Gå til innhold

Ene xenon pæra tenner bare av og til (E39) (LØST)

Galldrian
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har original Xenon på min 520 98'. I det siste har den ene pæra bare tent av og til når jeg først starter bilen. (Viser feil i dash når den ikke virker)

Tenkte det var pæra som holdt på og ryke, men feilen vedvarte etter jeg skifta den.

Så da er det ballasten som må byttes? Hvordan virker dette... er det den "koppen" som sitter på pæra jeg må bytte eller er det hele sulamitten? Kan noen linke til det jeg trenger av deler... evt. andre tips for å feilsøke/fixe uten og kjøpe nye deler?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nettopp det problemet på min 2002mod 530da, der var det pæra som var gåen, trodde at enten funka de ellers så funka de ikke!! den tente noen ganger, men det var litt svakere lys i den når den først tente, bytta pære og da ble det greit....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nettopp det problemet på min 2002mod 530da, der var det pæra som var gåen, trodde at enten funka de ellers så funka de ikke!! den tente noen ganger, men det var litt svakere lys i den når den først tente, bytta pære og da ble det greit....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du noe svimerke på den pæra du tok ut? Hadde samme problem i bilen min, det var rett og slett dårlig kontakt pga at sokkelen (pæreholder) var knust av tidligere eier.

Ja, pæra jeg tok ut var faktisk litt svidd nederst med sokkelen. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var problemet løst :)

Tok av koppen igjen og ved nærmere ettersyn så jeg at den ene lederen på siden var brunnet av slik at den ikke fikk skikkelig kontakt, det var bare to stumper igjen.

Jeg delte en kabelsko på tvers og så på langs slik at jeg fikk to biter jeg kunne forlenge med, omtrent som å sette en krone på en tann ;)

Krimpa disse godt på samt lodda de fast.

Monterte allt sammen og presto det virket, kunne dunke i den uten at det blafret i lysa.

Sparte meg for 4000kr i rep hos verksted der ja! De hadde garantert skifta hele tenneren :S

NB: Skal du gjøre dette selv så er det jævlig viktig at du har lys og tenning AV. Er snakk om 25 000v som kommer fra tenneren her, ikke noe man spøker med.

Viser ellers til en DYI jeg laget for en stund siden for vanlig skifte av Xenon på E39

http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=119689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...