M3 Yngve Skrevet April 3, 2010 Share Skrevet April 3, 2010 Når man skal handle i utlandet og man ønsker ikke å tape pengene, hva er den beste måten? Får man igjen alle kr av Paypal, feks? Hva med kreditt kort osv? Noen som har noen gode tips og råd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet April 3, 2010 Share Skrevet April 3, 2010 paypal eller mastercard.... dersom du blir svindla så trenger du bare kontakte selskapene.. går litt tid.. så kommer penga tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet April 3, 2010 Forfatter Share Skrevet April 3, 2010 Da får jeg prøve Paypal tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet April 3, 2010 Share Skrevet April 3, 2010 Kredittkort er tingen (visa, mastercard, am.ex) Her vil du få refundert pengene hvis ikke varen blir levert. Men dette gjelder bare hvis man handler hos ett firma som benytter visa,master, am.ex. som betaling. For private kjøp er paypal det sikreste.! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rannem Skrevet April 3, 2010 Share Skrevet April 3, 2010 Da får jeg prøve Paypal tror jeg. Jeg kan anbefale PayPal på det sterkeste! Bruker det flere ganger i måneden opp mot eBay og det fungerer svært bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivanrogov Skrevet April 3, 2010 Share Skrevet April 3, 2010 OT; Ble ikke du svindlet under et M3 kjøp fra usa Yngve? Hvordan gikk det til slutt? (mulig jeg tar feil person nå..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet April 3, 2010 Share Skrevet April 3, 2010 Bruker som regel mastercard via Paypal jeg. Da er man ganske sikker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet April 4, 2010 Forfatter Share Skrevet April 4, 2010 OT; Ble ikke du svindlet under et M3 kjøp fra usa Yngve? Hvordan gikk det til slutt?(mulig jeg tar feil person nå..) Derfor jeg lurer da vet du. Har ikke fått tak i han jævla Svensken som lurte meg. Sendte noen skumle folk etter han, da ble han borte, all nettinfo osv ble sletta. Dro nok hjem til Sverige igjen, eller Spania som faren bor. Han er ettersøkt av Svenksk politi vet jeg. Skal nok finne han en vakker dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alec Skrevet April 4, 2010 Share Skrevet April 4, 2010 Ett meget godt tips hvis man skal kjøpe dyre deler eller biler fra utlandet er å få din egen bank til å overføre summen til selgers bank (banken og IKKE selger tar vare på pengene inntil videre). Så når man da henter bilen eller delene så drar man bare innom selgers bank og overfører på sekundet til selger. Det var slik jeg gjorde det ifjor når jeg hentet bil i Sverige og dette er også den eneste 100% trygge måten å gjøre det på ved større beløp ifølge DnbNor. Ellers, hvis det er snakk om mindre beløp så er paypal å anbefale. -MÅ jo legge til at jeg for 3,5 år siden kjøpte en Mazda RX7 fra USA bare ved å sende pengene rett til en vilt fremmed fyr (65.000.-) og jommen meg sto ikke bilen på kaia i Drammen 2 måneder senere. Men dette er jo et sjangsespill sålenge man ikke får dratt og møtt selger personlig og gjør opp for seg slik som nevnt over.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå