5series Skrevet April 5, 2010 Skrevet April 5, 2010 Hei, til sommeren skal jeg bytte alle bremser på min E39 og Powerflex foringer. Har sett på Brembo og Ferodo klosser: Fremaksel : Brembo 09.8961.21 og Ferodo FDB997 Bakaksel: Brembo 09.6841.11 og Ferodo FDB1075 Noen som har erfaringer med spes. Bremso skiver med disse numberene? Når det gjelder Powerflex er jeg helt forvirra. Finnes det ikke ETT et sett/KIT for med ALLE foringene til E39 530DAT? Jeg vil bytte til Powerflex da jeg har lest at de er meget bra! Håper på god hjelp da jeg er helt ny på BMW Takk på forhånd.
Fliid Skrevet April 5, 2010 Skrevet April 5, 2010 Utvalget til powerfle for E39 er snevert. http://www.powerflex.co.uk/products/E39 ... 996+-+2004)-403/1.html Skal visst være en comfort bil tror jeg. Alternativer til foringer på e39 er få, utenom originale.
Reset Skrevet April 6, 2010 Skrevet April 6, 2010 Finnes det noe form for forsterkede "knirke"foringer?
Reset Skrevet April 6, 2010 Skrevet April 6, 2010 Nei, jeg har ikke prøvd å byttet dem. Vet bare at mange er plaget med det, så jeg tenkte jeg bare skulle spør.
///Naitsirk Skrevet April 6, 2010 Skrevet April 6, 2010 Mine tar kvelden etter 6 mnd...nå gidder jeg ikke bytte fler ganger så lager noen selv
Fliid Skrevet April 6, 2010 Skrevet April 6, 2010 Bytt den gjennomgående bolten i samme slengen. Så skal du se at foringen varer lenger av en magisk årsak. ///Naitsirk. Du kan ikke bytte den til noe annet, uten å tenke over funksjonen den har. Når du har tenkt over det, så ser du nok at den burde forbli slik den er. Forøvrig så sliter man med at ringen som foringen er presset inn i, blir for "rom" .
///Naitsirk Skrevet April 6, 2010 Skrevet April 6, 2010 Fliid..jeg er mer praktisk enn teoretisk annlagt så jeg liker å teste ut å sjekke hva som faktisk funker og ikke istede for å gå å fundere på hva det og det gjør med bilen Har byttet bolt og hele sulamitten hver gang, men nå lager jeg meg alu-foring eller muligens nylon for å se hvordan resultatet blir. Jeg har intet å tape føler jeg
Fliid Skrevet April 6, 2010 Skrevet April 6, 2010 Har du noen idè om hvorfor akkurat denne kulen er bevegelig? Forestill deg bilen kjøre fremover og se bilen fra siden med komponentene som tilhører bakstillingen. Plutselig treffer den kanten som en start på en humpel. Hva skjer om du gjør denne foringen stam. Man kan få alt stivt, men man skal ha feste og. Om du ikke lager blårøyk bil da .: ) Sprettball har jeg fra før : )
///Naitsirk Skrevet April 6, 2010 Skrevet April 6, 2010 Jeg ser poenget ditt. Akkurat det med feste er ett stort problem..det er alt for godt grep, slipper jo pokker ikke omtrent Noe comfortbil er det så absolut ikke lenger heller med sinterclutch og en clutchpedal så hard at du har krampe etter 10 min i køkjøring, så akkurat det med grep og comfort er ikke noe jeg offrer mange tanker for
hillmar Skrevet April 6, 2010 Skrevet April 6, 2010 Du gjør som du vil, men jeg må si jeg holder med Fliid. Det er en grunn til at det sitter en kule der og ikke en foring, den beveger seg i "2 rettinger". Ville du bytta noen av de andre kuleleddene i understellet med foringer hvis du hadde hatt muligheten?
///Naitsirk Skrevet April 6, 2010 Skrevet April 6, 2010 Jess..jeg vurderer faktisk å sveise fast alle stagene Fælt så mye pepper man får her for å teste ut ting...er vist ikke lov det tydeligvis
Fliid Skrevet April 6, 2010 Skrevet April 6, 2010 Du får svært lite pepper. Men skal du ha nedre kule stam, så kan du like gjerne sveise fast de øvre armene til spindelen. Da har du ett hjul som ikke beveger seg i noen retninger. Kjekt det og kanskje. Ordentlig livsfarlig sprettball.. : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå