fredrikt Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Hei. Et lite spørsmål. Så på dekkene mine idag, 18" som jeg kun har kjørt med i ca. 2 uker. De var veldig slitt innerst, og tror dette kan ha noe med at jeg kjørte borti en kamerat og da var det dekket som traff. etter jeg gjorde det merket jeg at rattet sto skeivt. Faren min mente det med slitasjen kun var pga. senking og at det var for mye negativ camber, men kan dette stemme? Det er nesten ikke mønster igjen innerst, og det er bare en cm ca. som er slitt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HMW Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Forstillingskontroll neste stopp.. når gjorde du dette sist? Har du senket etter det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars89 Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Kjenn over slakk og se etter skeivheter/defekter i forstillinga. Etter det må du ta firehjulskontroll så du ihvertfall får spissinga rett. Camber er vanskeig å få innenfor med senk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredrikt Posted March 31, 2010 Author Share Posted March 31, 2010 Er montert senk ja, men at den sliter en cm pga senk er vel lite trolig? Er en cm på innsiden av dekke som mønsteret er slitt helt vekk Link to comment Share on other sites More sharing options...
HMW Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Hvis du har senket bilen uten å justere hjula er dette helt vanlig .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredrikt Posted April 2, 2010 Author Share Posted April 2, 2010 Jeg vet at den sliter mer da, men slite vekk alt mønsteret på nye dekk på to uker?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AutoMartin Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 Du har nok slått styringen skjev. Da blir spissingen gal, og dekkene blir slitt slik du forklarer. En 4hjulssjekk er nok eneste løsning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts