Jump to content

Lurer på å kjøpe E46 330D


teitstol
 Share

Recommended Posts

Lurer på å kjøåe meg en e46 330d, men eg lurer på kordan det er med holdbarheten på disse bilene? En eg kjenner har en 320d som han har endel problemer med..

Og holder dei seg godt i verdi?

Evt, er det verdt å legge ut 200k for en 330d når du kan få en 318/320 til rundt 120k?

Var stad å testa en i dag, men blei faktisk litt skuffa over motor effekten. Hadde forventa meir drag..

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=21543619

Grei pris for en slik bil?

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke forvente noe prestanda ut av en sur oljebrenner :lol:

Neida, kan jo hende det er noe galt med den du prøvde f.eks luftmassemåler.

Vet jo ikke helt hvordan bil du er vant med fra før heller da.

Nå har jeg ikke prøvd E46 330d men har derimot kjørt en del E39 530d både med manuell og automat, ingen av de som er noen raketter heller da så lenge de er originale iaffal.

Prøv en annen 330d og sammenlign, som sagt den du prøvde kan jo ha hatt et eller flere problem :wink:

Link to comment
Share on other sites

204 hestern kom ikke før i 2004 ifølge modellista til autopower.se

184 hestern gjør 0-100km/h på 7,8 sek. i sedan med manuell og 7,9 i stasjn

202 hestern gjør det på 7,2 i sedan og 7,6 på stasjn så er ikke store forskjellene ut og går her men alle månner drar :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke forvente noe prestanda ut av en sur oljebrenner :lol:

Neida, kan jo hende det er noe galt med den du prøvde f.eks luftmassemåler.

Vet jo ikke helt hvordan bil du er vant med fra før heller da.

Nå har jeg ikke prøvd E46 330d men har derimot kjørt en del E39 530d både med manuell og automat, ingen av de som er noen raketter heller da så lenge de er originale iaffal.

Prøv en annen 330d og sammenlign, som sagt den du prøvde kan jo ha hatt et eller flere problem :wink:

Tror den var i orden.. Er kansje litt for vant med dei tidligere bilene eg har hatt (audi- s2,rs2,s4) :)

Link to comment
Share on other sites

ja, kjøp deg en slik og skaff deg riktig drivstoff, bensin er utdatert, 330d går greit nok den, ingen rakett nei, men det er mulig å få de til å gå en del bedre, her er det jo omega diesler som klokker 6,5 sekunder fra 0-100, det med en gammel m51d25 og mye vekt, ikke så mye endra heller

Link to comment
Share on other sites

Har du manuell og monterer en god chip vil nok draget bli imponerende mye bedre. Noen tilbyr vel også en "brukerkonfigurert" momentkurve hvor du kan velge litt hvordan denne skal se ut. Når jeg kjører bryr jeg meg ikke særlig om hva toppeffekten er, da jeg sjelden kjører særlig mer enn 3-4000 i bil med bensin, og under 3med diesel. Jo mer moment som er mulig under dette jo bedre syns jeg. Kommer ikke effekten før etter 4000omdr må du ned 2gir og tyne motoren mye mer.. Spørs gjerne litt på hva som er kjørestilen din. Siden du har mer lyst på en turbodiesel vil jeg tro at vi kanskje har samme meninger her?

Link to comment
Share on other sites

E46'en er vel ikke akkurat revolusjonerende på draget i 330d'en sin,men den er trimbar. E90-serien er faktisk mange hakk bedre - dro en E91 330xd ganske brutalt fort opp i 100 med eieren i passasjersetet for ikke lenge siden :D

Bra drag i den,og kan (offisielt anbefaler jeg det ikke) bli enda bedre med litt tukling.

Istedenfor 330d E46,hva med en 320d eller 325d E90 og tuning?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...