magnef Skrevet April 5, 2010 Skrevet April 5, 2010 Jeg har ved hjelp av dette forumet kommet frem til at lysmodulen på min 96 mod. 520i feiler/er kaputt. Jeg har også sett at det er mulig å fikse den selv, dersom jeg finner noen som selger/kan skaffe meg transistoren som er kaputt. Spørsmålet mitt er om jeg må demontere lysmodulen for å finne ut hvilken transistor jeg trenger, eller er det noen som vet betegnelsen på den som skal skiftes? Kan noen hjelpe?
Otis Skrevet April 6, 2010 Skrevet April 6, 2010 Det er jo endel transistorer inne i LKM så du må jo nesten åpne og se.
Toro Skrevet April 6, 2010 Skrevet April 6, 2010 http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... ?dokid=130 Ny komponent i mitt fall BTS426L1: MOSFET, PROTECTED TO-220/5. Art nr:548-686 hos Farnell in one.
magnef Skrevet April 6, 2010 Forfatter Skrevet April 6, 2010 Har sett på denne linken ( fra Autopower) og det ser greitt ut, men komponenten den refererer til er ikke lenger i produksjon. Lurer derfor på om noen kan hjelpe med å finne en erstatning som kan brukes?
magnef Skrevet April 10, 2010 Forfatter Skrevet April 10, 2010 Ikke mye hjelp å få her, nei. Har funnet den rette transistoren i Portugal. Ca. 100 kr. Håper jeg får det jeg har bestilt! Og ikke minst at den funker.
Mpowerman Skrevet April 13, 2010 Skrevet April 13, 2010 Ikke mye hjelp å få her, nei. Har funnet den rette transistoren i Portugal. Ca. 100 kr. Håper jeg får det jeg har bestilt! Og ikke minst at den funker. Kjøpte noen slike av en her på forumet som het noe med 540. Tror jeg betalte ca 200kr stykket hos han.
magnef Skrevet April 26, 2010 Forfatter Skrevet April 26, 2010 Har endelig fått transistoren fra Portugal, og det var den jeg bestilte. BTS426L1. Overraskelsen var stor når jeg demonterte lysmodulen, og fant ut at transistoren som gjelder høgre fjernlys heter BTS425L1!. Etter grundig studie av datablad på disse to transistorene, fant jeg ut at de var så like at det var bare å prøve. Har en kollega som tok på seg jobben med å lodde ut den gamle og inn den nye, noe han bare brukte fem minutt på. Lysmodulen monterte jeg sammen og satte på plass, og kunne med glede konstatere at alt fungerte som det skulle!! 7000 kroner spart på noe som tok ca 1 time i rent arbeid og endel research ang. transistoren. TAKK TIL ALLE SOM HAR HJELPT MEG HER PÅ FORUMET!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå