Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har søkt gjennom teknisk uten å finne noe om dette, så derfor stiller jeg følgende spørsmål:

Mine lys peker for langt ned, det gjelder både nær (Xenon) og fjern (halogen). Lyktehuset later til å hvile i en gummiforing, det kan beveges opp og ned med ganske stor vandring. På førersiden kommer det dog ikke mer ned i bakkant fordi det stopper i en slangeklemme til et luftinntak.

Ja - jeg har automatisk nivåreg og jeg ser også at lyktene stilles opp og ned når jeg starter bilen. Jeg synes bare det virker noe tilfeldig når lyktene kan stoppe i slike ting som luftinntaket. Jeg ser jo at venstre lykt peker vesentlig lengre ned enn høyre.

Jeg forsøker å skru på disse to umbracohjulene som visst skal regulere horisontal og vertikal innstilling, men jeg klarer ikke å se at dette fører til noe som helst.

Er det noen som kan fortelle meg hvordan dette skal være?

Skrevet

Du har knekte justeringspinner inne i lyktene. Derfor er det slik. Du kan kjøpe mine overhalte lykter m/hvit blink og xenon :wink:

Eller fikse de du har...

Skrevet

Takk for svar, det høres rimelig ut men er noe jeg overhodet ikke har reflektert over. Du kan PM'e meg angående lyktene, skjønt jeg liker å ha det noenlunde originalt. Kan jeg bestille delene på ebay eller andre steder, hva heter de? Er dette noe jeg fikser selv?

Skrevet

For det første hvilken årsmodell har du? Hvis det er før 2000 så får du kjøpt pinner fra f.eks koed. https://www.koed.no/2.2.asp?billede=489 ... 60789&nr=1

Hvis dine er nyere må finne de på ebay. Begge går å skifte selv, men det er litt større prosess på 2000+ . Her er hva du gjøre http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=893721

Men som sagt har eg akkurat gjrt dette på ett par lykter som er tilsalgs. Hvis du ikke vil prøve deg..

Skrevet

Knakk disse selv når jeg installerte AE i lykteglassene og skulle ha ledningene ut bak på lampa. Prøvde å skru opp og lime disse styrepinnene, men de var utrooooooooolig porøse og knakk bare mer. Derfor anbefaler jeg ikke det. Bestillte meg nye pinner fra Koed.no nå for et kvarter siden, og skal raportere om hvordan det funker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...