Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enkelt og greit spørsmål, hva er det? Står på side 1 i servicehefte... Men det nummeret stemmer ikke overens med mitt regnr, så jeg begynte å lure litt... Har det noe med VIN å gjøre?

Skrevet

VIN = Vehicle Idenfication Number. Består av 17 bokstaver/siffer. De 3 første angir produsent, de 5 neste er bil-type, så ett kontrollsiffer, så modellår, fabrikk-kode, og de 6 siste er serienummeret.

Bilen min har WBA18310007220967; dvs serienr 220967

Skrevet

Jeg vet hva VIN er, men lurte på om identifikasjonsnr hadde noe med det å gjøre... Hva står det i deres servicehefter under identifikasjonsnr? Står det regnr på bilen? Står som sagt TD og 5 siffer, og TD er vel aldri brukt i Norge? Lurer på hva det kommer av... Begynner å lure på om jeg har servicehefte til en anna bil liksom! :lol:

Skrevet

kan du ikke bare se på ramme nr i bilen da. begge mine 7ere har 2 bokstaver så 5 tall i slutten av ramme nr.

Skrevet

Orker ikke å gå ut i garasjen nå... Men det må jo enkelt og greit være det, for TD er ikke noe regnr... :)

Skrevet
Tast inn regnr ditt hos Mekonomen eller Meca eller noe, så ser du hva siste syv tegn i chassisnr ditt er.

Takk for det, da vet jeg hva bilens identifikasjonsnr er...

Skrevet

som sagt...

De 7 siste sifrene i chassis/understells/rammenummeret ditt er bilens søkbare ID nummer.

Om du ringer en forhandler,er det de 7 sifrene de spør om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...