Jump to content

Forskjell m20b23 og m20b25??


tangus325
 Share

Recommended Posts

vel m20b20, og m20b23 er identiske motorer, med fordeler på siden av blokken. m20b25 har fordeler i framkant av motor på kam. Ellers er de meget like. Må nevne att facelift m20b25 har fordeler i framkant av motor også da så du ikke blir lurt:)

Link to comment
Share on other sites

på b23? generelt for bmw motorer er att det ikke er veldig glad i å bli varmkjørt, noe dårlig topper på de. Men er du snill og kjører rolig til motor er varm osv så er det sjeldent noe problem. Annet er rådebank da, disse motorene blir ofte brukt utrolig hardt.... Er du rask å skifter lager med en gang du hører antydning til rådebank, så går det oftest bra det og. Ellers vil jeg påstå att det er ganske sterke motorer:)

Link to comment
Share on other sites

på b23? generelt for bmw motorer er att det ikke er veldig glad i å bli varmkjørt, noe dårlig topper på de. Men er du snill og kjører rolig til motor er varm osv så er det sjeldent noe problem. Annet er rådebank da, disse motorene blir ofte brukt utrolig hardt.... Er du rask å skifter lager med en gang du hører antydning til rådebank, så går det oftest bra det og. Ellers vil jeg påstå att det er ganske sterke motorer:)

Generelt?? Det er vell seriøst ikke noe stort problem etter M30 og M20 motorene, så det blir for teit å si at BMW motorerer generelt har dårlige topper.

Link to comment
Share on other sites

et er da forskjeller på disse

b25 har 84mm borring 135mm råder, b20/3 har 80mm borring 130mm råder, mindre forbrenningskammer og mindre ut/innløp etc

b23 har lengre slag på veiva enn b20, annen kam, doble ventilfjører (som på b25)

ja toppene passer over ens

Link to comment
Share on other sites

M20B20 facelift har da fordeleren på kammen den og!! Ikke vits å uttale seg med feil informasjon.

Jeg er happy med min M20B20 som har gått 163.000km og har hatt seg et havari i toppen allerede. Knakk en vippearm, men da var det bare å lugge den av å bytte hele gjengen og justere lit ventiler så ble den frisk og startglad igjen.

Link to comment
Share on other sites

M20B20 facelift har da fordeleren på kammen den og!! Ikke vits å uttale seg med feil informasjon.

Jeg er happy med min M20B20 som har gått 163.000km og har hatt seg et havari i toppen allerede. Knakk en vippearm, men da var det bare å lugge den av å bytte hele gjengen og justere lit ventiler så ble den frisk og startglad igjen.

Beklager var faktisk det jeg mente da, var b20 jeg mente å skrive ikke b25. Så du har rett der ja.

Link to comment
Share on other sites

på b23? generelt for bmw motorer er att det ikke er veldig glad i å bli varmkjørt, noe dårlig topper på de. Men er du snill og kjører rolig til motor er varm osv så er det sjeldent noe problem. Annet er rådebank da, disse motorene blir ofte brukt utrolig hardt.... Er du rask å skifter lager med en gang du hører antydning til rådebank, så går det oftest bra det og. Ellers vil jeg påstå att det er ganske sterke motorer:)

Generelt?? Det er vell seriøst ikke noe stort problem etter M30 og M20 motorene, så det blir for teit å si at BMW motorerer generelt har dårlige topper.

Var vel m20 og m30 jeg siktet til ja, men vet mange som har hatt topphavari på m50 motor og da, så det er sagt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...