teitstol Skrevet April 5, 2010 Share Skrevet April 5, 2010 Lurer på å kjøåe meg en e46 330d, men eg lurer på kordan det er med holdbarheten på disse bilene? En eg kjenner har en 320d som han har endel problemer med.. Og holder dei seg godt i verdi? Evt, er det verdt å legge ut 200k for en 330d når du kan få en 318/320 til rundt 120k? Var stad å testa en i dag, men blei faktisk litt skuffa over motor effekten. Hadde forventa meir drag.. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=21543619 Grei pris for en slik bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inline six Skrevet April 5, 2010 Share Skrevet April 5, 2010 Kan ikke forvente noe prestanda ut av en sur oljebrenner Neida, kan jo hende det er noe galt med den du prøvde f.eks luftmassemåler. Vet jo ikke helt hvordan bil du er vant med fra før heller da. Nå har jeg ikke prøvd E46 330d men har derimot kjørt en del E39 530d både med manuell og automat, ingen av de som er noen raketter heller da så lenge de er originale iaffal. Prøv en annen 330d og sammenlign, som sagt den du prøvde kan jo ha hatt et eller flere problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 5, 2010 Share Skrevet April 5, 2010 Er også forskjell på "gammel" E46 330d med 184hk, og den nyere med 204hk. Sistnevnte er en mer moderne motor, som går endel bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inline six Skrevet April 5, 2010 Share Skrevet April 5, 2010 204 hestern kom ikke før i 2004 ifølge modellista til autopower.se 184 hestern gjør 0-100km/h på 7,8 sek. i sedan med manuell og 7,9 i stasjn 202 hestern gjør det på 7,2 i sedan og 7,6 på stasjn så er ikke store forskjellene ut og går her men alle månner drar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teitstol Skrevet April 6, 2010 Forfatter Share Skrevet April 6, 2010 Kan ikke forvente noe prestanda ut av en sur oljebrenner Neida, kan jo hende det er noe galt med den du prøvde f.eks luftmassemåler. Vet jo ikke helt hvordan bil du er vant med fra før heller da. Nå har jeg ikke prøvd E46 330d men har derimot kjørt en del E39 530d både med manuell og automat, ingen av de som er noen raketter heller da så lenge de er originale iaffal. Prøv en annen 330d og sammenlign, som sagt den du prøvde kan jo ha hatt et eller flere problem Tror den var i orden.. Er kansje litt for vant med dei tidligere bilene eg har hatt (audi- s2,rs2,s4) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teitstol Skrevet April 6, 2010 Forfatter Share Skrevet April 6, 2010 Men er prisen grei for denne`? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=21543619 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet April 6, 2010 Share Skrevet April 6, 2010 ja, kjøp deg en slik og skaff deg riktig drivstoff, bensin er utdatert, 330d går greit nok den, ingen rakett nei, men det er mulig å få de til å gå en del bedre, her er det jo omega diesler som klokker 6,5 sekunder fra 0-100, det med en gammel m51d25 og mye vekt, ikke så mye endra heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet April 6, 2010 Share Skrevet April 6, 2010 Har du manuell og monterer en god chip vil nok draget bli imponerende mye bedre. Noen tilbyr vel også en "brukerkonfigurert" momentkurve hvor du kan velge litt hvordan denne skal se ut. Når jeg kjører bryr jeg meg ikke særlig om hva toppeffekten er, da jeg sjelden kjører særlig mer enn 3-4000 i bil med bensin, og under 3med diesel. Jo mer moment som er mulig under dette jo bedre syns jeg. Kommer ikke effekten før etter 4000omdr må du ned 2gir og tyne motoren mye mer.. Spørs gjerne litt på hva som er kjørestilen din. Siden du har mer lyst på en turbodiesel vil jeg tro at vi kanskje har samme meninger her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet April 6, 2010 Share Skrevet April 6, 2010 E46'en er vel ikke akkurat revolusjonerende på draget i 330d'en sin,men den er trimbar. E90-serien er faktisk mange hakk bedre - dro en E91 330xd ganske brutalt fort opp i 100 med eieren i passasjersetet for ikke lenge siden Bra drag i den,og kan (offisielt anbefaler jeg det ikke) bli enda bedre med litt tukling. Istedenfor 330d E46,hva med en 320d eller 325d E90 og tuning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå