Gå til innhold

E39 prosjekt

Divinegod
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Er ny her på forumet og har akuratt skaffet meg en vinrød 520 e39 touring (silverline) 1998mod

Har tenkt til å endre noen småting på den og derfor trenger jeg litt hjelp til å bestemme meg.

Noe av det jeg skal gjøre med utsiden er følgende:

Hvite blinklys er et must.

18" M6-felger

Angeleyes

M5 front med grøftelys

Det jeg da lurer på er om noen veit om en frontfanger med god passform og hvor jeg kan bestille, har sett dem har en del på bs eller gs bildeler men veit ikke hvordan passformen er på noen av dem så hvis noen kunne kommet med tilbakemelding på en frontfanger som har god passform etc.. Når det kommer til listene på m5 fanger, går det ann å få tak i silverline lister til m5 fangern? ikke sett noen med det men har ikke leita så voldsomt etter det heller.

Også når det kommer til angeleyes. Siden bilen er vinrød trur jeg ikke det vil passe med chrom angeleyes, trur dem med svart bakgrunn vil se bedre ut men veldig usikker. Hva trur dere ? :)

Innvendig har jeg tenkt til å gjøre minst mulig, det eneste jeg hadde tenkt til var å sette inn en forsterker i sida bak der cd-veksleren står og kjøre alle 4 kanaler ut fra orginalspiller inn på den og muligens sette inn en 6" bose sub hvis jeg får plass til den på enten høyre elelr venstre side, vil ikke fylle opp hele bagasjerommet med høytalere iom at det er en stasjonvogn, syntes det blir litt dumt og fylle hele bagasjerommet i en stasjonsvogn med høytalere og ikke ha plass til å ta med seg noe.

Så vil bare finpusse på en ellers veldig fin bil :D

Er fortsatt i planleggingsfasen men vil starte så fort jeg har tid og

vil legge ut bilder etterhvert som jeg får starta med dette prosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Realistisk prosjekt dette. har en kompis som har samma bil som kjøpte fanger på bs bildeler, den hadde veldig bra passform! når det kommer til angeleyes ville jeg personilg _ikke_ ha kjøpt chrome. synes ikke det egner seg på slike biler =) men det er min personlige mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en ny forsterker og fikk kobla den opp i dag, hadde litt problemer med støy fra tenninga, men det er så godt som borte nå, bare litt finjusteringer igjen.

8u7nsz4aw8wzau142hfr.jpg

Fant et fint sted foran reservehjulet som passet perfekt for en 5ch forsterker. Under en plate som det bare er festa to laste fester i.

cmmthr3tg7vqgd5gi6gw.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, fin farge med masse potensiale ;)

M5 fanger foran, shadowline lister og coilovers burde også legges til innkjøpslista di.

Synes også at rød ikke kler chrome mot seg i det hele tatt, så enten sorte preface nyrer eller facelift nyrer er en fin oppdatering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter påske blir skiboks borte :D Har revurdert bytte av frontfanger og har kommet fram til at det ikke er nødvendig å bytte fanger på en ellers så fin bil, lykter og blinklys ble sendt fra gs i dag så får dem sikkert i starten av neste uke.

Det eneste jeg må få ggjort er å kjøpe nye grøftelys og sette dem inn etter at bilen ble brukt som måkebil inn til garasjen en vinter.

Når det kommer til radio'en og forsterker er jeg plaget av støy fra høytalere når radio ikke står på og med en gang forsterker får spenning altså før signal kommer fra radio, skal prøve å legge opp litt bedre jording på radio så får jeg se om det blir bedre. Masse tråder rundt på forumet så har lest masse om forskjellige løsninger så får bare prøve alt jeg kommer over til problemet blir borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Da er M5 fanger bestilt kommer neste uke håper jeg. Ser litt på felger men veit ikke om jeg skal ha stadard bmw felger eller noen andre. Veit helt sikkert at jeg IKKE skal ha svarte felger og ikke chrome trur ikke det blir fint på rød bil. Hvis noen har forslag på fine felger til bilen så sier jeg takk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...