Steffen e46 Skrevet Mars 22, 2010 Share Skrevet Mars 22, 2010 Har en 2000mod 320d som plutselig stoppet. Fikk den på verksted, å der fant de ut at dieselpumpa pumpa for lite trykk og at dysene var helt tette.. Noen som har noen tips til hvor dette burde gjøres billigst mulig? Lønner det seg å kjøpe ny eller få ordna den gamle? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Mars 23, 2010 Share Skrevet Mars 23, 2010 Burde ikke verkstedet du fikk diagnosen fra kunne svare på det? Vanligvis er det elektronikken som tar kvelden på VP44-pumpa Se HER Pumpa koster 13.500,- på GS, sikkert mulig å få den billigere andre steder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 23, 2010 Share Skrevet Mars 23, 2010 hørtes ut som en noe merkelig feil.. men ja, du har vp44 som vanligivis har elektronikkfeil. tette dyser? javell... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen e46 Skrevet Mars 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2010 Fekk tilbud om å få ordna alt sammen til 28 000kr, syns dette var veldig dyrt.. Hva kan tette dyser komme av? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Mars 23, 2010 Share Skrevet Mars 23, 2010 Fekk tilbud om å få ordna alt sammen til 28 000kr, syns dette var veldig dyrt.. Hva kan tette dyser komme av? Om jobben består av å bytte pumpe(13500) og tette dyser(3x2000/stk og 1x2500) og arbeid(4t), vil jeg anslå dette til å skulle koste ca 13500+8500+4000=26.000,- Om de har tenkt å gjøre noe annet enn dette vil jeg anse det som dyrt. Om det er det overnevnte de har tenkt å gjøre vil jeg si tilbudet du har fått er en grei pris. Problemet med Valdres er at, så vidt jeg vet, ikke er noe BMW-verksted der. Jeg ville brukt et originalt BMW-verksted både til å finne ut feilen og reparere den. Enklere å stille BMW til ansvar enn et tilfeldig verksted som hevder at det ene eller andre er feil, og de begynner å bytte /reparere feil deler. Jeg fikk faktisk byttet pumpa på BMW i Drammen, som den billigste plassen. Men som BMWCCN-medlem får jeg 15% rabatt. Er vel ca 3 år siden. Mener å huske jeg betalte 13 for pumpa pluss ca 4 for jobben. dvs 17" Jeg hadde elektronikkfeilen, det var plutselig bare stopp på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen e46 Skrevet Mars 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2010 Har hatt bilen på BMW på Lillehammer, der fant de ikke noe feil på feilsøkinga anna enn at en dyse lakk.. Så de fikk ordna det, men tok opp de andre dysene i tillegg, å der var alle tette, så da regna de det var feilen.. Etter å skrudd det sammen igjen, fant de ut at dieselpumpa pumpa for lågt trykk.. Bilen min stoppa da jeg skulle akse utpå vegen, stoppa tvert, og var ikke antydning til ettertenning.. Veldig surt å måtte betale 28 000kr i verkstedregning når man er student:S Hørte det måtte spesialverktøy til for å få ut dieselpumpa også, ellers så kunne jeg fiksa det sjøl, menmen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Mars 23, 2010 Share Skrevet Mars 23, 2010 Går jo an å ta en prat med Fyksen på Lillhammer, de er jo eksperter på diesel. De overhaler til og med slike dieselpumper. Ring med de og hør, kanskje de har noen tips. Det ikke jeg skjønner er at dysene er tette, hvordan går dette for seg? Har også sett at commonraildyser ofte kan bli så møkkete(tette?) at de blir byttet, men et firma på nettet(mener det var dieselgrossisten) mente at de i mange tilfeller kunne utrlydvaskes med velykket resultat. Mitt tips: Ring og prat med Fyksen på Lillerhammer og Dieselgrossisten på Hønefoss Ser at Dieselgrossisten tar 7500 pluss moms for pumpa... dvs ca 9500. det er 4000 spart det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 23, 2010 Share Skrevet Mars 23, 2010 dette er jo ikke en common rail motor, da hadde pumpa vært mye billigere.. stoler ikke helt på diagnosen jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Mars 23, 2010 Share Skrevet Mars 23, 2010 Ja det er sant at dette ikke er commonrail, og derfor er pumpa mye dyrere... Etter hva jeg kan skjønne er det vel ikke tatt en diagnose etter at bilen er stoppet? Ser ikke akkurat bort i fra at pumpa har tatt kvelden. Hva mener e34_525tds er feilen, siden du ikke stoler helt på diagnosen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 23, 2010 Share Skrevet Mars 23, 2010 sorry, trodde du mente at dette var cr dyser.. my bad.. litt spesielt at slike feil oppstår samtidig. det er litt for fantastisk om du skjønner. "tette" dyser skal noe til.. for lavt trykk fra pumpa er også litt spesielt, mtp på hvordan ei slik pumpe fungerer. og at dette skjer samtidig, i forbindelse med bytte av dyse med sensor, nja.. har ikke noen god mening om hva som er feil uten å vite litt mer om bilen og symptom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen e46 Skrevet Mars 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2010 Tusen takk for gode råd, skal ringe de jeg:) Ja syns det er litt rart det ska skje på likt.. men har i en lang tid merket at bilen har hengt litt for så å dra igjen under hard belastning på 3 og 4 gir i motbakke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Mars 24, 2010 Share Skrevet Mars 24, 2010 Hadde de noe å bidra med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen e46 Skrevet Mars 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2010 Det hadde de:) Vi har nå bestilt dieselpumpe fra dieselgrossisten, ble kostende 10 000kr inkl. moms, så var billigere der iforhold til på myksen.. Å skiftinga av pumpa tar vi på et lokalt verksted, for var 2500kr å spare bare på det.. Så takk for tipset:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Mars 25, 2010 Share Skrevet Mars 25, 2010 Fint at det ordner seg. Pass på to ting når det lokale verkstedet skal gjøre dette; - at de har med justering av pumpa med i prisen(det har de sikkert), er en grovjustering som må gjøres - at de sørger for at det er diesel på pumpa før de kjører den første gang(så pumpa ikke skjærer seg med en gang. Kan godt hende det lokale verkstedet har peiling på dette, men jeg prøver alltid å sikre meg litt ekstra, hvis jeg har egen kunnskap som har betydning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet September 6, 2010 Share Skrevet September 6, 2010 Litt offtopic, men hvem er god på diesel i Valdres? Jeg har kakling i dysene mine, tenkte å dra på protrim neste gang vi skal til svigers, men dem er vel ikke akkurat dieselfolk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå