Gå til innhold

Min Anthrazit E39 530DAT - a new low s9


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lyktene ble jo helt 100%, men du må jo vaske under på fangeren etter deg!

Knipse bilder av kjærrene en dag? :)

Ble en grei forbedring ja :) Bilen fikk seg en vask rett etterpå :)

Har ferie nå i tre uker, så burde jo være mulighet for en liten photoshoot en dag :D

Du er flink med bilen du:) men til info så heter det pollenfilter... Kullfilter har ikke dieselbiler;) det er til bensindamp...
Takk takk. Aha, det visste jeg faktisk ikke. ;-) Skifta ble de iallefall :)
Bra jobb med lyktene :) sparer fort noen kroner ved å være litt handy ^^
Takk :D Ja, det er mye en kan få til selv.. så lenge man har tid og energi ;)
Ble veldig bra det der! :) Når du polerte, da regner jeg med du brukte maskin? Gikk du over med noe rubbing? eller bare polish ? :) Vurderer og gjøre det samme på mine lykteglass!
Takk. Brukte maskin ja. Har ikke roterende, så brukte drill. :D På den ene lykta brukte jeg bare plastx og ull. På den andre brukte jeg også D300 Correction compound fra den nye serien til Megs. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble veldig bra det der! :) Når du polerte, da regner jeg med du brukte maskin? Gikk du over med noe rubbing? eller bare polish ? :) Vurderer og gjøre det samme på mine lykteglass!

Få tak i papiene inkludert 3000 papir. Det blir best resultat med S03 gold, S17+ og S40 -slik som sist, men med flere papirer. Lyktene dine ble ikke perfekt ettrsom man ikke får skilt vekk ujevnhetene med 1000 papir... :)

Bilen din ser forøvrig mest bra ut. Hyppig vedlikehold hjelper på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det var like greit å få de inn i vognkortet. Senken burde du iallefall få inn Appelgren. :)

Blir kanskje en tur bort på 'skogen i morgen! Titte på hvordan det har blitt.

I dag har jeg bytta en tåkelyspære samt bytta det røret som går fra torpeoveggen bort til en kupèfilteret. Kjøpte et nytt pga jeg klarte å knekke av et av de tre festene på den. Så jaggu klarte jeg ikke å delvis knekke ett på det nye også. FAIL. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du med noen form for dokumentasjon på felgene når du godkjente de? Jeg skal godkjenne mine Silvertrack den 22 Juli og det er jo alltids greit å være forberedt på disse menneskene.. :)
Jepp, fikk av en kar på forumet. :) Ja, det er kan være greit å ha slikt i orden. Jeg hadde faktisk allerede i vognkortet forskjellig bredde fremme og bak, dvs 8" fremme og 9" bak, men ingen mer info om felgstørrelse. Vet ikke om det gjorde det lettere ;) Sender deg pm.

I dag har det vært dag 1 av interiørshining. Har rensa gulvteppet, brukte ca 5 timer. Hadde et lite avbrekk med tur til stranda siden det er så fint vær om dagen 8)

Det som gjenstår er vinduer og dashbord/andre interiørdetaljer. Og muligens takettrekket.

Grunnen til den store shiningen er disse:

1k8854ckio7h53leemm8.jpg

Her fant jeg en tannpirker og div annet rusk.. :

wmiqrvhuuyralby5fqd6.jpg

Bruker Megs APC+ og en våtstøvsuger fra jula.

rcfp6znavs37g8j3vl65.jpg

Striper. :D

u7mcchak78fjfsel99qx.jpg

Matte i bil :)

b2rfa7q0j486bnskx3d7.jpg

Til slutt en liten teaser, grunnen til at det blir gjort rent på underlige steder.. :)

znpw1o03kghrj5ot7d2x.jpg

Får ta noen fler bilder av det prosjektet snart.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Å ha det så strøken inni bilen er egentlig bare "harry" :P jeg vil også... hehe
Hehe. :D Bare å gå til med støvsuger'n det. :)
Så veldig strøkent ut innvending :) Sånn det skal være.. Anbefaler deg og kjøpe Swisswax leather kit, fungerer veldig bra!

Hva slags våtstøvsuger bruker du fra jula? jobber der, så om den fungerer bra så kjøper jeg også en :)

Takk. Prøver å holde det i strekk. :)

Har allerede swissvax sitt lærsett. :) Er noen bilder på side 5.

Fungerer forsåvidt greit den våtstøvsugern, kjøpte en gang den var på tilbud. Gul Meec sak. Bråker greit..

Har litt lyst på en med blåsefunksjon, type CombiVac. Men de koster jo et par kroner ekstra, og vet ikke helt om jeg har behov for det ;)

Flotte matter, hvor er disse kjøpt? :)

Denne våtsugeren vil jeg også vite mer om.. Bruker du Meec'en eller en av Nilfiskene?

Takk! Kjøpte de av en tysker. Carfloor.de :) Tror jeg betalte ca 100 euro for mattene.

Det er Meec'en jeg har. Som nevnt over, bråker fælt men funker greit. Bruker Peltor'ene med radio for å si det sånn. :D

Bruker den sammen med Megs APC+ og vann. Sprøyter på APC+, skrubber, støvsuger, sprøyter på vann, skrubber, støvsuger, og gjentar etter behov.. :)

Fant forresten fram til den på jula sine sider nå, der står det at den har blåsefunskjon. Hvis det stemmer så er jeg temmelig blind. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hadde en liten photoshoot med Appelgrenfor en stund tilbake..:

j4s35825g8bdk7vwub05.jpg

ru0ij98d7yvtzj69h6ez.jpg

7jgqqm49bfxuoez5m5fn.jpg

v6aoe0rqdyy6xna7tyvu.jpg

lefoqh8jbz8jj9ohkx6y.jpg

aohr9glfuhagry6pa0pc.jpg

Skifta motorfester her om dagen:

dmetu3th6hujybhl9ev0.jpg

Mon tro om det er BMW logo de har slipa vekk, Febi er vel OEM leverandør..

qwm47so0up51lzmel569.jpg

Venstre motorfeste var helt ferdig. Hele innfestninga var løs! Kunne snurre fritt rundt.. Nytt feste er til høyre.. Og ja, olja er fra motorfestet :o

9lu1ixddl8fho7wna5k0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...