppdaterer seg kontinuerlig(altså feks olje service km telleren synker med 1 km om gangen, eller hopper den flere tusen km om gangen)? Gjelder forsåviidt de andre elementene også(bremseklosser, tennplugger, mikrofilter osv). Synes min har stått skremmende lenge på samme km. Slik moderne teknologi er nytt for meg, derfor jeg spør:). hvilke erfaring har dere?
sondre Skrevet Mars 16, 2010 Skrevet Mars 16, 2010 Den går ikke ned km for km, på min så stod det en dag 6000 km og dagen etter var den nede i 4000 km og jeg hadde ikke kjørt mer enn 15 km, så km er nok bare en indikasjon og ikke en absolutt lengde... Men hvordan logikken til beregningen av km er bygd opp vet ikke jeg, men mitt generelle inntrykk er at 1 km ikke alltid er 1 km
Smurfen Skrevet Mars 16, 2010 Skrevet Mars 16, 2010 nå er du jo slik at bmw'er (hvertfall på min e34) ikke går på km for og beregne tid til oljeskift... den går på bensin forbruket... jo hardere du kjører jo hyppigere vil computeren at du tar en service..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå