Magg0 Skrevet Mars 27, 2010 Skrevet Mars 27, 2010 Hei, Må bytte fjærer pga brudd og gjør det selv, men vet ikke hvordan. Finnes det noen DIY? Har tatt 1 bilde og lurer på: er det bare å skru ut de 3 jeg har ringet rundt og voila? Mvh Magnus
sladjan Skrevet Mars 27, 2010 Skrevet Mars 27, 2010 Ja, du skrur også av de tre mutrene oppi tårnet og drar ut alt i hop. Du vil trenge fjærklemme ved evt. montering av nye fjær Skru en bolt i navet og ta en tau som du fester der og oppi motorrommet en plass sånn navet ikke bare henger ned.
HMW Skrevet Mars 27, 2010 Skrevet Mars 27, 2010 Dette klarer du fint! Vær forsiktig så lenge fjæra er spent opp Det er mye krefter ute å går!
Magg0 Skrevet Mars 27, 2010 Forfatter Skrevet Mars 27, 2010 Hei hei. Da fikk jeg det til Og navet er hengt opp. Det som stopper meg nå er at jeg ikke har fjærklemmer. Fant jo ut dette etter alt er stengt. Typisk. Noen i Hortens området som har fjærklemmer? Ble ikke anbefalt å ta en spansk en med vanlige klemmer. Som jeg skjønner veldig godt. Mvh Magnus
HMW Skrevet Mars 27, 2010 Skrevet Mars 27, 2010 Hva mener du med vanlige klemmer?? Ville aldri brukt noe som ikke er beregnet for det Har sett en fjær løsne fra klemme og det er ikke spesielt hyggelig!! Hadde du vært nærmere skulle du selvsagt fått låne med en gang
janerik171187 Skrevet Mars 27, 2010 Skrevet Mars 27, 2010 Hei hei.Da fikk jeg det til Og navet er hengt opp. Det som stopper meg nå er at jeg ikke har fjærklemmer. Fant jo ut dette etter alt er stengt. Typisk. Noen i Hortens området som har fjærklemmer? Ble ikke anbefalt å ta en spansk en med vanlige klemmer. Som jeg skjønner veldig godt. Mvh Magnus har jeg. men på feil side av fjorden da:P
sladjan Skrevet Mars 27, 2010 Skrevet Mars 27, 2010 Det er i grunn ikke så mye spenning i originale fjærer. Men greit å ha fjærklemmer. Biltema har billige ihvertfall. Men er vell forsent som du skrev. Prøv å snakke med folk her inne, vil tro det er mange fra horten området her. Evt. så spør du en nabo eller noe hehe folk bruker å ha sånt liggende
HMW Skrevet Mars 28, 2010 Skrevet Mars 28, 2010 Du mener det er bare å løsne de originale uten å holde de igjen? Ikke gjort det på e36 så vet ikke selv, men alle andre biler jeg har prøvd på er det helt klart en fordel å ha på klemmer.
håkon_w Skrevet Mars 28, 2010 Skrevet Mars 28, 2010 Jeg tror nok du skal få de av uten fjærklemme. 2 solide spennbånd før du løsner toppmutteren går nok, men jeg ville nok brukt klemmer, så vent til biltema åpner. Det er forøvrig ganske mye skruing på fjærklemmene før du har fått de såpass komprimert at du kan sette på topplageret igjen. for du skal igjen ha originalhøyde på fjærer?
Kristian H. Foss Skrevet Mars 28, 2010 Skrevet Mars 28, 2010 Å alltid spenne sammen fjærene med fjærklemmer er en god forhåndsregel, særlig om man ikke har gjort jobben på samme bil før. Tema har noen greie klemmer som folk nevner her. Selv kaller jeg de selvmords-klemmer, ikke helt fan av de med andre ord.
bmwmann24 Skrevet Mars 28, 2010 Skrevet Mars 28, 2010 Selvmordsklemmer? Hva får deg til å si det? stram de likt så er du ganske sikker.
HMW Skrevet Mars 28, 2010 Skrevet Mars 28, 2010 Jeg har brukt to sett fra tema nå i over 8 år. Ingen problem hvis du bruker de riktig. Dette er da de med to kroker i hver ende Ellers så har du de som er virkelig fine med skåler i forskjellige dimensjoner... mmmm.. lyst på sånn.. dyrt
Kristian H. Foss Skrevet Mars 28, 2010 Skrevet Mars 28, 2010 Fungerer forsåvidt helt greit, men er selv vant til den store typen som man skrur sammen, den typen HMSW prater om. Har vært borte i at mine biltema klemmer har laget skumle lyder når den står i spenn. Ikke morro Har bestemt meg selv for å ikke bruke den mer, når det finnes andre typer.
HMW Skrevet Mars 28, 2010 Skrevet Mars 28, 2010 Hadde mine laget skumle lyder ville jeg nok vurdert de og byttet til noe bedre. Husker jeg hadde noen som bare hadde en klo i hver ende. Var noe skeptisk til disse for så veldig spinkle ut. Viktig med smøring av gjenger og slikt jevnlig!
Kristian H. Foss Skrevet Mars 28, 2010 Skrevet Mars 28, 2010 De var helt nye fra tema, med 2 klør oppe og nede. Så har man tilgang og mulighet til å bruke skikkelig verktøy, gjør man selvfølgelig det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå