Christ e36 Skrevet April 3, 2010 Share Skrevet April 3, 2010 Tenkt jeg skulle legge ut litt om den "nye" bilen (riktig nok hatt den 2-3 måndter nå da ) Etter jeg vræka den forje bilen så tenkte jeg på å skaffe meg en bil, med anti spin og litt luksus og mer komfor.. så bilen oxo blir fin til dagli bruk Så da ble valget 5 serie, etter litt letning fant jeg en 523i 96 mod.. bilen var i fin stand og bare hatt en eier før meg, fyr på 60 år, så fint kjørt og best av alt PAPIRER fra 1996, alle servicer osv osv... så fornøyd med kjøpet.. glemte å ta bilder når jeg kjøpte den(A) den så helt orginal ut og synes E39ene er litt kjipe orginale(A) så satt på M5 frontfanger, bakfanger og M5 speilene ganske fort... her er front fangeren på og bytter ut orginal lyktene med hella xenon lykter;) fronten på jo fikk på noen nye vinter felger på oxo;) baken på lite fan av gule lys, så det kunne jeg ikke ha noe av... de nye lyktene på=D ble fornøyd med resultatet ble fornøyd med M5 speila og elsker el-funksjonen på dem(A)(A) Så var det på tide å bytte baklyktene (ble fra hella her oxo) så måtte ha en liten fotho shoot etter dette;) Tok å lufta jenta mi en tur på skjærtorsdag i sverige;) Så nå begynner jeg å bli fornøyd med utsende, bytta alle lyktene nå, hvite sideblink, som sagt hella lykter bak og hella xenon foran, bytta pærene i ringene og tåkelysa så de lyser fint hvit nå har jeg sendt inn M5 spoileren til lakk og 4 potters eksosen er snart klar til montering;) Har tenkt å senke bilen snart oxo, så tenker på justertbart senke sett så jeg slipper å være måke bil på vinteren.. har ikke bestemt meg for merker, men driver å tenker på H&R eller Bilstein.. jo nå som snøen forsvant så lekte jeg meg på trøtt og resultatet ble dårlig=/ ikke så altformye igjen av dekket(A) og ja sånn så tærmostat huset ut Så ble å sette på reservehjulet og komme meg hjem så fort som mulig... så når lønninga kom, ble det litt feil søking og bytting av deler.. der fant jeg ut at radiatoren ikke var mye fin, tærmostat huset var dårlig, bytta tærmostaten i samme sleng.. og jo værst av alt vannpumpa så ikke mye ut ass, plasten inni var smelta i stykker=( men nå som jeg byttet alt og etter litt onkli lufting (I oppover bakke for å få ut all lufta) går den igjen og kjølesystemet er konge, blåser varmt og tempen går ikke over 90 grader=D fått sommerfelga nå oxo, men har bare dekk på 2 av hjula, de som skal sitte foran egentlig, men siden bakhjulet er spint i stykker ble de satt på bak... det er OZ racing felger, 18 tommere 8,5 tommers brede felger skal foran med 255/18 55 toyo dekk og bak blir det 18 tommere 10 tommers brede felger med 275/18 55 toyo dekk, men fant ut at jeg trenger spacers for at de ikke skal subbe på innsida.. knipsa litt bilder;) Planer framover: - senking - stiver opp bilen - oppgradering av bremser og oppgradere/bytte foringer overalt - nytt grenerør - bytte hele eksosen - chip - Re-mape bilen - manuel bensin trykk regulator - M5 skinn intrijør - stor kjøre computer - carbon under lepper - carbon defusor - etterhvert som jeg trimmer den blir det nok å oppgradere kjølesystemet oxo - jeg vurderer egentlig motor bytte oxo til 2.8 Literen.. men vi får se - ny diff så spinner på begge hjula;) skal prøve å ta bilder av tinga jeg gjør å legge ut, men er ikke så ofte på pcen og ja lærlingslønna som bil mekaniker er ikke all verden så kan ta litt tid... Prøver alltid å lære av andres erfaringer og ta dette med meg det videre, så hvis noen har noen tips så setter jeg pris på om dere deler det med meg;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robbi3 Skrevet April 5, 2010 Share Skrevet April 5, 2010 Gode planer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet April 5, 2010 Share Skrevet April 5, 2010 Her gjøres det mye riktig! Gromme planer! Litt ned på sida her er oppskrift på M5-diff i vanlig E39. Er nesten et must med diffsperre http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f ... &start=165 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomascr Skrevet April 5, 2010 Share Skrevet April 5, 2010 pen bil, liker planene dine! hvilke sommerfelger har du?=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christ e36 Skrevet April 6, 2010 Forfatter Share Skrevet April 6, 2010 Lars89 takk for linken=) den "oppskriften" virka ikke så dum, tror nok jeg kommer til å følge den;) Robbi3 må jo ha litt planer og drømmer for å holde følge med deg;) thomascr sommer felg er OZ Superleggera 3, 18'', 8,5'' brede foran og 10'' brede bak=D veldig fornøyd med de, skal hvertfall polere dem, kanskje lakke dem svarte oxo;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christ e36 Skrevet April 8, 2010 Forfatter Share Skrevet April 8, 2010 Sommerskoa på gitt;) trengte spacere for å få plass, brede som faen, 265/35 bak på 10 tommer felger og 245/45 foran på 8,5 tommer... kommer bilder etterhvert;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christ e36 Skrevet April 11, 2010 Forfatter Share Skrevet April 11, 2010 spacerene;) Ble litt bredde bak ja;) Anti spinnen ekke helt i form etter jeg satt de på, noen som har noen ider på hva det kan være? får ikke gasset på onkli før den går på, og noen ganger på motorveien er de heller ikke så glad:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet April 11, 2010 Share Skrevet April 11, 2010 Forskjellig dekkdimensjon? Blir det for stor forskjell i rulleomkretsen oppfatter antispinnen det som at hjulet spinner... Men er jo bare å skru av antispinn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christ e36 Skrevet April 11, 2010 Forfatter Share Skrevet April 11, 2010 Ja gjører som oftest med den av, men nå er blir det konstant av.. kan hende det er det ja... får bare kjøre litt roligere når det er glatt;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robbi3 Skrevet April 11, 2010 Share Skrevet April 11, 2010 Nydelig med de felgene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lapin Kulta Skrevet April 12, 2010 Share Skrevet April 12, 2010 Ble dritbra med de felgene! Kult!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christ e36 Skrevet April 13, 2010 Forfatter Share Skrevet April 13, 2010 Takk takk=D bygger musikk anlegg nå så skal PRØVE å huske å ta bilder under utmontering og montering;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå