Gå til innhold

Bygge om fra fra Engelsk bil M3

BMW_BOY
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer å bygge meg E36M3 3.2L

Spørsmålet er

Hvis jeg bruker en -93 norsk 320 og kjøper en kjørbar Engelsk -98mod M3 hvordan blir det med el.nettet inni i bilen, kan det brukes det som sitter i den norske bilen? tenker da litt på klimastyring osv som er forskjelling på Pre og Facelift.

Hvordan gjør dere med motornettet, lar det seg speilvende?

Det er jo fin pris på bil fra England i forhold til hva man får andre plasser, men hjelper lite om man må kjøpe på masse "Europa" ting for å få den til å fungere.

Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan trygt si dette er MYE arbeid og kanskje mer enn du tror. Du kan ikke bruke annet nett enn 98modell elnett i en 98. Klimapanelene er forskjellige og det øvrige nettet går ikke om hverandre. Bla EWS, klima, Airbagene(ekte 98 har 4airbagger(to i dørene)). Klimapanel fra 97(tre kontakter og fra 98 to). Du har kanskje bare en airbag i din 94. Det har jeg. Motor el nett kligger på feil side og kan ikke strekkes tannstang kan IKKE snus innvendig slik at den blir venstrestyrt, betjening til el vindusheis sitter på feil side ++++++++++ og +. Det er ett mettet marked nå for M3 deler, slik at det lille du får solgt fra den engelske bilen ikke gir noe særlig med kroner. Ligger mange biler fra Eng. på forumet her nå. Du blir ikke kvitt karosseriet heller. Sats på en tysk eller svensk bil eller kjøp deg en M3 som er ferdig ombygd eller kjøp en originalbil. Det er nå mitt råd. Plugg selger en fin 3,0. Sjekk ut den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. jeg prøver å søke etter medlem plugg men finner ingen som heter det. 0 Treff!

Og så prøver jeg å søke etter BMW M3 under E36 men kommer bare opp dette!

«bmw m3» ble utelatt fra søket ditt.

Du må ha med minst ett søkeord på mellom 3 og 14 tegn. Vilkårlige tegn (*) telles ikke med.

Hvordan søker man med denne søkemotoren her da... den finner ingen M3er til salgs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det ikke er så mye arbeids som pedro skal ha det til.

motornette kan snus 0 problem, koble opp startsperra er ikke store jobben, 10 min for folk som kan det, så lenge du har EWS boksen chip og resiverringen (ja dette er i bil uten ESW fra før av , har bilen EWS tar det 2 min )

Tannstanga kan du bruke fra din norske bil.

Man flytter jo ikke over ledningsnette inni bilen, så da slipper man at vindusheis etc blir på feil side. noe som ikke er noe problem uansett vis du vil flytte det over. men er jo bare masse jobb.

klimaen er jeg usikker på. der har nok pedro rett

vraket blir du kvitt, så lenge moms er betalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen problem, MANGE folk som bygger om uten problem! gledesdreper pedro. ikke ta håpet fra folk pga ting ikke er plug&play men man må bruke noen minutter ekstra for å få ting til.

ekstra gøy når man bygger sin egen bil, og UTROLIG med penger å spare.

motorledningsnettet kan forlenges uten problem (åpner boksen) og blir helt perfekt i motorrommet ditt.

lykke til med ett spennende prosjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg regnet med, har bygget om noen biler og synes det er moro.

Men jeg har aldri brukt "delebil" fra England

Tannstanga vet jeg er lik på alle E36 uten om M3 3.0L

Jeg har lyst på klima i bilen, selv om det ikke er så mange dager her i Norge man

trenger dette så er det veldig godt når man trenger det :)

Norske bilen har ikke EWS så vet at jeg må flytte over dette men det er grei jobb har je skjønt så lange jeg har en komplett bil å flytte over deler fra.

Mulig jeg må offre klimaanlegget og bare bruke det el.nettet som sitter i norske bilen.

Har også sett litt på denne boksen til motornettet og den bør la seg åpne og endevende slik at ECU havner på "rett" side igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Er

IKKE gledesdreper fordi man sier at man støter på noen problemer Det er bare mer å sette seg inn i.

Gjør du dette ombyggingsarbeidet på minutter er du god inthe.

Stå på du med engelsk bil. Utfordringene kommer. Det er bare å ta dem det :applause:

Det jeg mente var at det er enklere å bygge på en venstrerattet bil.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...