Lars89 Skrevet Mars 23, 2010 Skrevet Mars 23, 2010 Er jo greit som ekstra støtte, spesielt hvis ting sitter litt. Selv brukte jeg den org BMW-jekken... på grus... I en helling... (vanlige jekker og løftebukk er for høye) Hadde dog noe bak de andre hjula så den ikke skulle rulle
Hagestande Skrevet Mars 23, 2010 Forfatter Skrevet Mars 23, 2010 Holdt på i en halvtimes tid i dag, uten å lyktes. Så kom regnet - så for gjøre det i morra istede!
beemerworld Skrevet Mars 24, 2010 Skrevet Mars 24, 2010 si meg en ting... er det tid for sommerdekk allerede
Julianv Skrevet Mars 24, 2010 Skrevet Mars 24, 2010 Jekk opp, sett en bukk under, legg deg på baksiden og spark alt du kan, vekselvis på hver side. Husk å ha boltene i på et par gjenger
Iv3rs3n Skrevet Mars 24, 2010 Skrevet Mars 24, 2010 Eksos sitt forslag funker, da jeg måtte gjøre dette på min E30.. Men da viste det seg at jeg ved et uhell har satt på noen felger med feil senter størrelse men lik boltdiameter, dette resulterte i at jeg slet i en liten time med spark og slå på felgen uten resultat.. Skrudde boltene litt over halvveis inn og kjørte med litt hard gassing og bremsing og vips så løsnet felgen.. Ingen skader forekomm på bolter eller bil/felg..
Michael Skrevet Mars 24, 2010 Skrevet Mars 24, 2010 Og når du har fått av felgen, så smører du på kobberfett. Da slipper du det problemet mer. Sålenge man ikke har alu felger ja, så er dette er glimrende tips. Kobberfett og alu=FYFY! Går ille fint det....
325icab_88 Skrevet Mars 24, 2010 Skrevet Mars 24, 2010 Kobberfett har ingenting å gjøre på anleggsflaten!
Robkill Skrevet Mars 24, 2010 Skrevet Mars 24, 2010 Skulle ha av felga på delebilen i høst, stålfelger! Der sparka jeg å sparka, endte til slutt med at jeg tok en svær slegge for å slå det løs fra baksiden! siden jeg ikke brøy meg om felgen sparte jeg ikke på kreftene og det eneste som skjedde var at felgen ble veldig bra slått inn på baksiden løsna ikke. Løsninga ble å skru i boltene så de hadde en 2-3mm igjen før de begynte å stramme, måtte rive å røske fært med gass og bremser for at det skulle løsne
Hagestande Skrevet Mars 24, 2010 Forfatter Skrevet Mars 24, 2010 De gikk av til slutt, med mye banning, hamring og sparking.. Så nå er bilen i sommermodus
Lars89 Skrevet Mars 24, 2010 Skrevet Mars 24, 2010 Tørre og bare veier på Sørlandet ihvertfall. Tviler på snøen kommer tilbake så er ikke noe problem
Fliid Skrevet Mars 24, 2010 Skrevet Mars 24, 2010 Støttebukker når man skal skifte hjul? Hva i alle dager Skal jeg sparke løs en felg, så gjør jeg det helst fra under bilen. Jeg ligger ikke under en bil å sparker når kjøretøyet står på en jekk. Noen ganger kan sikkerhetstiltakene man foretar seg virke helt ville, men den dagen det nesten går galt/går galt, så angrer man fort på at man ikke gjorde mer for å være på den trygge siden. Man kan prøve å bagatelisere, men det kjøper jeg ikke.
rolfi Skrevet Mars 24, 2010 Skrevet Mars 24, 2010 Støttebukker når man skal skifte hjul? Hva i alle dager Skal jeg sparke løs en felg, så gjør jeg det helst fra under bilen. Jeg ligger ikke under en bil å sparker når kjøretøyet står på en jekk. Noen ganger kan sikkerhetstiltakene man foretar seg virke helt ville, men den dagen det nesten går galt/går galt, så angrer man fort på at man ikke gjorde mer for å være på den trygge siden. Man kan prøve å bagatelisere, men det kjøper jeg ikke. Jeg ser jo poenget, om du skal ligge under bilen og sparke. I posten du quotet sto det "vil nok løsne om du sparker litt i gummien på dekket". Det sto ingenting der om at man skulle ligge under bilen når man sparket. Derfor så jeg ikke helt poenget med kommentaren om støttebukker. Såklart, skal man under bilen så skal den stå på bukker. Ingen tvil om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå