Gå til innhold

Min E36 318i=) sladde bilder fra Gardemoen s.6:-)


Morstan
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte bilen i mars 2009, den så mindre bra ut. Og etter en dum tabbe og ett stykk uflaks så ble det to smeller på den:( Første gangen dreiv jeg på skoleplassen og "herjet" litt da bilen understyrte og jeg gikk rett i en krakk:/ men som sagt, dum tabbe av meg selv=) også gikk det ca åtte dager og da møtte jeg ei gammel dame i ett kryss. Hvor JEG egentlig hadde vikeplikt, så jeg slakket av, men hun stoppet opp, og da ga jeg på igjen og samme gjorde hun da:P så ble min feil siden jeg fikk hun fra høyre.

Men litt info om bilen: Det er en 91' E36 318i, den har rullet 249***. Fargen er 244 Sterling Silber Metallic. Kjedelig grått stoff interiør og dårlig med utstyr. Kommer egentlig ikke på mye mer :? Driver for tiden og pusser den opp, og jeg har fått lakkert så og si det meste. Mangler litt diverse. Kommer bilder av bilen fra jeg kjøpte den og til nå senere i dag=)

Fått noen bilder over på denne dataen nå=)

Fra finn.no

0c39lsjjg4enb0blasf0.jpg

Fått den bort på jobben, første jeg gjorde, som dere ser, var å bytte baklykter:P

di22pscvl9e1drn9o27y.jpg

7ppcuhi5ejn7hruxrz3t.jpg

Noen flere bilder av slik den var før det med krakken hendte

p1ia393h4uuzeqmdm6id.jpg

yokv1i4pi52tlwniduoo.jpg

4olbwfq3cj7cm9vjua82.jpg

qt3kfou4naer25o59u12.jpg

7et26vafxcx7pxvfj6s0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Slik ble den etter møte med krakken, tok ingen bilder av skaden, men ett bilde etter jeg fikk på de nye delene. Ble "ny" skjerm, frontfanger og grill.

wkno6wf7yo0ii8iscjo3.jpg

Også etter ett lite støt med "bestemor." #-o

l7ngh8oh8yudtzgf11yv.jpg

8y2tx9f5n594eyah93nz.jpg

I mellomtiden tok jeg sjansen på å lakkere ett taktrekk jeg hadde liggende, ble egentlig ganske fornøyd :o Ble ikke så stivt som jeg trodde det ville bli :applause:

zd3fw6j67mx5sggq9tti.jpg

qxe2h03tr8ar0y1wf1mg.jpg

Også fått montert m-lister og fått litt "stæsj" på rommet :)

h10c37hyxbdzbvni727s.jpg

0rofjgmwtfpdyo367er9.jpg

Her er bilen på vei til jobben for å endelig kunne begynne skikkelig på den :)

9jbb2eo8v4up63a8sqde.jpg

phu3xi4l51loerttltv2.jpg

c3aky0o37o528jotdty1.jpg

5tsqbfo9or7jhj8zksre.jpg

Fått den på plassen sin:D

f9dtl60oemmvg7ak7x4b.jpg

Tilpassing av fronten.

gmpjja3iwlfnag9kkv80.jpg

704ujnjmg1eczyoecifw.jpg

6dteggr3m05ak6nwdfyz.jpg

44wmgy5lrilv7dm06rpu.jpg

Før og etter bilde av bremseskive bytte bak, byttet også bremseband, men syns jo ikke her #-o

tv1rxplhncxro0z3u7oy.jpg

6q1ckdf6d7v139r26nhu.jpg

hfayaav7htsh1clg9g1r.jpg

wu9bh78hzkkcugwb0omg.jpg

Tok tid dette=) skal legge ut flere bilder i morgen, eller i dag, bare jeg får sovet litt=) samt ta noen nye siden jeg skal på jobben og montere frontlykter,speil og øyelokk :applause:

Også håper jeg det ikke ble så rotete som det virket som, også må jeg bare beklage at det ble så mye på engang, men vært litt sånn evighets prosjekt frem til nå, gått veldig sakte. Så ventet med å lage tråd til det faktisk skjer litt oftere :) Kom gjerne med ros og ris og om det er noe jeg mangler :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirsan: Enig med deg der :) Ikke mye som skal til før en bil blir skrot egentlig :o Men denne ble ikke skakk så var vel det som reddet den :)

in2you: Tange makk for det :D

Kjøpte felger forje helg :) tror jeg det var da :P Det ble M contour II felger, siklet lenge på slike og Hans Wilhelm her på forumet, snill som han var :applause: Hadde slike til salgs :) Men tror ikke de er orginale da de ikke har det m-merket:S Noen som vet? er iallefall 8*17 felgene. 215/45R17 dekk om jeg ikke husker helt feil. Vinterdekk da:D

Noen bilder av felgene=)

gzrnet0bvda3wokva0ce.jpg

6mxjfl1f06t3k4z0qjdf.jpg

Ble også innkjøp av UUC spoiler for litt siden, fin vinge. Skal lakkere selve vingen men la "flappen" være carbon siden jeg har gt leppe i carbon til front fangeren=) så blir det fremste og bakerste partiet i carbon :)

Men innfestinga passer dårlig, 1cm for kort :( Men sendte pm til BreitBau så han ga meg en liten DIY på hvordan jeg kunne gjøre det. Takk for det BreitBau :applause: Skal se om jeg får gjort ett forsøk i morgen på det=)

Noen bilder av vingen iallefall.

6f5dunp95qqu066jjor2.jpg

ip6lmubmt6njgfu2red1.jpg

Så har den fått lakk :D Har noen bilder fra lakkeringen, men er bare fyller på den og dårlig mobil bilde så hopper over de jeg :)

Noen bilder fra den er lakkert og at den blir satt så og si sammen igjen :applause:

b8afkhbzbomqhbuqk4w3.jpg

uzuisy6taif5xl7zdsh7.jpg

7u57s31j6g622apwrtew.jpg

Likte de nyrene her veldig godt, men vurderer litt og lakkere det ytterste svart, finne noen andre jeg har å prøve liksom så jeg ikke ødelegger de nye :)

Noen som har meninger? :)

7b7co66sb5r5jw8k2nuv.jpg

Bilde av fronten slik den blir :D

Orginale lamper som jeg har montert CFFL ringer i eller hva det heter :P

72ot1twdcwsf2a2t1xw9.jpg

og noen siste bilder. ble ikke speil og øyelokk i dag :( bare front lamper og slange til spylerdysene. men i morgen blir det speil og øyelokk samt panserdekselet innvendig :)

ufh9gt0xw1h9hqw7u02y.jpg

jwphweba4z1fzv6e1wbz.jpg

m07sg3e9gc778u6i487o.jpg

b44ev5293yid5bky3arc.jpg

Skal innrømme jeg angrer veldig på at panser emblemet ble fjernet #-o:(

Må se om jeg får tak i ett nytt panser med tiden [-o< , skulle også hatt noen hele og fine spredere om noen har :D

Så håper jeg det skjer litt i morgen også, kommer flere bilder da isåfall=) kom med forslag og innspill til alt, ris og ros:D bare bra det :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye riktig du gjør med bilen! :)

Nå mangler du bare tåkelykter, luftekanaler til bremsene, facelift front og M44B18 motor :D

Tusen takk for det :) Vært lite kommentarer her :/ Hehe :D JA! :D Spredere og luftekanaler til bremser kommer :) Har ikke spredere og har bare èn sånn luftekanal :/ Den er fra orginal fanger da, passer det i m fronten? Ser litt slik ut, men har ikke prøvd enda da :) Og facelift front har jeg vurdert, STERKT! men får jo ikke de nyrene i den :o

Og jeg vil jo ha slike nyrer :applause: Og m44b18 motor er den som sitter i 97 modellen det eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det :D Den har faktisk aldri vært så pen i mitt eie som det den er nå :P

Må prøve å få montert senkesett etter jobb i dag, da jeg ikke fikk tid til det i går :/ skal ta noen bilder om jeg får gjort det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye riktig du gjør med bilen! :)

Nå mangler du bare tåkelykter, luftekanaler til bremsene, facelift front og M44B18 motor :D

Tusen takk for det :) Vært lite kommentarer her :/ Hehe :D JA! :D Spredere og luftekanaler til bremser kommer :) Har ikke spredere og har bare èn sånn luftekanal :/ Den er fra orginal fanger da, passer det i m fronten? Ser litt slik ut, men har ikke prøvd enda da :) Og facelift front har jeg vurdert, STERKT! men får jo ikke de nyrene i den :o

Og jeg vil jo ha slike nyrer :applause: Og m44b18 motor er den som sitter i 97 modellen det eller? :)

Alltid morro med kommentarer!

Bra du allerede har tenkt på luftekanaler og spredere. Kan meddele deg at luftekanaler fra orginalfanger ikke passer over på m-tech fangeren. Dette er ifølge GS, men de har god peiling så jeg ville stolt på det svaret.

Nei, de nyrene du har nå passer ikke over. Jeg likte ikke helt nyrene, eller rettere sagt "gitteret" i nyrene. Men det at nyrene er litt større som på faceliftfronten synes jeg gjør veldig mye! :)

M44B18 motoren sitter i facelift fra sent 96 og utover. Tror også den sitter i noen E46 318i samt E36 compact med betegnelsen 318ti. Uten å ha andre erfaringer med den motoren enn hva jeg selv har lest. Så er den veldig holdbar og har endel oppgraderinger som tidlig IS ikke hadde. Men dette er jo ikke noe som du trenger å forhaste deg med enda, men fint med slike planer på sikt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentarer er alltid kjekt ja :D Hmmm, da må jeg bestille nye tåkelys OG luftekanaler til bremsene neste måned da :D Lite penger nå :/ sparer også til sydentur, så må ta ting litt som det passer seg :D Men jeg likte det gitteret i nyrene fordi det har samme "mønster" som i m-fangeren :oops: Blir iallefall beholdt i starten :D så får se, kommer til å prøve litt forskjellig etterhvert.

Og motorbytte vurderer jeg til vinteren igjen, hva det blir kommer ann på hva jeg kommer over:D Men blir ikke m40b18 som jeg har nå hvis jeg skal bytte, blir noe litt sintere enn det iallefall :P Takk for tips og alt :) syns jeg er flott :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...