MagnusA Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Bare å lette i vei, for det gjør vi også! Lexanruter er på vei... Hvor bestilte du? Beholder du orginal front rute, eller blir det plast? (med varme tråder?) Den eneste bilen som bruker å stå i Tyskland, er den til Boostaholic og MagnusA. Den er hjemme for vinteren nå, og skal sikkert oppgraderes ytterligere før neste sesong. Da blir bilen transportert til Tyskland igjen, hvor den står hele sommeren. 7 måneder i Nürburg og 5 hjemme i værste Første bestilling av servicedeler er allerede lagt inn, men fortsatt veldig usikkert hvor mye oppgradering det blir...
R Andersen Skrevet November 10, 2010 Forfatter Skrevet November 10, 2010 Hvor bestilte du? Beholder du orginal front rute, eller blir det plast? (med varme tråder?) Jeg kjøpte de av en her på forumet, som i sin tid igjen kjøpte dem av en på Rejsa. Han på Rejsa lager slikt på bestilling etter hva jeg vet. Det skal ligge en annonse der under "deler selges". Det er alle ruter minus frontruten, og med skyveklaffer på rutene i dørene. Frontruten vil jeg ikke ha i plast. Blir vel fort riper i de, og det blir sikkert litt dårlig sikt i sollys etterhvert da...
MagnusA Skrevet November 12, 2010 Skrevet November 12, 2010 Hvor bestilte du? Beholder du orginal front rute, eller blir det plast? (med varme tråder?) Jeg kjøpte de av en her på forumet, som i sin tid igjen kjøpte dem av en på Rejsa. Han på Rejsa lager slikt på bestilling etter hva jeg vet. Det skal ligge en annonse der under "deler selges". Det er alle ruter minus frontruten, og med skyveklaffer på rutene i dørene. Frontruten vil jeg ikke ha i plast. Blir vel fort riper i de, og det blir sikkert litt dårlig sikt i sollys etterhvert da... Vi satt inn ny frontrute i glass før forrige sesong så det blir ikke noe plast frontrute på oss heller. Har snakket lenge om plast ruter ellers så vi får se hva vi får til. Har en kontakt som kan skaffe polykarbonat plater fra feks www.plastkomponenter.no så vi vurderte å skjære ut selv. Vi får se hvor mye tid det blir til overs utover vinteren. Først blir det clutch bytte, orginal clutchen begynner å bli litt slapp etter 266 000km gett
T. Thøgersen Skrevet November 12, 2010 Skrevet November 12, 2010 Blir det konvertering til servo og Z3 tannstang eller?
MagnusA Skrevet November 12, 2010 Skrevet November 12, 2010 Blir det konvertering til servo og Z3 tannstang eller? Regner med at den var te oss? Driver å sjekker opp litt, men det er nok pri 1 på clutch og pri 2 på kilo/plastruter før servo... Dere kjører med denne løsningen ikke sant? Hadde brått vært morro med et garasje besøk å spionert litt (Så kunne jeg tatt med rundekorta samtidig...)
R Andersen Skrevet November 12, 2010 Forfatter Skrevet November 12, 2010 Blir 2.7 runder og servo på min hvertfall... Magnus; Dere får komme på besøk i garasjen "min" etterhvert. Det er litt nærmere enn der jeg står nå, og det var heller ikke så populært å ta med masse folk dit, men det er ikke noe problem nå. Edit; Har også bestillt vanntemp.-, oljetrykk-, og oljetemp.måler fra Autogauge i dag, så da har man kanskje litt mer oversikt over motoren. Sikkert ikke verdens beste målere, men tror heller ikke de er de dårligste...
T. Thøgersen Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Blir det konvertering til servo og Z3 tannstang eller? Regner med at den var te oss? Driver å sjekker opp litt, men det er nok pri 1 på clutch og pri 2 på kilo/plastruter før servo... Dere kjører med denne løsningen ikke sant? Hadde brått vært morro med et garasje besøk å spionert litt (Så kunne jeg tatt med rundekorta samtidig...) Den var til dere ja. Vi begynner på nytt motorbygge til uka, sier ikke nei til garasjebesøk da vet du. Z3 konverteringa er helt gull. Hjelper betraktelig å gå fra i overkant 4 runder til 2,7 på rattutslag, og servo. Ser det er litt delte meninger om bump steer hvis man bruker E30 kuler, men det kan jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har fått prøvd bilen skikkelig hardt på bane ennå. Synes det funker tilfredsstillende sålangt hvertfall.
T. Thøgersen Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Blir 2.7 runder og servo på min hvertfall... Magnus; Dere får komme på besøk i garasjen "min" etterhvert. Det er litt nærmere enn der jeg står nå, og det var heller ikke så populært å ta med masse folk dit, men det er ikke noe problem nå. Edit; Har også bestillt vanntemp.-, oljetrykk-, og oljetemp.måler fra Autogauge i dag, så da har man kanskje litt mer oversikt over motoren. Sikkert ikke verdens beste målere, men tror heller ikke de er de dårligste... Vi får starte Team Auto Gauge vi da.
Trond.S Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Blir grom bil ut av dette Raymond Og til MagnusA og gutta vil jeg si at det er jævlig dårlig gjort å snakke om Nürburgring hele tida. Har smyg lest tråden dere på rejsa og jeg lengter dit som bare det. Sitter med værvarslinga over Adenau på pc'n på jobben og banner hver dag det er fint vær der nede og jeg sitter fast i den jælva "arbeiderklassen" fattig og færl Når banebilen min blir ferdig skal den få stå der nede en sommer eller flere Hilsen Trond
T. Thøgersen Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Blir grom bil ut av dette Raymond Og til MagnusA og gutta vil jeg si at det er jævlig dårlig gjort å snakke om Nürburgring hele tida. Har smyg lest tråden dere på rejsa og jeg lengter dit som bare det. Sitter med værvarslinga over Adenau på pc'n på jobben og banner hver dag det er fint vær der nede og jeg sitter fast i den jælva "arbeiderklassen" fattig og færl Når banebilen min blir ferdig skal den få stå der nede en sommer eller flere Hilsen Trond Hvis ikke du har fått det med deg, så er det lagt opp webcam fra flere steder på denne adressen: http://julesperry.com/nurburgring/ Fra utkjørselen, Breidscheid, Ed bensinstasjonen og F1 banen.
Boostaholic Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Nei, den står utendørs på et overvåket og inngjerdet område. Skal man ha garasjeplass for en hel sesong, så blir nok det ganske dyrt... Bilen vår står ikke ute nei, inne i varmen
Boostaholic Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Blir grom bil ut av dette Raymond Og til MagnusA og gutta vil jeg si at det er jævlig dårlig gjort å snakke om Nürburgring hele tida. Har smyg lest tråden dere på rejsa og jeg lengter dit som bare det. Sitter med værvarslinga over Adenau på pc'n på jobben og banner hver dag det er fint vær der nede og jeg sitter fast i den jælva "arbeiderklassen" fattig og færl Når banebilen min blir ferdig skal den få stå der nede en sommer eller flere Hilsen Trond Hehe, okey, vi skal gi oss.... Arbeiderklassen funker bra det, bare å ha billig nok bil
R Andersen Skrevet November 14, 2010 Forfatter Skrevet November 14, 2010 Bilen vår står ikke ute nei, inne i varmen Ooops! Var sikker på at en av dere nevnte at den stod ute, men passer oppvarmet garasje med budgetbil-imagen..?
Trond.S Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 T. Thøgersen: Tusen takk for linken Boostaholic: Det med arbeiderklassen var jo bare en spøk, men det er noe med hvor mye penger man legger i bilen Er fort gjort å suse bort mange kroner på en banebil, så jeg har angra mange ganger alt etter jeg begynte å kjøpe inn deler til ny bil. Skulle heller satsa på en billig veteran jeg kunne hatt der nede. Men på den andre sida er jo den jeg bygger nå en bil jeg har drømt om i mange år… ” Vanskelige” valg man ikke hadde trengt å bry seg om visst man bare hadde vært milliardær Uansett gleder jeg meg som en unge til neste tur til Adenau. Hr. Andersen: Alle som kan bruke en kalkulator skjønner at den biler er litt forbi superbillig sånn den står nå. Kanskje ikke så ille visst man regner pr person og tid i forhold til pris
R Andersen Skrevet November 15, 2010 Forfatter Skrevet November 15, 2010 Trond; Regner du snakker om bilen til MagnusA og Boostaholic. De kan sikkert si hva de har lagt ut for den eksakt, men det er absolutt ikke mange kronene. Det er snakk om godt under 100 store, og deler man det på 3 eiere så er det veldig billig! I tillegg så har bilen vært utrolig driftsikker. Men det er jo snakk om en gammel E30, så det kom kanskje ikke som en bombe.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå