Gå til innhold

Min Anthrazit E39 530DAT - a new low s9


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fin touring du også har, fargen ligner på den som jeg har :D

Å ble missunelig når jeg så bilde av pansret ditt, 0 steinsprang. Bytte panser :) ?

Mulig den er noe lik ja :mrgreen:

Steinsprang er det dessverre plenty av hos meg også, det er nok bildene som lyver :wink:

Skal prøve meg på en runde med touch-up paint, våtsliping og polering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toning av ruter:

Skal ha på sidevinduer fremme også, men det glemte de..

6rfdyqwj8bt3qpv1pum8.jpg

f570zluxesuqzhy212sx.jpg

pzqxvyle2wubtn6tl221.jpg

cbj78hd3z06g2db5y7jd.jpg

cu33nfunes0k2ihooemh.jpg

Tok noen normale bilder også, skal legge ut de senere!

Fant en litt artig funksjon på kompaktkameraet som er brukt på disse bildene. Ikke noe redigering, bortsett fra skiltnr i paint! :D

er bildene tatt på notodden på næringsparken? eller et sted som ser heeeelt likt ut? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sotinga kunne gjerne vært litt mørkere, men hvilken sotningsgrad er det?

Ville ha en som var såpass lys at jeg kunne ha den rundt hele uten å tiltrekke så mye uønsket oppmerksomhet. Men de som la solfilmen glemte å ta vinduene foran... Så da er det slikt fremdeles...

Det er "rullegardin" i dørene bak, derfor ser det litt mørkere ut der.

Filmen er av typen Titanium fra Llumar, 38% lysgjennomgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Du har nok akkurat samme kasse som meg - A5S 390R fra GM. Den sitter også i E46 330d, og en tilsvarende variant i E53 X5 3.0d. Tror ikke ZF ble levert på E39 530d iallefall..

Kassa på facelift heter A5S 390R, mens før facelift heter A5S 360R.

Turboen gav opp ved ca 265' km. Fikk stoppa ganske umiddelbart jeg hørte noe ikke var som det skulle, men den rakk å sende ut ca ½ liter olje ut via eksosanlegget. ;)

Bytta veivhusventilasjon med en gang jeg kjøpte bilen, men den har nok gått med temmelig tett filter en god stund før det. Plystra greit i turboen fra jeg kjøpte den til den gav opp ;) Så det er jo et sikkert tegn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Du har nok akkurat samme kasse som meg - A5S 390R fra GM. Den sitter også i E46 330d, og en tilsvarende variant i E53 X5 3.0d. Tror ikke ZF ble levert på E39 530d iallefall..

Kassa på facelift heter A5S 390R, mens før facelift heter A5S 360R.

Turboen gav opp ved ca 265' km. Fikk stoppa ganske umiddelbart jeg hørte noe ikke var som det skulle, men den rakk å sende ut ca ½ liter olje ut via eksosanlegget. ;)

Bytta veivhusventilasjon med en gang jeg kjøpte bilen, men den har nok gått med temmelig tett filter en god stund før det. Plystra greit i turboen fra jeg kjøpte den til den gav opp ;) Så det er jo et sikkert tegn..

okei. Byttet du girkasse? isåfall kostet dette mye? siden har hørt det at ZF girkassa tåler litt mer enn GM kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei. Byttet du girkasse? isåfall kostet dette mye? siden har hørt det at ZF girkassa tåler litt mer enn GM kassa.

Jeg leste også at ZF kassa var bedre, og trodde facelift hadde ZF. Men det hadde den ikke gitt. ;)

Har ikke skifta automatkasse, men har skifta olje på den. Skal gjøre det igjen, hos RATS denne gang også.

Sjekka kjapt på koed, der kosta en ny kasse 38 høvdinger, hos gsbildeler kosta den 47. ;)

For overhaling hos for eksempel RATS må man sikkert regne fort 20 store da også. Pluss at den skal inn og ut av bilen da. :wink:

Girer kassa di bra opp og ned, er det ingen grunn til bekymring. Kjørestilen er nok en ganske vesentlig faktor på levetiden på kassa. Min har jo holdt 280k km... :)

Edit: Fant brukt kasse på ebay til 400 euro ;)

Her er forresten en tråd jeg lagde når turboen tok kvelden. link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei. Byttet du girkasse? isåfall kostet dette mye? siden har hørt det at ZF girkassa tåler litt mer enn GM kassa.

Jeg leste også at ZF kassa var bedre, og trodde facelift hadde ZF. Men det hadde den ikke gitt. ;)

Har ikke skifta automatkasse, men har skifta olje på den. Skal gjøre det igjen, hos RATS denne gang også.

Sjekka kjapt på koed, der kosta en ny kasse 38 høvdinger, hos gsbildeler kosta den 47. ;)

For overhaling hos for eksempel RATS må man sikkert regne fort 20 store da også. Pluss at den skal inn og ut av bilen da. :wink:

Girer kassa di bra opp og ned, er det ingen grunn til bekymring. Kjørestilen er nok en ganske vesentlig faktor på levetiden på kassa. Min har jo holdt 280k km... :)

Edit: Fant brukt kasse på ebay til 400 euro ;)

Her er forresten en tråd jeg lagde når turboen tok kvelden. link.

Okei, har akkuratt skiftet olje og automatsilen på kassa, og den girer veldig fint, så da er nok alt i orden. Min har jo "bare" gått 160km, så er en stund til jeg nærmer meg deg.

Den tråden kan være fin å ha, vet jo aldri når turbon tar kvelden! :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterklargjøring denne uka!

Begynte først med vinterhjula.

Michelin x-ice xi2, 215/60/16 på original felg.

Avfetting, vask, claying, polering og voksing. :)

Utrolig hvor mye "sølevann" som rant ut av dekksidene med litt prickbort og børste! Etter tredje runden ble det bra.

Klar til polering og voksing:

hmfwuskveqrrmad77oom.jpg

Satt inn med Megs #16 voks:

d4sxvn09dgostwm9sshv.jpg

En ferdig..

zvxc0bqzlrib2ng45ugl.jpg

Alle ferdige :)

9slafith5gnpzvdu037z.jpg

Vannskrekk:

utwbf0kyd48l4rwonrqd.jpg

ucdfqd5nsq5bm8ilpoec.jpg

Nå er det bilen som står for tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har bilen fått litt oppmerksomhet også. Ble et par lange dager..!

Det ble ca samme "menyen" som vinterhjula fikk..

avfetting, clay, litt korrigering, voks..

Her klar til clay:

r2hieo8isrnazjssekbi.jpg

Dagen etter, ny runde med avfetting og vask før jeg jeg begynner med lakken.

m0y3p5pnmxl9kmm9y412.jpg

Tørka den den..

gltd10ap0skdogfgzarc.jpg

Er endel å jobbe med her ja

rjzgsnwgmkz7ejvk6pd7.jpg

Ble grei blank, men er igjen ganske mange vaskeriper ala bildet over fremdeles.

powvamoyvq864hx83d3y.jpg

2owu8l0z8wbkc6o480n5.jpg

18v7m9k9wrw0rl050xt8.jpg

Hadde kanskje hjulpet endel med ordentlig kamera igjen ja.. :P

jeb2318nt7pmn7udk9ua.jpg

Så fikk hjulbuene en runde, samtidig som vinterskoa kom på. De fikk lag nr to med Megs #16 :)

dyr0zq7dbb8f5oarnfwh.jpg

Til slutt et bilde i friluft..

l1fvwj9gfkppz9csgyeb.jpg

Klar for vinter! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...