S.Arnesen Skrevet Mars 25, 2010 Skrevet Mars 25, 2010 Skal gjøre en liten oppgradering av bremsene på coupe'n før banekjøring 10.april. Det jeg lurer på er om de orginale skivene er bra nok til litt banekjøring nå og da? Tenkte å kjøre yellowstuff klosser foran med castrols bremseveske som er beregnet til hardkjøring. Er orginale klosser bak tilstrekkelig, eller bør disse byttes til yellowstuff med det samme de også? Mvh S.Arnesen
hagenisse Skrevet Mars 25, 2010 Skrevet Mars 25, 2010 Kjøp Yellowstuff rundt hele - pga forskjellige klosser vil påvirke bremsebalansen. Orginale skiver holder i massevis. Jeg kjørte i hele fjor med helt normal dot4-væske, så hadde ikke giddi gjort noe særlig med bremsevæsken annet enn å sørge for at den er fersk.
S.Arnesen Skrevet Mars 25, 2010 Forfatter Skrevet Mars 25, 2010 Kjøp Yellowstuff rundt hele - pga forskjellige klosser vil påvirke bremsebalansen. Orginale skiver holder i massevis. Jeg kjørte i hele fjor med helt normal dot4-væske, så hadde ikke giddi gjort noe særlig med bremsevæsken annet enn å sørge for at den er fersk. Ok. Får bytte rundt hele med det samme da Er nødt til å bytte veska uansett( da bytte allerede er på overtid), så tenkte likesågodt å gå for en mer holdbar type. Har jo 6l med vanlig dot 4 bremseveske stående, så er kanskje like greit og bruke opp den om det funker greit nok. Bilen skal jo uansett bare testes på bane ett par ganger....
hagenisse Skrevet Mars 25, 2010 Skrevet Mars 25, 2010 Ingen grunn til å ta helt av da nei. Så lenge du er litt obs på hvordan du bremser holder dette til fler runder enn du får mulighet til å kjøre. Pedalen blir veldig lav og det er utrolig irriterende, spesielt hvis du mellomgasser, men for å få orden på det kreves det mer brutale endringer.
S.Arnesen Skrevet Mars 25, 2010 Forfatter Skrevet Mars 25, 2010 Ingen grunn til å ta helt av da nei. Så lenge du er litt obs på hvordan du bremser holder dette til fler runder enn du får mulighet til å kjøre. Pedalen blir veldig lav og det er utrolig irriterende, spesielt hvis du mellomgasser, men for å få orden på det kreves det mer brutale endringer. Mellomgassing er nok ikke noe jeg skal begi meg utpå med det første, så det blir nok ikke noe problem... hehe Hvordan vil orginale klosser fungere da? Byttet klosser i sommer så de er såvidt slitt, er jo egentlig noe dritt å bytte de ut allerede nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå