Gå til innhold

For mye bremsevæske - noen konsekvenser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fyllt på bremsevæske hele vinteren siden det minket stadig, og nå som jeg byttet klosser hele veien rundt, så er beholderen gnu-full!

Er jo max/min på beholderen, men er det direkte skadelig å ha den til de grader full?

Prøver pønske ut en måte å få det som er for mye ut av beholderen med ting jeg har hjemme, uten å søle det ut over lakken :?

Skrevet

Ingen andre konsekvenser enn at det kan flomme over og skade lakk i motorrom/på understell. :wink:

Skrevet

Når bremsevesken blir varm så ekspanderer den (ved hardkjøring f.eks), om beholderen er for full så kan det skape en uheldig situasjon. En kamerat av meg opplevde det i sin Nissan 200sx på rudskogen, fylte full tank på bremsevesken og satte avgårde... Den tanken sprakk hardt og brutalt etter få runder :?

Men opp til maks merket burde jo ikke være noe problem, så om du får tømt ut såppass ihvertfall....

Skrevet

Du kan jo bruke sånn sprayflaske, du tar av korken med denne spraydelen, og gjør den ren.

Deretter setter du den nedi bremseveskebeholderen og sprayer ut bremsevesken som er formye.

Selvsagt sprayer du jo bremsevesken oppi en kopp e.l.

Litt knotete forklaring kanskje.

Jeg har for min del gjort det på denne måten før.

Skrevet
Du kan jo bruke sånn sprayflaske, du tar av korken med denne spraydelen, og gjør den ren.

Deretter setter du den nedi bremseveskebeholderen og sprayer ut bremsevesken som er formye.

Selvsagt sprayer du jo bremsevesken oppi en kopp e.l.

Litt knotete forklaring kanskje.

Jeg har for min del gjort det på denne måten før.

Heheh! Jeg tenkte nøyaktig på denne løsningen da jeg oppdaget det, men fant ikke noe passende spruteflaske som jeg kunne ofre. Tipper jeg kan bare glemme å bruke den til noe annet etter å hatt bremsevæske gjennom den.

Får rote på lageret til renholdsfolket på jobben i morgen og se om de har noe jeg kan "låne" :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...