spaix Skrevet Mars 31, 2010 Skrevet Mars 31, 2010 maske og balltre er svaret=D hehe hvis det er det beste svaret tviler jeg på at du får de 2800 vedkommende mangler lovlig, men kanskje en bot eller erstatning, å til tråd starter, du har verken hengt han ut eller gjort noe ulovlig, så hadde jeg vært deg hadde jeg anmeldt han for tyveri, å det er ikke ditt ansvar å betale årsavgift,
EirikL Skrevet Mars 31, 2010 Skrevet Mars 31, 2010 Her tror jeg det er en svett 50-åring som trenger en realitycheck. Domkumenforfalskning er rimelig alvorlig. At du ikke sjekket bilen bedre, er helt og holdent din egen feil. Jeg håper du havner i buret for den bankremissen, for folk som deg har vi alt for mange av her i landet.
gripfreak Skrevet Mars 31, 2010 Skrevet Mars 31, 2010 er det ikke ulovlig å forfalske lånebevis da? hvis så anmeld han på det grunnlaget
Jesse Skrevet Mars 31, 2010 Forfatter Skrevet Mars 31, 2010 Jeg skriver til deg her inne kjøper. Jeg hører alle de meldingene du legger igjen, men vil nok ikke snakke med deg på telefon siden du kommer med usaklige kommentarer og er urimelig. Skriver meldingsloggen sms her nå: Til: 47751630 Melding: Minner om årsavgiften som har forfalt! Du skal betale den! Dato: Mar 30, 2010 4:11 PM Til: 47751630 Melding: Hei. Dette er den siste påminnelsen jeg gjør før jeg gjør tiltak for at du skal betale. Jeg har kontrakt på det! Visste du var svindler! slum Dato: Mar 31, 2010 2:30 PM Fra: +4747751630 begin_of_the_skype_highlighting +4747751630 end_of_the_skype_highlighting Melding: Fuck you,måtte ordne skjermbuer bak det kostet 5000,din svindler Dato: Mar 31, 2010 2:33 PM Melding: Eneste jeg er ute etter er at du betaler årsavgiften. Ikke noe mer. Vil du gjøre det? Har ikke hengt ut deg. Har ikke brukt navnet ditt engang. Har ingen hensikt å snakke med deg på tlf. Dato: Mar 31, 2010 5:42 PM Minner om at jeg har sendt flere henvendelser før dette. Dette er bare fra igår og idag. Dette er faktiske kopier, ingenting er endret. Og har sendt fleeere mail og sms og sagt til han. Som du/dere ser her vil jeg ikke snakke med deg på telefon. Og jeg hører du sier jeg må ta bort dette fordi du har venner og familie som ser dette. Men betal 2790 kr, så er alt ute av verden, og du gjør opp for deg. Det er greit det at du skal andmelde meg, og melde meg til FORBRUKERrådet. Jeg kan vel heller ikke si jeg har hengt ut deg på noen som helst måte. Det klarer du helt selv. Han legger fortsatt igjen meldinger på svareren, men når vi har kommet på det stadiet at han truer meg, vil jeg ha ting skriflig, så det kan dokumenteres. Men har avspillingene på beskjedene da. Han har også kontaktet Gunnar som er admin, så han kan få stoppet denne galskapen som han selv kaller det. Jeg kaller det bare fakta. Han skal gjøre det ille for meg ved hjelp av Gunnar, politiet og forbrukerrådet. ' Dette er helt surrealistisk syns jeg.
bmwkizn Skrevet Mars 31, 2010 Skrevet Mars 31, 2010 Hvis kjøper vil ta dette igjennom Politi og forbrukerrådet, så la han gjøre det. dette enner mest sannsynlig i retten hvis dere ikke blir enige, Og der taper han med glans, og da må han betale saksomkostninger. At han klager på hjulbuene er bare piss, For den mest svaksynte mannen i verden ser at hjulbuene der ikke er strøkne og rustfrie. det er noe han selv har måttet se når han kjøpte/hentet bilen. Evt fradrag i prisen skulle vert avtalt ved overtakelse. Nei det beste og billigste for kjøper her er å betale årsavgifta selv. Og de truslene sine kommer han ikke langt med.
Hawkon88 Skrevet Mars 31, 2010 Skrevet Mars 31, 2010 Hjulbuene og eventuelle mangler i fronten er mangler/feil som er godt synlige, med mindre du har alt ditt på det tørre siden han har besiktiget bilen før kjøp. At han har satt seg selv opp i en situasjon "uten mulighet til retur dersom det ikke ble noe kjøp" er ikke din feil, og ikke ditt problem. Slik jeg forstår det mangler fortsatt sjekken dekning, noe du bør anmelde ham for med banken som vitne slik det står skrevet av en tidligere i tråden.
Jesse Skrevet Mars 31, 2010 Forfatter Skrevet Mars 31, 2010 Takk for støttet folkens =) Det er ikke en sjekk. Det er en lånebevis fra banken, eller et betalingsbevis da. Eneste jeg vil er at han betaler årsavgiten.
316 Skrevet Mars 31, 2010 Skrevet Mars 31, 2010 Jeg skjønner ikke helt... Hvorfor er det eneste du vil at han betaler årsavgiften? Hvis han har faket et lånebevis så får du ikke de pengene, du skjønner vel det?
Jesse Skrevet Mars 31, 2010 Forfatter Skrevet Mars 31, 2010 Joda, jeg fikk jo pengene etter 2 uker. Hvorfor jeg skrev det var fordi det virket svært useriøst. Og når jeg da ringer banken og han ikke har søkt om noe lån. Det er årsavgiften han skylder. Det virker ikke som han vil betale, så jeg får bare vente til sommeren når jeg får feriepengene. Jeg skrur av telefonen, han legger jo igjen utrolig mange meldinger hvor han bare sier det samme!! Med trusler..
cheron Skrevet Mars 31, 2010 Skrevet Mars 31, 2010 Joda, jeg fikk jo pengene etter 2 uker. Hvorfor jeg skrev det var fordi det virket svært useriøst. Og når jeg da ringer banken og han ikke har søkt om noe lån.Det er årsavgiften han skylder. Det virker ikke som han vil betale, så jeg får bare vente til sommeren når jeg får feriepengene. Jeg skrur av telefonen, han legger jo igjen utrolig mange meldinger hvor han bare sier det samme!! Med trusler.. Du fikk penger av han til tross for at hyan hadde ett falsk lånebevis???? Bare meg som synes dette skurrer?
håkon_w Skrevet Mars 31, 2010 Skrevet Mars 31, 2010 for å ta kortversonen sånn jeg har oppfatta den utifra tråden: Du (selger) fikk kontant 12000.-, mens et lånebevis (falskt) på 50000. tilsammen skulle bilen koste 62000? og du skulle betale årsavg. siden det er ditt ansvar. kjøpesum er skrevet ned i avtale og godkjent av begge parter? du har kun fått 12000.- og han vil at du skal betale avgift? Kjøper har hatt mulighet til å besiktige kjøretøyet og prøvekjørt før kjøp, og har godkjent bilen i form av skriftlig kjøpesum? "kjøper sier han ikke hadde mulighet til å ta seg hjem annet enn å kjøpe objektet? vel, det er ikke ditt problem. dokumentfalsk er seriøst lovbrudd, og det er ingen tvil om skyld
Jesse Skrevet Mars 31, 2010 Forfatter Skrevet Mars 31, 2010 Ja, han hentet bilen med et falskt lånebevis. Jeg oppdaget jo dette og kontaktet banken. Skrev det i første post at etter mye om og men fikk jeg pengene, foruten pengene til årsavgiften. Er det som er fakta i saken her. At det er utrolig mye frem og tilbake med denne personen, og at han ikke vil betale årsavgiften. EDIT: Jeg skulle ikke betale årsavgiften nei, han skulle overføre 2790 kr til meg når fakturaen kom. Men nå tar jeg pause herifra. Blusset veldig opp dette her, han vil jo ikke gjøre opp etter seg. Selv ikke etter alt dette styret. Så jeg betaler årsavgiften til Sommeren. Har lært at det ikke går ann å stole på folk, og at jeg skal ha ALLE pengene før man får bilen. Syns det er synd, men sånn må det nå da være. HA EN FIN PÅSKE FOLKENS!!
Wacman Skrevet Mars 31, 2010 Skrevet Mars 31, 2010 Dette høres ut som en rimelig drøy sak,der kjøper egentlig vet han har driti seg ut og prøver å fjerne fokus fra seg selv ved å hyle og skrike at han er urettferdig behandlet. Rust under dørene?? for faen da,hvor mange gamle BMW'er har du hatt før? ALLE BMW'er ruster under dørene før eller siden, derfor sjekker man dette ved kjøp! Det eneste trådstarter har gjort,er muligens å kvele sjansene noe for at du får gjensolgt den bilen til noen her på forumet, ikke hengt ut deg. Navn eller kjennetegn på deg er ikke nevnt. Forklar "lånebeviset" du. Sjikanøse svarermeldinger og tekstmeldinger er straffbart og veldig dumt,da det er sååå lett å bevise også. Nei,svett 50-åring - du har driti deg ut og burde bare være veldig rolig. Du heter vel ikke Idar Arne Iversen i virkeligheten? Virker litt kjent det mønsteret du driver etter.
André78 Skrevet Mars 31, 2010 Skrevet Mars 31, 2010 Han fikk resterende penger(50 000) overført etter mange sms/telefoner til kjøper etter det jeg forstår her. kjøpesum er 12000+50000+2790. Kjøper krever nå at selger betaler årsavgift pga mangler ved bilen. Altså en form for refusjon/avslag i pris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå