Gå til innhold

M50B25 overhaling og turbo


Jholmseth
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann

Kjøpte meg en 525 delebil her om dagen. Motoren står i, men er ikke helt frisk. Den starter og går, men fjusker noe djevelsk av å til, og det kommer og går helt tilfeldig. Kan fjuske i 5-10 sek før den kommer seg igjen og går normalt, og sånn holder den på. Noen som har noen formening om hva det kan være?

Anyways, regner med å overhale motoren til sommeren, har da lyst å sette på en liten turbosnurr. Av den billige sorten. Fant et kit på ebay for 700$ (4000nok ca)

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TURBO-KI ... ccessories

Noen som har noe erfaring eller meninger om det? Burde noe forsterkes i motoren? Isåfall hva?

Setter pris på tilbakemeldinger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt snakk om at datasprut ikke er nødvendig så lenge man ikke skal ha et sinnsykt effektuttak av motoren..?

Hadde ikke lyst til å bruke så mye som 20k på datasprut :wink:

Det stämmer. Jag har gjort massvis med Turbochip både i Sverige och Norge och när man ska ladda runt 0,8 - 1 bar så går det bra med original styrsystem. Har bänkat bilar mellan 300 - 400 hk utan några konstigheter på originalstyrsystem.

Går bra att skicka mig PM för mer info kring det. Jag gör inställningarna i chipen utefter den setup som kunden tänker köra på. :)

Mvh//Adde Fekzen, Sthlm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte m50b20 med omtrent samme kit som det på ebay.

Fikk laget turboship. Eller, jeg fikk omprogramert orginalhjernen.

Det ble ikke helt optimalt. fikk tenningsbank og havarerte.

Vet flere som ikke har vært helt fornøyd med chip.

Bilen må nok mappes på rampe for å få det optimalt. tror jeg.

Er ikke megasquirt plug and play et bra alternativ? Det koster

jo ikke mer enn 5 lapper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grejen är att ett Turbochip är inte bättre än kunskaperna hos den som gör det :)

Viktigast av allt är att tändningen är backad på rätt sätt så att det inte finns någon risk för att spikningar/tenningsbank uppstår.

Fördelarna med ett eftermarknads datasprut är ju att man själv kan finjustera och förändra inställningarna. Är ju bra om man ska göra ändringar i sin setup mm. Nackdelarna är ju priset och även det att det även där krävs en hel del kunskaper både vad gäller installation och mappning. Ett eftermarknads datasprut blir inte bättre än kunskaperna hos den som mappar det :)

Mvh//A.Fekzen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg vill legge så mye penger i en datasprut, å lage et veldig stort prosjekt av det. Planen var bare å få 2,5 literen til å gå helt fint, samt sette på en liten turbo. Du kan forvente deg en PM Fekzen ang. chip :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grejen är att ett Turbochip är inte bättre än kunskaperna hos den som gör det :)

Viktigast av allt är att tändningen är backad på rätt sätt så att det inte finns någon risk för att spikningar/tenningsbank uppstår.

Fördelarna med ett eftermarknads datasprut är ju att man själv kan finjustera och förändra inställningarna. Är ju bra om man ska göra ändringar i sin setup mm. Nackdelarna är ju priset och även det att det även där krävs en hel del kunskaper både vad gäller installation och mappning. Ett eftermarknads datasprut blir inte bättre än kunskaperna hos den som mappar det :)

Mvh//A.Fekzen

Helt enig med deg, men nå er det jo folk i norge som lager ms som er bygd inn i orginal ECU.

Enklere kan d jo ikke bli :) også koster det jo ikke mere enn 5000kr. jeg betalte 4000 for chip.

mappingen blir jo selfølgelig en annen sak. Det bør nok overlates til folk som har peiling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...