Gå til innhold

E34 "Hakker" / fusker. ??


nightmare
 Share

Anbefalte innlegg

hei. hadde vert flott om noen kunne gi meg noen tips her :)

jeg har en BMW e34 520i 93mod vanos.

det hele startet med at toppdeksjelpakkninga gikk. da lakk det olje ned rundt pluggene som resulterte i at bilen "feiltente". det gikk litt tid før jeg fikk rota meg til å bytte denne.

jeg passa godt på å rense veldig godt opp i alt og av gummi hetter osv, får at det ikke skulle bli noe tull.

det virka som det hjalp litt. men etter hvert begynte den og hakke som bare det igjenn.. da bytta jeg alle pluggene. det hjalp ikke stort. så nå har jeg lånt 6 coiler av en kammerat og bytta over til dem for å se om det ble noe bedre.. det føltes som om det hjalp endel. men den kødder fortsatt. ca på 1,5k omdreininger. og ellers hvor som helst i registret når den har blitt varm. før detta (fram til den blir varm) er det bare hakking på 1,5k.

kan det være luftmengdemåleren ? er litt rart at den må bli god og varm før den blir uregelmessig og går på 4-5 selyndre. og at det kommer og går når det vill.. skjønner ikke noe jeg åss.. så om noen har peiling ville det hjopet meg masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel har stått med startgass får å prøve å finne ut om det er noe falsk luft uten noe forandring . har også fulg alle synlige slanger. og alt ser bra ut. men vill lambasonden gjøre så motoren går på 4-5 selyndere når den føler for det på f.eks langkjøring (går av og på, noen ganger 6 selyndre også plutselig 5 eller 4, og en skjelden gang er den nede i 3 selyndere og da stopper bilen nesten opp).. hva med kammaksjel sensor eller veivsensoren, hva er de eventuelle symtomene om disse har no feil?... blir litt oppgitt her åss.. blir rimelig dyrt å kjøpe alt for å teste ut.

setter veldig pris på alt av svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper plugghettene er dårlige. Ikke så lett å se om de er gåene. Min gikk også vekselvis på 5/6 sylindre, og var nesten alltid på 5 når den ble varm. Jeg anslår at disse kan være verdt å bytte, så er iallefall det uteukket ;) Vis ikke kan det være dårlig kontakt til coiler osv. tviler på at lambda kan få den til å gå på 4/5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akuratt samme problemet med bilen min. helt samme symptomene. Byttet plugger og renset alt nedi der etter toppdekselpakning bytte. var så mye olje og drit nede i tennplugghullene.. renset det og plugghettene. men hjalp ikke stort..

Når den plutslig gikk på 5 sylindre "som den oftest gjør når den blir varm" så fungerte ikke den 6 coilen eller jeg tok av og på den koblingen, og ingenting skjedde var helt død, så jeg tok å byttet ut den, men rett etterpå så begynte den å kødde igjen! iriterende.

så nå har jeg levert hele bilen til verksted for å se om di får noe smarte svar ut av dette..

lei den bilen nå ..

Men gi gjerne tilbakemelding "Julianv" om du finner ut noe av det problemet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Vegard tror du så litt feil :D Jeg bare svarte her om hva som kunne være gale jeg ;)

Kan forreste være dårlig kompresjon kanskje? Men byttet du ikke plugghetter vegard? Er som oftest der problemet ligger har jeg merket. Ikke noe synlig skade på de, men de kan være litt fuktige eller ha en mini-sprekk som gjør at det blir overslag til blokken. Verdt å sjekke. De har forresten fått en ny og bedre plugghette som skal forhindre at dette skjer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan kjøre. åsså kommer det, og i det jeg stopper opp og hopper ut av bilen for så å få opp pansret for å se hvem av de det er så slutter det igjen.. tror jeg skal prøve noen andre plugger jeg åss.. kjøpte platinum plugger fra boch, med fire "armer" de gjore det heller bare værre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke en dritt av detta jeg. har jo prøvd det meste nå. lurer på om jeg går får å bytte kammaksjelsensor. har ikke snøring om det hjelper. men jah.. veit ikke hva jeg kan gjøre mere heller. har prøvd lmm, coiler, plugghetter, plugger, har også sjekket ut ledningskoblinga til hjernen. det ser ok ut... så jah,.... ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...