Gå til innhold

Bremser og Poweflex til E39


5series
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

til sommeren skal jeg bytte alle bremser på min E39 og Powerflex foringer.

Har sett på Brembo og Ferodo klosser:

Fremaksel : Brembo 09.8961.21 og Ferodo FDB997

Bakaksel: Brembo 09.6841.11 og Ferodo FDB1075

Noen som har erfaringer med spes. Bremso skiver med disse numberene?

Når det gjelder Powerflex er jeg helt forvirra.

Finnes det ikke ETT et sett/KIT for med ALLE foringene til E39 530DAT?

Jeg vil bytte til Powerflex da jeg har lest at de er meget bra!

Håper på god hjelp da jeg er helt ny på BMW :)

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt den gjennomgående bolten i samme slengen. Så skal du se at foringen varer lenger av en magisk årsak.

///Naitsirk. Du kan ikke bytte den til noe annet, uten å tenke over funksjonen den har. Når du har tenkt over det, så ser du nok at den burde forbli slik den er. Forøvrig så sliter man med at ringen som foringen er presset inn i, blir for "rom" .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fliid..jeg er mer praktisk enn teoretisk annlagt så jeg liker å teste ut å sjekke hva som faktisk funker og ikke istede for å gå å fundere på hva det og det gjør med bilen :) Har byttet bolt og hele sulamitten hver gang, men nå lager jeg meg alu-foring eller muligens nylon for å se hvordan resultatet blir. Jeg har intet å tape føler jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen idè om hvorfor akkurat denne kulen er bevegelig? Forestill deg bilen kjøre fremover og se bilen fra siden med komponentene som tilhører bakstillingen. Plutselig treffer den kanten som en start på en humpel. Hva skjer om du gjør denne foringen stam. Man kan få alt stivt, men man skal ha feste og. Om du ikke lager blårøyk bil da .: )

Sprettball har jeg fra før : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser poenget ditt. Akkurat det med feste er ett stort problem..det er alt for godt grep, slipper jo pokker ikke omtrent :roll: Noe comfortbil er det så absolut ikke lenger heller med sinterclutch og en clutchpedal så hard at du har krampe etter 10 min i køkjøring, så akkurat det med grep og comfort er ikke noe jeg offrer mange tanker for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør som du vil, men jeg må si jeg holder med Fliid.

Det er en grunn til at det sitter en kule der og ikke en foring, den beveger seg i "2 rettinger". Ville du bytta noen av de andre kuleleddene i understellet med foringer hvis du hadde hatt muligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får svært lite pepper. Men skal du ha nedre kule stam, så kan du like gjerne sveise fast de øvre armene til spindelen. Da har du ett hjul som ikke beveger seg i noen retninger. Kjekt det og kanskje. Ordentlig livsfarlig sprettball.. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...