Jump to content

kompressor


jonmurern
 Share

Recommended Posts

Kan ikke si annet en at ESS leverer skikkelig kvalitet, null problemer med unntak av 2 coiler som tok kveld av uviss grunn. Bilen fungerer minst like bra til normal bruk, men gir følelsen av en stor sugemotor ved hardere bruk. Anbefales!

Jeg hadde en E46 320 2.2l med ESS TX2 kit med Intercooler, den bilen HenrikE30+ har nå.

Link to comment
Share on other sites

hmm skal søke litt nåe jeg har mere tid.....nyfødt i huset:) en rosa terrorist med andre ord :oops:

tenker litt på hva som skjer med drivstoffforbruket osv...?

tåler motor og få 100hk til ?

synes kansje det er litt dyrt!! kan jo kjøpe ferdig bygd m5 motor for de pengene....

tar imot alt av tips og råd med åpne armer :applause:

Link to comment
Share on other sites

Drivstoff forbruket gikk ned under vanlig kjøring, pga motoren jobber lettere og kan bruke høyere gir.

Motoren tåler det uten problemer, en kompis har nå kjørt 120 000km med ESS kompressor på sin E46 325CI.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte den forrige bilen min ny i 2003 (E60 520) og monterte kompressor etter at jeg hadde hatt den i 1 år. Har vært veldig fornøyd. Ikke hatt noe tull frem til jeg solgte bilen. Kun byttet reim og noen løpehjul. Men sats på den nye skru kompressoren til ESS, den gir mye bedre bånndrag. Jeg bestilte også settet med intercooler, noe som gjør at de tar ut ca. 20 hk mere. Bilen holdt følge med E39 540 og hang greit på E36 M3.

Link to comment
Share on other sites

dette høres jo bra ut, kjenner også en som hadde fra ess.....men det er ti år siden....

går det ann og få godkjent med kompressor da?? må vel ha litt større bremser i tilleg da???

men dere, dette koster jo litt da , rundt 5000euro?? med automatprogram

skulle jo komme ganske langt med en m5 motor da!!! kansje letere og få godkjent!! ?

noen som har sterke meninger om det ene burde vær bedre en det andre??

vil jo bare komme best ut av det.

ser at det ligger en overhalt powedyne på finn til 18 000.

så kommer montering osv.

takker for svar nok en gang folkens!!! :applause:

Link to comment
Share on other sites

De fleste kompressor kit blant annet ESS sine er ikke TUV godkjent noe som gjør en godkjenning en del vanskeligere.

Jeg sendte en mail til Bt en gang i fjor for hva de krevde for å godkjenne Vortech Kompressor kit på m50b25, fikk svar tilbake:

"Understells,nr. på bilen du har, hva du vil bygge om osv. Dokumenter på eventuell "donor"bil.Du må i ettertid kunde fremlegge kviteringer for deler eller salgsmelding for "donor"bil.

Kan du få kopier av TUV godkjenninger eller referanser til tilsvarende prosjekter?"

Jeg sa da at jeg ville bruke understell,bremser og diverse fra m3, var derfor han nevnte det med donorbil.

Har forresten i ettertid funnet et kit på utenlands webside med tuv papirer, noe som vil gjøre godkjenning en del enklere, men de tar jo betalt mye ekstra for det.

Skal se om jeg finner link til den sida.

Edit: Fant linken, http://www.ca-automotive.co.uk/single_p ... rod_id=266

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...