Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

5-bolt er best vettu!

Du kan få jobben med å polere opp ytterringene, samt polere opp alle skruene til felgene! :lol:

• Svar 291
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 4 weeks later...
  • 2 months later...
Skrevet
Noe sier meg at Raymond kan bli lei å få has på i 2011. :)

Eller i 2012... :wink:

Bedre sent enn aldri..... :roll:

Hva hjulvinkler kjører dere på disse Ring E30'ene?

Tror ikke det er noe hokus pokus-saker. Litt mer camber, ellers så er det nok ikke noe mer spesiellt.

Skrevet

Hmmm, jeg satte min på 9.30 caster, -2.5 camber og 0.1mm spissing og følte bilen var ustabil i høyere hastigheter. Over 200km/t altså, så jeg måtte begrense meg flere plasser der jeg kunne holdt fjøla lenger.

Skrevet

Har kjørt der med min gamle E30 M3. Den hadde jeg bare byttet til H&R justerbart, og ikke justert noe annet enn høyden. Den var stabil i alle farter, selv om det ikke går like fort som en E30 M3 med S50.. Min gamle E36 M3 3.2 hadde jeg montert samme type understell, samt camberplater. Spissing etc. var ikke gjort noe med, og den var helt stabil i alle farter som f.eks. nærmere 250 km/t ned Fuchsröhre.

Skrevet

Samma her, mer camber ellers ganske standard vinkler på E30'n. Ca 3 grader camber foran og noe mindre bak. Super stabil også i 200+ og i innbremsinger. Nå har jo ikke vi mest effekt, men har rett over 200 over Schwedenkreutz (Vmin ~185-190 gjennom venstren) samt Vmax 210-215 gjennom Fuchsröre. Vi holder stumt hele veien :twisted:

Føles trygg og stabil :D

Larsen-Racing: Har du samme spissing bak? Hvis du har mulighet til å justere litt toe-in bak bidrar dette som regel til bedre stabilitet i høyere hastigheter.

Skrevet

Hadde jeg holdt stumt ned Fuchsröhre så hadde jeg jo hatt 240-250 et sted :P Pflanzgarten hadde jeg 190 før nedbremsing.

Er det samme vinkler orginalt på E30 som på M3 da? M3en har vel mer caster tror jeg.

Bak er det ikke noe justerbart enda, skal sveise på nå i vinter. Det er no automatisk litt toe in der når man senker, men nå på sisste måling jeg hadde så var det grønne tall både på camber og toe bak. Har rundt 2.5 grader negativ bak også.

Kan jo nesten konkludere med at det er dekk/felg kombinasjonen min som ødlegger for meg her. I fjor kjørte jeg på 3000km gamle Toyo Proxes, i år kjørte jeg på samme dekkene bare de er snudd på felgen grunnet slitase på innerkant (feil spissing).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...