MariusW Skrevet Mars 17, 2010 Share Skrevet Mars 17, 2010 Hei! Har et merkelig tilfelle på bilen min som jeg ikke har vært borti før. Det kan være tilfeldig, men det oppstod rett etter jeg byttet batteri i februar grunnet at bilen gikk fri for strøm hver morgen når det var sprengkulde. Nå er det altså følgende problem: Når jeg står opp på morgenen så har jeg bilen i fri og lener meg inn for å vri om nøkkelen. Starteren går perfekt rundt og den starter på 2-3 runde max.. Veldig rask reaksjon. Turtallspila går opp til det normale (ca 1500) og daler så ned igjen og bilen dør ut eller kveles... Hvis jeg da vrir om nøkkelen igjen starter bilen på nytt og den går igjen opp til 1500 og detter kun ned til 1000 og blir stabilt der.. Da er den ikke i NÆRHETEN av å kveles engang... Hvis jeg sitter i bilen når jeg starter den første gang om morgenen så kan jeg gi litt gass for å holde den i live, men det er jo heller tungvindt å gjøre og jeg liker ikke å vite i underbevisstheten min at noe er galt med min kjære Jeg trodde i starten dette var fordi vi hadde latterlige 20 minusgrader osv.. Men det viser seg at selv nå, med 3,5 minus og omegn så er problemet fortsatt der. Når jeg er på jobb kan jeg stå i parkeringstunnell som er 0-3 grader ca og når jeg da starter den så kommer den helt ned i bare et par hundre omdreininger og kveles nesten før den automatisk tar seg opp igjen. Så den er til en viss grad påvirket av temperaturen, helt klart. Jeg synes bare at det er rart at om jeg starter den igjen rett etterpå så er alt gull og grønne skoger.. Noen tips? Kan legge til at jeg hadde bilen på diagnose og den viste blandt annet at LMM før kat. er defekt. Sammenheng? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 18, 2010 Share Skrevet Mars 18, 2010 du løste problemet der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet Mars 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2010 Du mener altså at det er LMMen som er på tryne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 18, 2010 Share Skrevet Mars 18, 2010 prøv å napp ut lmm og kjør uten...om bilen oppfører seg bedre så er det nok den som er syndern:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå