Evenol Skrevet April 1, 2010 Share Skrevet April 1, 2010 BILDER SIDE 5, 10 OG 12 Hei. Etter et langt opphold med Audi, så måtte jeg over på noe annet. Siden jeg var ute etter en bil, og ikke bare et fremkomstmiddel, så ble valget enkelt denne gangen. Nemlig BMW... Etter mange ringerunder, titting og prating skjønte jeg at det ikke var så lett å komme over drømmebilen her i Norge. Jeg skjønte fort at jeg måtte ty til "det store utland". Turen gikk derfor til Wiesbaden i Tyskland den 29.03.2010. Bilen var fin og det ble skrevet kontrakt. Turen gikk hjemover til Norge på tirsdag, grunnet at selgeren ikke hadde klart å ordnet eksport-skilt på mandag... Kjørte i god tro hjemover, helt til radiatoren slo lekk og der sto jeg på Autobahn en time fra Hamburg. Kjempe flott. Kom meg til slutt hjem med Kielferga, så ingen sure miner. Radiatoren blir byttet fortløpende, så det er ikke noe problem. Så over til bilen... Kjappe fakta: E36 328i 1998 mod. Coupé Stoff/alcantara sportsstoler Avusblau metallic (276/5) 130.000km Utstyr: 2-soners digitalt klima Største OBC/kjørecomputer ABS Antiskrens/spinn el. soltak el. vindu x4 (!) (el.vipperuter bak) el. speil. oppvarmbare 4x Airbag (!) Oppvarmbare seter CD-veksler (6stk) Kasett-holder (6stk) Svart taktrekk Original M-Tech utgave M-sport ratt, M-Club Sport girkule Cruisecontroll Harman-Kardon Hi-Fi Surround Nedfellbare bakseter Automatisk avblendbart speil innvendig Fjernstyrt sentrallås Se utstyrskoder for mer detaljert info... Utstyrskoder: S243A AIRBAG FOR FRONT PASSENGER Airbag passagerar S260A SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER Sidoairbag för förarsida/passagerar S269A LT/ALY WHEELS RADIAL STYLING BMW lättmetalhjul radialeker 32 S305A REMOTE CONTROL FOR CENTRAL LOCKING Fjärrkontroll för centrallås S314A HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES Ytterbackspegel / uppvärmt förarlås S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Bortfallat, modellbeteckning S354A GREEN STRIPE WINDSCREEN Vindruta grön glas grönkil S362A VENT REAR WINDOWS, ELECTRIC Ventilationsruta elektrisk bak S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Skjutbart lyfttak elektr. S423A FLOOR MATS, VELOUR Inlaeggningsmatta velours S428A WARNING TRIANGLE Varntriangel och förbandspaket S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE Innerbackspegel med nedbländn.autom S441A SMOKERS PACKAGE Rökare-sats S473A ARMREST, FRONT Armstöd fram S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Sportstol S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S498A HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE Huvudstoed bak mekanisk S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Hoejdjustering straalkastarinst. S528A AUTOMATIC AIR RECIRCULATION CONTROL(AUC) AUTOMATISK CIRKULATIONSLUFTKONTR. S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatautomatik S540A CRUISE CONTROL Hastighetsreglering S554A ON-BOARD COMPUTER Bordcomputer V med fjärrmanövrering S670A RADIO BMW PROFESSIONAL Radio BMW Professional RDS S672A CD CHANGER BMW FOR 6 CDS CD-växlare för 6 skivor S674A HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM HARMAN KARDON HiFi-system Harman Kardon S690A CASSETTE HOLDER Kassetthållare S704A M SPORT SUSPENSION M sportchassi S710A M LEATHER STEERING WHEEL M Sportratt multifunktionell S715A M AERODYNAMICS PACKAGE M aerodynamik-paket S719A SPORTS EDITION Edition Sport S775A INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE Innertak antraciet antracit S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Blinkerslampor vita L801A GERMANY VERSION Landsförande Tyskland/Österrike S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Aterförsäljarslista Europa S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Bruksanvisning tysk S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Konservering av karosseri P971A EXCLUSIV PACKAGE Exclusiv-Paket S214A AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION Automatisk stabilitetskontroll (ASC+T) S246A STEERING COLUMN ADJUSTMENT MECHANICAL Styrkolonn manuell instelbar S410A WINDOW LIFTS, ELECTRIC AT FRONT Eldriven foensterhiss fram S465A THROUGH-LOAD SYSTEM Nedfaellbart baksaete S520A FOGLIGHTS Dimstraalkastare S542A CHECK CONTROL Check-Control S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Kilometerräknare S686A DIVERSITY-FUNCTION AERIAL Antenn-Diversity Bilder: Planer: x - Gjøre den helt 100% igjen, er noe småtteri som må gjøres. (Tross alt en 13 år gammel bil!) √ - Motorsport vinge (Kjøpt, skal lakkeres i vinter) √ - M3 speil (Kjøpt, skal lakkeres i vinter) √ - Scorpion bakpotte x - Ny frontfanger fra en M3, siden min ikke er helt 100%. Er knekt og stygg noen steder. (Kjøpt, skal lakkeres i vinter) x - Få den lavere i fronten med evt. senkeskåler √ - Kjøpe ny M-tech girspak fra Koed med lys. √ - Lamin-x film på lykter foran. (Kjøpt, skal monteres) x - Nye linselykter foran. √ - Vader alcantara interiør OPPDATERINGER (bilder etc) Isteden for å legge alt inn i første post så legger jeg ved sidetall: 19/4: Har fått skilter og vært på photoshoot med matss i dag. Bilder side 5. Side 10: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet April 1, 2010 Share Skrevet April 1, 2010 Gratulerer med en tilsynelatende strøken E36. Fin farge, alt av utstyr osv høres bra ut! Hvordan fungerer bakrutene på denne? Går de vanlig ned? Trodde alle coupe'er hadde vipperuter bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet April 1, 2010 Forfatter Share Skrevet April 1, 2010 Gratulerer med en tilsynelatende strøken E36. Fin farge, alt av utstyr osv høres bra ut! Hvordan fungerer bakrutene på denne? Går de vanlig ned? Trodde alle coupe'er hadde vipperuter bak. Hei maartn. Takk for det! Er veldig fornøyd - selvom det alltids er noe småplukk med en snart 13 år gammel bil, hehe. Det er vipperuter bak på denne, ja, bare elektriske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet April 1, 2010 Share Skrevet April 1, 2010 Ah, slik å forstå! Fancypants Ja, er jo alltid litt småplukk som må til for at alt skal være 100%. Men det er jo det som er morro og gjøre en gammel bil strøken. Er ikke noe "wow" med en ny bil som er strøken (utenom spesielle biler da selfølgelig) Edit: Kikket litt på bildene nå, og det eneste du "mangler" er M3 speil og evnt. nye org lykter med linser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet April 1, 2010 Share Skrevet April 1, 2010 Dette så ut som en sjeldent og fin E36. Morro med avusblå og orginal M-tech bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet April 2, 2010 Forfatter Share Skrevet April 2, 2010 Dette så ut som en sjeldent og fin E36. Morro med avusblå og orginal M-tech bil! Hei. Takk, liker veldig godt fargen og utseendet på bilen jeg også Er usikker på om det er org. M-tech, siden den mangler speil. Muligens org. M-Sport. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet April 2, 2010 Share Skrevet April 2, 2010 M-tech ble ikke levert med M3 speilene, derav navnet M3 speil "M-Sport" er vel kun et nyere begrep av "m-tech".. Pen bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet April 2, 2010 Forfatter Share Skrevet April 2, 2010 M-tech ble ikke levert med M3 speilene, derav navnet M3 speil "M-Sport" er vel kun et nyere begrep av "m-tech".. Pen bil Ok, da har jeg blitt opplyst om feil! Det du sier er da helt sikkert riktig Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sv90 Skrevet April 2, 2010 Share Skrevet April 2, 2010 M-tech ble ikke levert med M3 speilene, derav navnet M3 speil "M-Sport" er vel kun et nyere begrep av "m-tech".. Pen bil Ok, da har jeg blitt opplyst om feil! Det du sier er da helt sikkert riktig Takk! stemmer det han sier speilene er vel den eneste karroseri messige forskjellen på M-tech bil og en ''standar'' m3.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlhaakon Skrevet April 2, 2010 Share Skrevet April 2, 2010 Nei se her. vi har helt like biler vi nydelig bil og når du får på motorsport vinge og lavere i front kan man ikke se forsjell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet April 2, 2010 Forfatter Share Skrevet April 2, 2010 Nei se her. vi har helt like biler vi nydelig bil og når du får på motorsport vinge og lavere i front kan man ikke se forsjell Hei Carl Haakon! Ja, siden du ikke var villig til å selge din til meg, så måtte jeg finne noe annet, hehe. Blir tøft når jeg får på vingen og litt bakkekontakt foran ja... Må bare prioritere litt annet først, men det kommer! Takk skal du ha! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcRichard Skrevet April 3, 2010 Share Skrevet April 3, 2010 Gratulere med en >NYDELIG< bil! som sagt, senk i front å vinge så er den perfekt utseendemessig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlhaakon Skrevet April 3, 2010 Share Skrevet April 3, 2010 Kjente igjen navnet ditt ja. moro du fikk deg drømme bilen da, denne er nok også hakke bedre en min også er ikke så lett og finne noen i norge som er slik. mangler speil, vinge, felger så er den lik min. skulle nesten ha sett de siden av hverandre en gang rar radiatorer din lekker, ser på min så er denne helt ny. så har nok vert byttet får ikke så lenge siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet April 3, 2010 Forfatter Share Skrevet April 3, 2010 Kjente igjen navnet ditt ja. moro du fikk deg drømme bilen da, denne er nok også hakke bedre en min også er ikke så lett og finne noen i norge som er slik. mangler speil, vinge, felger så er den lik min. skulle nesten ha sett de siden av hverandre en gang rar radiatorer din lekker, ser på min så er denne helt ny. så har nok vert byttet får ikke så lenge siden Radiatoren på min har også vært byttet, men dog så lekker det ikke fra selve radiatoren, men fra ei gleppe mellom radiator og ekspansjonstanken der det ligger en pakning. Tidligere eier har prøvd å tette dette en gang tidligere, men ble ikke bra. Så er like greit å bare kjøpe en ny. Hehe ja, får møtes på et treff en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet April 3, 2010 Forfatter Share Skrevet April 3, 2010 Gratulere med en >NYDELIG< bil! som sagt, senk i front å vinge så er den perfekt utseendemessig! You got it Takk skal du ha! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå