Larsegutt Skrevet Desember 20, 2010 Share Skrevet Desember 20, 2010 Vil også minne om at BMW Car Club's Presidente Henrik Bergmann med partner har tatt over http://www.schmiedmann.no/ og skal etter ryktene operere med meget hyggelige priser og god kompetanse innenfor BMW. Opplys medlemsnummer ved bestilling for rabatter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Desember 20, 2010 Share Skrevet Desember 20, 2010 Hei,jeg er en av dem som godt kan tenke meg at det skjer mer i møre og romsdal. Men som mange andre sikkert så har jeg familie og jobb,så forvarsel i god tid gjør det enklere for meg... Ting som jeg kunne tenkt meg er flere treff,autoslalom og andre sosiale ting der en treffer likesinnede. Garasjetreff hadde og vært noe,da her sikkert er mange fine prosjekt rundt om i fylket.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Desember 20, 2010 Share Skrevet Desember 20, 2010 Ja nei forstår ikke dette ... skal vi si fylket?Mange melder intresse, men når ting skjer er det dødt. Prøvde å dra igang et julebord, men der var det 7 intresserte, så ja... alt går jo ann. Men hadde siktet litt større. Fra tidligere vet jeg det har blitt prøvd både med oktober fester, å div andre aktiviteter, men har blitt avlyst pga manglede påmelding. He-he, nettopp. I 2011 tror jeg man bør prioritere å få til to arrangementer i perioden april-august i det området der flest av de aktive styremedlemmene bor. Og det er i det sentrale Sunnmøre, er det ikke? Når jeg nevner april-august, er det fordi det er da mange er mest motiverte til å ta ut grombilen og dra på treff. Når jeg nevner det sentrale... - ok, Ålesundsområdet, er det fordi det er naturlig at flest vil kunne engasjere seg i planleggingen. I tillegg - og det er litt viktig; bor flertallet av fylkets innbyggere på Sunnmøre. Ved å arrangere med utgangspunkt i Ålesundsområdet, vil også entusiaster i det folkerike området rundt Ørsta og Volda ha komfortabel lengde på reisevei, og det samme gjelder 80% av befolkningen i Romsdal. Man snakker dermed om at mer enn 200.000 innbyggere har meget behagelig dagsturlengde til treffet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Desember 21, 2010 Share Skrevet Desember 21, 2010 Etter en god kveld ute på veiene kom jeg på isbane-treffet i 2004, hadde vert kanon å fått til noe lignende i vinter! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Desember 21, 2010 Share Skrevet Desember 21, 2010 I 2011 tror jeg man bør prioritere å få til to arrangementer i perioden april-august i det området der flest av de aktive styremedlemmene bor. Og det er i det sentrale Sunnmøre, er det ikke? Når jeg nevner april-august, er det fordi det er da mange er mest motiverte til å ta ut grombilen og dra på treff. Når jeg nevner det sentrale... - ok, Ålesundsområdet, er det fordi det er naturlig at flest vil kunne engasjere seg i planleggingen. I tillegg - og det er litt viktig; bor flertallet av fylkets innbyggere på Sunnmøre. Ved å arrangere med utgangspunkt i Ålesundsområdet, vil også entusiaster i det folkerike området rundt Ørsta og Volda ha komfortabel lengde på reisevei, og det samme gjelder 80% av befolkningen i Romsdal. Man snakker dermed om at mer enn 200.000 innbyggere har meget behagelig dagsturlengde til treffet. Å arrangere der det bor flest styremedlemmer er jo i og for seg greit nok, men hva med oss som ikke bor i dette området, men som har lyst til å være med på å lage til noe for fellesskapet? Flertallet av fylkets innbyggere bor vel kanskje på Sunnmøre, ja. MEN, om man ser på den "nordre" delen av M&R, så har vi jo faktisk ganske mange naboer i f.eks Trøndelag? Greit at det arrangeres treff for M&R, men det er vel ingenting i veien for at disse også kan komme? Er jo knappe 2 timer fra Tr.heim til Kr.Sund f.eks, så det skulle jo ikke være noe problem for trønderne og komme ned til oss eller motsatt.. Det som kanskje er grunnen til at flest i Sunnmøre er aktive er jo nettopp fordi de fleste i styret er derifra. Hvorfor det er slik vet jeg ikke, men det hadde jo vært gøy med litt "blanding", slik at hele fylket hadde blitt en del av dette. Jeg har som skrevet tidligere vært i kontakt med Endre Hånde, som etter hva jeg forstår er den eneste som ikke er fra Sunnmøre som sitter i styret. Han var meget positiv til at jeg, samt andre medlemmer fra Nordmøre, om man kan kalle det det, ville være med på å arrangere treff her oppe. For min del er jeg alle fall positivt innstilt på å være med å bidra så godt jeg kan for folkene rundt her. Var først på treffet til CCN 1.mai i fjor at jeg kom i "kontakt" med gjengen, da jeg kom tidlig og hjelpa til litt, og ble kjent med de som var med og arrangerte. Håper vi kan klare å få til et CCN-treff på Nordmøre ila sesongen 2011 Har allerede startet litt research, og begynt å fått kontakt med flere som kan være med neste sesong og bidra til et treff. EDIT: Endret grunnet skriveleifer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet Desember 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2010 Ja nei forstår ikke dette ... skal vi si fylket?Mange melder intresse, men når ting skjer er det dødt. Prøvde å dra igang et julebord, men der var det 7 intresserte, så ja... alt går jo ann. Men hadde siktet litt større. Fra tidligere vet jeg det har blitt prøvd både med oktober fester, å div andre aktiviteter, men har blitt avlyst pga manglede påmelding. He-he, nettopp. I 2011 tror jeg man bør prioritere å få til to arrangementer i perioden april-august i det området der flest av de aktive styremedlemmene bor. Og det er i det sentrale Sunnmøre, er det ikke? Når jeg nevner april-august, er det fordi det er da mange er mest motiverte til å ta ut grombilen og dra på treff. Når jeg nevner det sentrale... - ok, Ålesundsområdet, er det fordi det er naturlig at flest vil kunne engasjere seg i planleggingen. I tillegg - og det er litt viktig; bor flertallet av fylkets innbyggere på Sunnmøre. Ved å arrangere med utgangspunkt i Ålesundsområdet, vil også entusiaster i det folkerike området rundt Ørsta og Volda ha komfortabel lengde på reisevei, og det samme gjelder 80% av befolkningen i Romsdal. Man snakker dermed om at mer enn 200.000 innbyggere har meget behagelig dagsturlengde til treffet. I forhold til siste medlemsliste jeg har her, så er vi 200 betalende medlemmer i Møre og Romsdal.( Alt for lite, men det har nok med lite aktivitet å gjøre tenker jeg.) Det stemmer at flesteparten er på Sunnmøre av disse. Men vi er en klubb som skal dekke hele fylket også, ikke bare Sunnmøre. Når det er sagt, må vi få til noe på Sunnmøre neste år! Men jeg har også et ønske om at noe skal skje på Nordmøre. Dette vil jo også mest sannsynlig sørge for at medlemstallet der også tar seg opp! Tidligere år har jo alt skjedd i Ålesunds regionen, og det er jo derfor naturlig at denne delen vil ha mest medlemmer. Fordelingen idag er ca: 135/65 om man skiller ved Vestnes. Derav 41stk sentralt rundt Ålesund.. Men det er jo hipp som happ for de fra Vestnes og litt sør om de drar til Ålesund, eller Molde. Det er heller ikke noen stor sak for oss fra Molde å dra til Ålesund eller Kristiansund! Men fra Kristiansund til Ålesund, og motsatt er det jo noe lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Desember 21, 2010 Share Skrevet Desember 21, 2010 For min del ser jeg helst at det blir Ålesund om valget står mellom det og Molde. Liker ikke Molde.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Desember 21, 2010 Share Skrevet Desember 21, 2010 Å arrangere der det bor flest styremedlemmer er jo i og for seg greit nok, men hva med oss som ikke bor i dette området, men som har lyst til å være med på å lage til noe for fellesskapet? Du har sikkert lest det jeg skrev på forrige siden, så da vet du at jeg er enig. Flertallet av fylkets innbyggere bor vel kanskje på Sunnmøre, ja. MEN, om man ser på den "nordre" delen av M&R, så har vi jo faktisk ganske mange naboer i f.eks Trøndelag? Greit at det arrangeres treff for M&R, men det er vel ingenting i veien for at disse også kan komme? Flertallet av innbyggerne i fylket bor ikke kanskje på Sunnøre, det er helt sikkert, det. Det er hyggelig med besøkende fra nabofylker på arrangementer, men de bør ikke taes med i befolkningsgrunnlaet for arrangementet, siden lokallagenes oppgave er å arrangere treff for innbyggerne i eget fylke. Samarbeid med naboklubbene omkring begivenheter, kan derimot ha mye for seg. For å unngå misforståelser, gjentar jeg meg selv og sier at det ikke er noe problem at lokale ildsjeler arrangerer treff, men det er viktig at det kommer i tillegg til og ikke i stedet for tiltak andre steder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Desember 21, 2010 Share Skrevet Desember 21, 2010 Liker ikke Molde.. Men liker Molde deg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Desember 21, 2010 Share Skrevet Desember 21, 2010 Liker ikke Molde.. Men liker Molde deg? Vet ikke hvordan jeg skal svare på det spørsmålet, haha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Desember 21, 2010 Share Skrevet Desember 21, 2010 Fordelingen idag er ca: 135/65 om man skiller ved Vestnes. Derav 41stk sentralt rundt Ålesund.. Veldig interessante tall, som viser at det er en riktig satsing å forsøke å nå entusiaster flere steder i fylket. Samtidig viser de at klubben har en viktig medlemsbase, som bør pleies og aktiviseres gjennom klubbaktiviteter i sentrale deler av Sunnmøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Desember 21, 2010 Share Skrevet Desember 21, 2010 Da snakker vi samme språk, Der Barockengel Helt klart an man må ta vare på det en har,så skal jeg prøve å dra med flere her oppe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet Desember 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2010 Vi er nok igrunn ganske enige. Vi hadde jo heller ikke flyttet 1.Mai-treffet, hadde det ikke vært for at NAF har reservert denne dagen til eget bruk. Bare så det er klart, så har det IKKE vært for å flytte alt til Molde, men det har rett og slett blitt nødvendig å se utenfor Ålesund for å få til noe den dagen. Det var meningen å ha høsttreff som en erstatning i Ålesund, men dette fikk vi ikke til å passe iår heller dessverre. Jeg har troen på aktivitet jevnt fordelt i fylket for å pleie, samt få tilført medlemmer. Medlemmer i omliggende fylker er veldig positivt, men ikke noe vi kan ta i beregning for "hoved"treffene til M&R avdelingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skaar Skrevet Desember 29, 2010 Share Skrevet Desember 29, 2010 Kjekt å ha ein slik tråd å fylgje med på, blir noknokre treff på meg dersom det passar med jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ullsokken Skrevet Desember 29, 2010 Share Skrevet Desember 29, 2010 Er det satt noen datoer for 2011 treff Endre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå