Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen min veier 1200kg +fører. Jeg fikk fading med Castrol SFR væske og kjøling, brukte da 205 r888 dekk. Du bruker opp et sett med klosser på en dag. Blir ganske mye rimeligere å kjøpe større bremser da. Nå kjører jeg med 235 dekk og da hadde ikke bremsene holdt mange runder

Bilen min kommer forhåpentligvis til å veie ca. 1100 kg. + fører. Hva slags klosser kjørte du med da? Har aldri klart å bruke et sett med klosser i løpet av en dag, bortsett fra orginalklosser/Mekonomenklosser. Har planer om å kjøre med 235 r-dekk foran selv, så det blir selvsagt en del juling på bremsene...

Raymond bremser ikke så det er ingen fare!

Går vel ikke fort hvis man bremser...? 8)

• Svar 291
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Bilen min veier 1200kg +fører. Jeg fikk fading med Castrol SFR væske og kjøling, brukte da 205 r888 dekk. Du bruker opp et sett med klosser på en dag. Blir ganske mye rimeligere å kjøpe større bremser da. Nå kjører jeg med 235 dekk og da hadde ikke bremsene holdt mange runder

Bilen min kommer forhåpentligvis til å veie ca. 1100 kg. + fører. Hva slags klosser kjørte du med da? Har aldri klart å bruke et sett med klosser i løpet av en dag, bortsett fra orginalklosser/Mekonomenklosser. Har planer om å kjøre med 235 r-dekk foran selv, så det blir selvsagt en del juling på bremsene...

Raymond bremser ikke så det er ingen fare!

Går vel ikke fort hvis man bremser...? 8)

Hvis du klarer å få din 100kg lettere en min med full tank blir jeg veldig imponert. Når min ble veid var det uten isolasjon, filt teppe (maks1kg) og helt rensket bagasjerom.

Kjørte med ds2500 (ds3000 hadde nok holdt litt lenger), og de ble borte ganske kjapt. Det koster ikke mange kronene å oppgradere til E36 M3 fremme. Tipper du klarer det for rundt 4000kr.

Skrevet

Lekkert Raymond! Ser frem til å se deg på banen igjen. Alltid stas å se på folk som ikke bremser. ;)

Har denne bilen gått en hel del sidelengs i et tidligere liv? 8)

Skrevet

Hvis du klarer å få din 100kg lettere en min med full tank blir jeg veldig imponert.

Kjørte med ds2500 (ds3000 hadde nok holdt litt lenger), og de ble borte ganske kjapt. Det koster ikke mange kronene å oppgradere til E36 M3 fremme. Tipper du klarer det for rundt 4000kr.

Det er kanskje å håpe på julenissen at min skal bli så mye lettere enn din, men håper ikke det blir så langt unna. Skal jo kjøre med noen lettere karosserideler og renske bilen for mye unødvendige ting, men vi får se.. :)

Hvilke deler trenger man for å få montert E36 M3 bremser foran på en E30 M3, bortsett fra skiver og calipper?

Har denne bilen gått en hel del sidelengs i et tidligere liv?

Nei, det har den ikke. Den har vært lagret på en låve noen år nå, og har ikke blitt brukt etter at den ble bygget om med S50-motor. Det er lett å blande den med andre, da det snart er standard med hvit 2-dørs E30 med S50-motor.... :roll::wink:

Skrevet

Hvis du klarer å få din 100kg lettere en min med full tank blir jeg veldig imponert.

Det er kanskje å håpe på julenissen at min skal bli så mye lettere enn din, men håper ikke det blir så langt unna. Skal jo kjøre med noen lettere karosserideler og renske bilen for mye unødvendige ting, men vi får se.. :)

Hvilke deler trenger man for å få montert E36 M3 bremser foran på en E30 M3, bortsett fra skiver og calipper?

Du trenger i tillegg en adapter. Kan sette deg i kontakt med han som lagde mine.

Skrevet

ha|||on sin var svart den :) Var sikker på dette var trond s sin gamle 316 men tydeligvis ikke :)

Veide e30en min før demontering nå. Med m20b25 motor, uten bakseter, uten gulvteppe, uten reservehjul, uten setebelter bak, og letta dashbord veide den 1050 kg. med 15 liter i tanken. og effektanlegg som veier mer enn org pga større.

Dette veide jeg på vekta til biltilsynet.

Hadde fjerna hattehylla også. Eneste interiør var egentlig taktrekk og dørsider + to mtech stoler og dash.

Men jeg hadde 325 understell og bremser, vet ikke om e30 m3 understell er tyngre?

Men jeg tror du får den ned i 1100 kg om du vil, da s50 umulig kan være mer enn 50 kg tyngre enn m20?

EDIT: jeg har også fjerna all støyisoleringen på utsiden av torpedoveggen(motorrommet.). Den veier noen kg. Det er også støyisolering på innsiden av torpedoen, altså bak dashbordet, det fjerna jeg også. Sparer noen kg på det, anbefales.

EDIT 2: veide den med org 14 toms e30 stålfelger.

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
Skrevet

Fint lite... Har akkurat kommet hjem fra 2 ukers ferie, og har hatt pappaperm, men skal opp å skru litt til torsdag. Får håpe jeg får litt mer tid fremover, så det blir litt kjøring snart... :)

Skrevet

Og husk å bor alle skruene da.. Sparer vekt da. :)

Og glassfiber er jo heller ikke dumt. :)

Skrevet

Endelig har man fått gjort noe igjen. Jeg kjøpte jo bilen med demontert bakstilling (diff og drivaksler), og det var meningen at jeg skulle skru på det og kjøre, men slik ble det nå ikke... Nå står bilen slik;

E30330i0022.jpg

Har begynt å montere bakstillingen, og fikk montert travers og bærearmer;

E30330i016.jpg

Samt stabstag fra Ireland Engineering med kraftigere fester;

E30330i017.jpg

Gjennomgående bolter i koffertrommet;

E30330i015.jpg

E30330i014.jpg

Satser på at de gjør jobben.

Hadde ikke muttere til diff`n liggende, så fikk ikke montert den i dag. Den har 3:46 utveksling og M-coupè baklokk som har større lufteriller enn vanlig E30 M3.

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...