Gå til innhold

Vekk med det gamle, inn med det nye. :-)

Share

Anbefalte innlegg

Så hadde endelig tiden kommet for å få seg "skikkelig" bil..

Først et par bilder av "gamle" bilen..

2008 Volvo C30 1.6d R-Design

fbupksjuv2s4qq7m2eof.jpg

q7l2l8jlnlz2csnc1h24.jpg

Er nå den stolte eier av en 2010 BMW 320d xDrive Touring M Sport

jtdb635tcg2si9yfydpm.jpg

6130by1wv56fe577iaru.jpg

w0kwmfrax14amn73g8hy.jpg

g6d5boxwf59xfh0i6xwx.jpg

Har ikke noen planer om å gjøre så mye med den så lenge det er nybilgaranti på den, men kunne godt tenkt meg å senket fronten en 10 -20 mm. Men er litt usikker på om det er "bra" å senke bilen når den har xDrive. Så hvis noen har formening/erfaring med senking av BMW'er med xDrive systemt så hadde jeg satt pris på råd og tips om dette.. (priser på senkesett, hvor jeg kan kjøpe det osv)

Kommer til å kjøre på orginal 17" felger/dekk ut sommeren, for så å sette på vinter dekk. Blir nye 18" eller 19" felger/dekk til neste sommer..

Kan forøvrig nevne at selv om C30'en var en utrolig morsom bil å kjøre, så kan den ikke sammenlignes med BMW'en :D

Ps:Noen som vett om noen gode bilpleie firma i sandnes/stavanger området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med min drømmebil i fornuftig-klassen :) 19" hjul og bittelitt senk, så er du jo egentlig i mål. Uten at jeg skal påberope meg ekspertise på området, mener jeg å ha lest at det ikke skal være noe problem med litt senking av Xdrive. De gamle ix'ene likte det ikke noe særlig, men jeg tror det er noe annet med det nye systemet.

Jeg må til slutt si at Volvoen er en jævlig morsom bil som faktisk ser ganske så bra ut 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med min drømmebil i fornuftig-klassen :) 19" hjul og bittelitt senk, så er du jo egentlig i mål. Uten at jeg skal påberope meg ekspertise på området, mener jeg å ha lest at det ikke skal være noe problem med litt senking av Xdrive. De gamle ix'ene likte det ikke noe særlig, men jeg tror det er noe annet med det nye systemet.

Jeg må til slutt si at Volvoen er en jævlig morsom bil som faktisk ser ganske så bra ut 8)

Hørte det med senking fra en tidligere bilmekaniker som hadde hatt en ix, så det kan godt stemme det du sier om at det ikke er noe problem på det nye xDrive systemet..

Ja, Volvoen hadde personlighet til tusen den :) Men det ble litt lite motor og plass.

Gratulerer med ny bil og velkommen til Bimmers. Du burde glede deg til når det kommer MYE med snø for den er super på det føret. :D

Skal mye til før den setter seg fast.

AHJ

Takk takk. Ja snø var en av grunnene til at jeg gikk for 4wd. Hadde et par "uhell" med volvoen der jeg ble sittende fast i snøen. Ikke kjekt å spa løs bil for hånd #-o

Gratulerer med lekker bil! Å gå fra Volvo til Bmw er nok noe av det mest fornuftige du har gjort ;)
Gratulerer med flott bil. Aldri feil med 4-hjulstrekk. Selvom volvo kan være ålreit bil, så er det ingen BMW :wink:

Takker.

Her er foresten liste over alt utstyr. (hvis noen skulle være interessert) :)

320d xDrive Touring

Utstyrspakker

Comfort 7RS

M Sportspakke 337

Safirsort metallic (Del av M Sportspakke) 475

Stoff Blue Shadow/Alcantara Antrasitt/ Sort (Del av M Sportspakke) ANAT

LM-felg Dobbelteke 194 M RFT 17" (Del av M Sportspakke) 2ME

Auto Start Stop Funktion 1CC

Brake Energy Regeneration 1CD

Multifunksjonstaster på rattet 249

Runflat dekk 258

Alarm 302

Eksteriørdeler lakkert i bilens farge 321

Takreling (Del av Comfort) 386

Varseltrekant og førstehjelpssett 428

Automatisk avblendbart innv. speil (Del av Comfort) 431

Sportsseter foran (Del av M Sportspakke) 481

Oppvarmbare forseter 494

Midtarmlene foran, skyvbart (Del av Comfort) 4AE

Interiørlister i glaciersølv aluminium (Del av M Sportspakke) 4MG

Lyktespylersystem 502

Park Distance Control (PDC), bak (Del av Comfort) 507

Tåkelys 520

Regnsensor (Del av Comfort) 521

Xenon 522

Klimaautomatikk (Del av Comfort) 534

Kupevarmer 536

Cruise control (Del av Comfort) 540

Navigasjonssystem Professional (Del av Comfort) 609

HiFi Høyttalersystem 676

Traffic Information 6UH

M Sportsratt i skinn (Del av M Sportspakke) 710

M Aerodynamikkpakke (Del av M Sportspakke) 715

Individual Shadow Line, høyglans (Del av M Sportspakke) 760

Individual antrasitt taktrekk (Del av M Sportspakke) 775

Har tenkt litt på å montere svarte eller carbon "nyrer" men kan ikke helt se at noen av "The Usual Suspects" (GS bildeler, Koed osv) har dette til den "facelifta" E91'en.

Men hvis jeg tar feil om dette, så venligst styr meg i riktig retning :D

På forhånd takk.

BMF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest diverse prosjekt tråder her på forumet, så har jeg blitt inspiret til å "pynte" litt på bilen :D

Så i den forbindelse så lurte jeg på om det var noen her på forumet som vett hvor jeg kan få tak i E91 LCI M Tech Carbon Fiber Front Splitters.

Fant noen som så ok ut her. http://www.jl-motoring.com/product_p/bmfs9022.htm, men de sender desverre ikke til norge/europa.

6m2zbx5zrf10v2ol6378.jpg

Trenger selvsagt ikke være akkuratt disse :-)

Har også kjøpt et sett med sorte originale BMW Performance nyrer fra Scmiedmann.no

6whumjkgt317vito18mz.jpg

BMF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...