Kjennern Skrevet Mars 28, 2010 Skrevet Mars 28, 2010 Tok ut bilen etter at den har stått siden okt/nov lagret. Og merket at det var kommet en del ventiltikking. Lot den stå for å bli god og varm uten å ruse den, skrudde av en halvtimes tid og starta den igjen. Da var det noe mindre tikking, men kunne fortsatt høre det. Rusa den litt opp til 1800-2100rpm og kunne fortsatt merke at det var litt tikking. Står 95 oktan på den og hadde på kondensfjerner på tanken før jeg satte den bort. Før jeg satte den bort bytta jeg olje, plugger + alle filtre... Så det er nytt. Er det rett å slett fordi smøringa har sigi ned iløpet av vintern? Eller bør jeg ta den rolig og sakte bort på verksted for en sjekk?
enverl Skrevet Mars 28, 2010 Skrevet Mars 28, 2010 Er det ikke bedre og kanskje ta den med på en sikkelig prøvetur? Så oljetrykket virkelig kommer seg godt opp og olja ''kommer inn'' overalt. Mitt tips ville vært å skifte oljen og siden den har stått en stund..
Kjennern Skrevet Mars 28, 2010 Forfatter Skrevet Mars 28, 2010 Ja tenkte å ta den på en tur nå snøen har smelta helt. Olje bytta jeg dagen før jeg satte den bort..burde vel være grei den?
enverl Skrevet Mars 28, 2010 Skrevet Mars 28, 2010 Olja skal nok være grei den ( hvis du brukte en bra oljetype). Men som mye annet mister olja noen av sine egenskaper når den står over tid. Selv om den ikke kjørt mange km med.
Kjennern Skrevet Mars 28, 2010 Forfatter Skrevet Mars 28, 2010 Skjønner, kan jo først ta en lengre tur med bilen i daft søndagstempo og se hva som skjer
Rostad Skrevet Mars 28, 2010 Skrevet Mars 28, 2010 går an å prøve en motorrens når du skal bytte olje.
Inline six Skrevet Mars 28, 2010 Skrevet Mars 28, 2010 Du trenger å kjøre litt turtall for at dette skal løsne når motoren har blittt varm, men i første rekke vile jeg anbefalt å skifte olje og filter etter en lengre lagring. Og forrersten så er kondensfjerner fyfy http://www.dinside.no/6524/tips-ikke-bruk-kondensfjerner
Angelo Skrevet Mars 28, 2010 Skrevet Mars 28, 2010 Og dersom det ikke hjelper så sjekker u vanos! =P Neida, som regel er BMW motorene veldig følsomme ovenfor hvilke motoroljer du bruker..
Kjennern Skrevet Mars 28, 2010 Forfatter Skrevet Mars 28, 2010 Skal være brukt olje som Bmw anbefaler, tar den på en tur til neste finvær. Så får vi se. Takk for alle tips. Skal skifte olja før jeg drar sydover i juli hvertfall Regner med å dra på den 10.000KM da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå