Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo! Kjørte litt bil i helga(natt til lørdag). Dagen etterpå så skulle jeg ta meg en tur å kjøpe diesel.

Men før jeg kom meg til bensinstasjonen så gikk den varm. Fylte på vann og kjørte etter at jeg hadde fylt diesel. Den blir varm når jeg har "rasa" litt på parkeringsplasser eller noe. Har ikke kunne ha kjørt i mer enn 2min når jeg har rasa, da blir den varm. vannet blir bortdampa, å jeg må fylle på nytt! Men over til det som skjedde igjen! jeg hadde fylt diesel og vann, så jeg skulle hjem så kjørte jeg under 1km, så gikk den varm igjen. Tenkte at det var luft eller noe i systemet, så fylte på atter en gang(hadde med meg 8-10Liter ) kjørte et par hundre meter, så ble den varm igjen!

kjente på slangene, der den ene var kokende varm, mens den andre ikke var så varm. er det vasspumpa som har gått?

Skrevet

har bytta både vasspumpa og termostat, men bilen koker, varmeapratet blir aldri varmt, og ende delen av radiatorn er kald mens en LITEN del er varm. hvor sitter lufteskruen på disse bilene?

Skrevet

sjekk om det kommer vann ut av eksosen.. Kan være toppakninga di. EVT blås hardt i radiator å hør/se om det kommer vann ut av toppen.

Skrevet

For meg høres det ut som at enten er radiatoren tett eller så kan du ha satt termostaten inn feil vei. Vet ikke om det har noen stor betydning, men det er ett merke på disse termostatene som viser retningen. Siden bilen ikke blir varm inni, virker det som vann ikke slipper ut fra motoren gjennom termostaten og inn i radiator og varmeapparat....Bare for sikkerhets skyld: sviver vifta?

Skrevet

Kommer det hvit røyk ut av eksosen? Om det gjør det kan det være toppakningen din som er gåen.

En måte å sjekke det på er å dra innom et værksted og be de ta en test av frostveska de for å se om det er spor av bensin i den. det gjør de sikkert gratis, tar 2 minutter

Skrevet

hallo. frostvæska ser helt fin ut, men har ikke tatt noen tester av den, ryker ikke av eksosen heller, men er stygt redd for topp-pakningen ell toppen, de har jo greid å levert aliminiumstopper, så er ikke umulig at den er sund

Skrevet

Men bare sjekk fargen på eksosen din når den er varm. Er den hvir har du vann i eksosen-->toppakning.

Men den testen jeg snakka om

Skrevet

Hadde mye av di samme symptomene selv for litt siden.. Bilen min ble plutslig varm og temp måleren gikk til tops.. var gudslov ikke så langt unna en bensin stasjon 1-2 km og stoppet sikkert 4-5 ganger da og trillet en del i nedover bakker.. men etter jeg fylte var den like dann igjen.. så jeg ringte redningsbil og fikk taua den hjem, men smarte meg så etterpå at slangen fra radiatoren hadde hoppet av. fikk den på igjen men det rare var at alt vannet ikke hadde rennet ut ? .. så jeg etterfylte og trodde alt var bra igjen men det var det ikke! den hadde tæla seg helt.. så satte bilen i garagen med varme og dagen etter luftet jeg systemet og fylte på og alt var fint igjen :) så sjekk om det eventuelt har isi seg igjen eller tettet seg i radiatioren..

Skrevet

Ta en skikkelig rens av kjølesystemet ja. Kobl av alle slanger og kjørr gjennom med varmt vann. Så får du sjekket om det er fri flyt i systemet ditt også.

Skrevet

Høres jo ut som du har luft i systemet. Du sier at du har etterfylt kjølevæske mange ganger, men har du luftet systemet etterpå?

Sett bilen på tomgang og hold hånden bak eksosen ei lita stund. Blir du fuktig på hånden er det toppakning/topp. ;)

• 3 weeks later...
Skrevet

da skal bilen være i orden igjen. starter å går. hadde vasslekasje men fant ut feilen. rant LITT vann da jeg kjørte, så det var termostaten sin feil, utrolig nok! finns to forskjellige. en på 88grader, og en på 82 grader. bytta til 82 grader, så da er den i orden igjen : ), takk for hjelpa folks:)

Skrevet

hm, rart.. på Meca sine sider så får man opp begge termostatene til min bil.. rart at de har 88grader også til denne bilen om man ikke kan bruke den. Har samme bil som deg å bruker den uten problemer.. Jaja, er ikke alt her i verden man ska skjønne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...