Gå til innhold

Kan jeg bruke manuell girkasse fra m50b20 på m50b25 automat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ang gearkasse så vet jeg ikke, men på e36 er det hvertfall sånn at 325 diffen er større enn 320 diffen, slik at mellomakslingen blir for lang. Så du må kanskje bruke 525 mellomaksel.

Skrevet

Ok. Hva er den letteste og billigste oppskriften tror dere, med tanke på innkjøp av forskjellige ting, istedet for å plukke av 520'en?

Takk

Skrevet

Tror dere roter å blander litt her uten å vite jeg :-)

Du kan bruke manuell girkasse fra en M50B20 på en M50B25, også med den orginale diffen. Men du må da også bruke mellomaskling fra manuell, og uvekslingen vil nok bli veldig feil(lav).

Skrevet

Ja, jeg har tenkt litt på det med utvekslingen, vil jo helst ha det sånn som det er, liker utvekslingen på 525'en, men den på 520'en er jo helt mongo. Skulle vel helst hatt kasse fra 525 da?

Skrevet

Nei, forskjellen ligger såvidt meg bekjent i bakakslingen. Altså du må ha en diff fra en manuell 525.

Skrevet

Ok, så jeg kan bruke kassen fra 520'en, men mellomaksling fra 525 manuell uten å få store forandringer i utveksling? Det var jo isåfall bra, viss det eneste jeg trenger som jeg ikke kan plukke av 520'en er en mellomaksling så trenger det ikke bli så dyrt. Eller?

Skrevet

nå har ikke jeg vært borti 5 serie.

men i allefall e30 320 kasse altså getdrag 240 har liten hardy, mens e30 325 kasse altså getdrag 260 har stor hardy.

er det likt på disse kassene må du ha mellomaksel fra 520 om du tar 520 kasse og om du tar kasse fra 525 må du ha 525 mellomaksel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...