Gå til innhold

bakluke e39 touring


MBiMMer
 Share

Anbefalte innlegg

Var uheldig med åpning av bakluka i vinter. Det som skjedde var at det lå noe is på taket av bilen når luka ble åpnet (helt på kanten der som luka går opp). Dette har nokk ført til at luka ble presset mer opp på den ene siden.

Så ved spyling av bilen nå leker det inn noe vann mellom luken og glassluken.

kan tydelig se at glassluken ikke ligger helt jevnt oppe ved taket.

Jeg mistenker selv at hengslen på glassluka har fått en smell. Noen her som har vært borti noe lignende?

Må man demontere hele taktrekket for å komme til hengslene, eller får man tilkomst til de ved å skru av selve luka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demonter bakluke og glassluke. Så får du tatt ut hengsel. Den er dobbel. Glassluke og luke hengsel henger sammen, med andre ord. Du kan trøste deg med at luken er meget enkel å justere inn igjen når den skal monteres. Mye demontering for å komme til hengsler, men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru ut innertrekket på bakluka så kommer du til låsemotoren til glassluka, trykk inn aktuatoren så åpner luka seg.

Sorry for stjeling av tråd, men er "innertrekket" på bakluken kun skrudd fast eller er den festet med de forba*** klipsene i tillegg?

Har en lekkasje eg ikke finner ut kor kommer fra, men det lekker inn i "innertrekket"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru ut innertrekket på bakluka så kommer du til låsemotoren til glassluka, trykk inn aktuatoren så åpner luka seg.

Sorry for stjeling av tråd, men er "innertrekket" på bakluken kun skrudd fast eller er den festet med de forba*** klipsene i tillegg?

Har en lekkasje eg ikke finner ut kor kommer fra, men det lekker inn i "innertrekket"

Kun skrudd fast. Enkel oppgave :D

Lykke til :!:

///P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...