Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok ut bilen etter at den har stått siden okt/nov lagret. Og merket at det var kommet en del ventiltikking. Lot den stå for å bli god og varm uten å ruse den, skrudde av en halvtimes tid og starta den igjen. Da var det noe mindre tikking, men kunne fortsatt høre det. Rusa den litt opp til 1800-2100rpm og kunne fortsatt merke at det var litt tikking. Står 95 oktan på den og hadde på kondensfjerner på tanken før jeg satte den bort.

Før jeg satte den bort bytta jeg olje, plugger + alle filtre... Så det er nytt.

Er det rett å slett fordi smøringa har sigi ned iløpet av vintern? Eller bør jeg ta den rolig og sakte bort på verksted for en sjekk?

Skrevet

Er det ikke bedre og kanskje ta den med på en sikkelig prøvetur? Så oljetrykket virkelig kommer seg godt opp og olja ''kommer inn'' overalt.

Mitt tips ville vært å skifte oljen og siden den har stått en stund..

Skrevet

Ja tenkte å ta den på en tur nå snøen har smelta helt. Olje bytta jeg dagen før jeg satte den bort..burde vel være grei den?

Skrevet

Olja skal nok være grei den ( hvis du brukte en bra oljetype). Men som mye annet mister olja noen av sine egenskaper når den står over tid. Selv om den ikke kjørt mange km med.

Skrevet

Og dersom det ikke hjelper så sjekker u vanos! =P Neida, som regel er BMW motorene veldig følsomme ovenfor hvilke motoroljer du bruker..

Skrevet

Skal være brukt olje som Bmw anbefaler, tar den på en tur til neste finvær. Så får vi se.

Takk for alle tips. Skal skifte olja før jeg drar sydover i juli hvertfall :) Regner med å dra på den 10.000KM da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...