Jump to content

Vårpuss av min E36 coupe - Swissvax Style


Ad|oS
 Share

Recommended Posts

BMW E36 325i

Er vel ikke veldig mange slike tråder her inne, men kan jo kanskje starte en trend :wink:

Da var det endelig på tide å ta min egen bil. Har nå hatt den i over 15mnd, men enda ikke gått over den med maskin skikkelig. Fant derfor ut at det var på tide å få gitt den litt TLC. Siden det var første bilen på lang tid med roterende nå, tenkte jeg også at jeg skulle starte litt rolig med å ikke bruke altfor grove produkter. Fint med en litt rolig start på sesongen. Da jeg kjøpte meg en egenkomponert Swissvax Master Collection i vinter tenkte jeg at dette var en fin mulighet til å få testet ut og få litt mer kjennskap til de ulike produktene.

Produktliste:

Vask:

- Swissvax Paint Rubber gul

- Swissvax Quick Finish

- Swissvax Car Bath

- Swissvax Wheel

- Swissvax Wheel Brush

- Swissvax Detail Brush

- Swissvax Waschpudel

- Bilt-Hamber Autofoam

- Optimum Car Wash

- Mac 124 Prickbort

- Bilt Hamber Surfex HD

- EZ Brus

- Meguiars Microfiber wash mitt

- Chemical Guys Miracle Dryer

Lakkpleie:

- Grønn Überpad

- Ull, blå, orange og svart Scholl pads

- Scholl og 3M bakplater

- Flex 3403 VRG

- Scholl S03, S17 og S30

- Swissvax Cleaner Fluid Proffessional

- Swissvax Concorso (BOS)

Diverse:

- Swissvax Metal Polish

- Swissvax Protecton

- Swissvax Seal Fead

- Chemical Guys Vertua Bond

- Chemical Guys Bare Bones

- Eurow og Nanolotus microfiber

Her er altså utgangspunktet. Ikke altfor skitten, men kommer litt skitt på en 2timers kjøretur. Hjelper ikke med innkjøring på grus heller. Litt inspeksjonsbilder

IMG_0019.jpg

IMG_0020.jpg

IMG_0021.jpg

IMG_0022.jpg

IMG_0023.jpg

IMG_0026.jpg

IMG_0027.jpg

IMG_0028.jpg

IMG_0035.jpg

Litt avrenning fra speil og dørhåndtak

IMG_0024.jpg

IMG_0025.jpg

Klargjøring av foamgun. Først litt Autofoam

IMG_0030.jpg

Og så litt Optimum Car Wash. Synes BH Autofoam blir litt tynn i seg selv, så med litt OCW blir den noe tykkere og holder seg lengre på panelet

IMG_0031.jpg

Demontering av skilt og skiltplater

IMG_0032.jpg

IMG_0033.jpg

Og når man først er i gang, hvorfor ikke bare ta lister også.

IMG_0034.jpg

Listene på dørene er festet med klips, og erfaringsmessig går en del av disse i stykker ved demontering. Da jeg ikke hadde noen i reserve ble disse ikke tatt av.

IMG_0036.jpg

IMG_0037.jpg

Først ut ble Prickbort. Fjerner mye møkk, og pleier virkelig å få frem det verste i deg (eller lakken ;) )

IMG_0038.jpg

IMG_0039.jpg

Også litt i hjulbuer

IMG_0040.jpg

IMG_0041.jpg

Når det gjelder å rengjør plast og gummi synes jeg Surfex HD er overlegen. Brukes som regel ren av meg

IMG_0042.jpg

IMG_0043.jpg

IMG_0044.jpg

IMG_0045.jpg

IMG_0046.jpg

IMG_0047.jpg

IMG_0048.jpg

Prickbort fikk deretter stå å jobbe i rundt 5minutt

IMG_0049.jpg

IMG_0050.jpg

IMG_0051.jpg

Og så, veldig klar for litt skumlegging

IMG_0052.jpg

Men neida, ikke enda… Først påføring av Swissvax Wheel på felger

IMG_0053.jpg

Men sååå var det på tide med skum

IMG_0056.jpg

IMG_0057.jpg

IMG_0058.jpg

IMG_0059.jpg

IMG_0060.jpg

IMG_0061.jpg

Vaskeutstyret ligger klart

IMG_0055.jpg

Først en Swissvax Detail brush på smådetaljer

IMG_0062.jpg

IMG_0063.jpg

IMG_0064.jpg

Som alltid, litt mørkt skum etter å ha gått over listene rundt vinduene

IMG_0065.jpg

IMG_0066.jpg

IMG_0067.jpg

IMG_0069.jpg

IMG_0070.jpg

IMG_0071.jpg

IMG_0072.jpg

IMG_0068.jpg

Litt rask børsting av pansermatten

IMG_0073.jpg

IMG_0074.jpg

Byttet over til felgbørste

IMG_0075.jpg

IMG_0078.jpg

IMG_0076.jpg

IMG_0077.jpg

EZ Brush for å komme til inni felgene. Er ikke så lenge siden sommerfelgene kom på, så ikke spesielt skitne

IMG_0079.jpg

Og til slutt dekk. Ble satt inn med Swissvax Pneu før de ble satt på bilen, så lite skitt å hente her også

IMG_0080.jpg

IMG_0081.jpg

Litt møkk har falt av bilen

IMG_0082.jpg

Avspyling

IMG_0083.jpg

IMG_0084.jpg

IMG_0085.jpg

Utrolige mengder med vann som må til for å fjerne såpen fra pansermatten!

IMG_0086.jpg

Vaskevannet måtte så gjøres klart

IMG_0087.jpg

Da Swissvax Car Bath er ekstremt tyktflytende, løser den seg ikke opp umiddelbart i vannet. Liker derfor å blande den ut i en flaske varm vann før det tilføres i bøtta. Ble brukt 2-3 korker

IMG_0088.jpg

IMG_0090.jpg

IMG_0091.jpg

Og så brukes høytrykksspyler for å få litt mer skum

IMG_0092.jpg

IMG_0093.jpg

Blandet også opp et en liten flaske med vann og Car Bath til foamcannon for enda bedre glid ved vaskingen

IMG_0094.jpg

Waschpudel er et naturlig vaskeredskap her! Loer litt, men blir bedre etter litt bruk

IMG_0095.jpg

IMG_0096.jpg

IMG_0097.jpg

Til nedre paneler, dører osv brukte jeg en Meguiars Wash Mitt

IMG_0098.jpg

IMG_0099.jpg

IMG_0100.jpg

IMG_0101.jpg

Prøver så godt jeg kan å gå fra rent til skittent, altså å ta de aller verste områdene til slutt, slik at ikke man tar med den verste skitten til områder som er renere

IMG_0104.jpg

IMG_0102.jpg

IMG_0103.jpg

Til slutt en egen washmitt til eksos/felger

IMG_0105.jpg

Spyle av såpen i dører/dørkarm. Er ikke rutinert nok til å ta det med høytrykksspyler under fullt trykk enda :)

IMG_0106.jpg

IMG_0107.jpg

Fremdeles noe beskyttelse igjen, men sheeter vann ganske bra

IMG_0108.jpg

Pga vekten av alt vannet i pansermatta ville ikke panseret stå oppe av seg selv. Da er det jo greit å ha en teleskopstav i nærheten

IMG_0109.jpg

Fikk stå å renne av seg en stund før Paint Rubber og Quick Finish ble funnet frem

IMG_0110.jpg

Tørket ikke av bilen før jeg sprøytet på Quick Finish, noe som fungerte fint. QF lukter helt fantastisk, og er en drøm å jobbe med!

IMG_0111.jpg

Etter panseret

IMG_0112.jpg

Var ikke veldig mye på resten av bilen, og prosessen ble avsluttet med litt claying av eksos

IMG_0113.jpg

IMG_0114.jpg

IMG_0115.jpg

IMG_0116.jpg

Ble kun clayet fra vinduer og ned, så gikk over en runde med puddelen for å fjerne eventuelle urenheter som var blitt løsnet av clayen

IMG_0119.jpg

Etter vasken så puddelen slik ut. Ikke så aller verst…

IMG_0117.jpg

IMG_0118.jpg

Ble deretter kjørt inn under tak hvor den ble tørket med CG Miracle Dryer

IMG_0120.jpg

IMG_0121.jpg

Grøftelys ble også fjernet for å komme til litt lettere

IMG_0123.jpg

Bilens tilholdssted

IMG_0125-1.jpg

IMG_0126-1.jpg

IMG_0127.jpg

Fjernet blinklys på skjermene

IMG_0128.jpg

Prøvde også å fjerne speilene for å komme til under dem, men de boltene satt for godt fast til at jeg fikk løsnet dem dessverre

IMG_0129.jpg

Så var det tid for å måle lakken. Har målt litt tidligere, og det er en del forskjellig lakk på bilen.

IMG_0130.jpg

IMG_0131.jpg

IMG_0133.jpg

Og noen cm lengre ned… Litt forskjell?

IMG_0134.jpg

Under panser

IMG_0135.jpg

IMG_0136.jpg

IMG_0137.jpg

Totalt sett ingen urovekkende lave målinger

IMG_0132.jpg

Litt inspeksjonsbilder før korrigering

IMG_0140.jpg

IMG_0141.jpg

IMG_0142.jpg

IMG_0147.jpg

IMG_0151.jpg

IMG_0152.jpg

IMG_0153.jpg

IMG_0154.jpg

Og så det fantastiske med dette stedet. Bilen kan stå i løftebukken når jeg jobber med den :D Bilen er dessverre så lav at ikke løftearmene kommer under. Da må man frem med billigjekken

IMG_0143.jpg

IMG_0145.jpg

IMG_0146.jpg

Startet med å teste litt. Først ut var grønn Über og S30. Har ganske myk lakk, så måtte prøves

IMG_0158.jpg

Mye produkt første runde for å prime paden

IMG_0159.jpg

Litt merker før man før tørket skikkelig

IMG_0160.jpg

Deretter

IMG_0164.jpg

IMG_0165.jpg

IMG_0166.jpg

Fjernet litt swirls, men ikke alt. Etterlot seg i det minste lite hologrammer. Prøvde å øke cuttingen med en orange Scholl pad

IMG_0167.jpg

Tok litt mer, men etterlot litt mer hologrammer

IMG_0168.jpg

IMG_0169.jpg

IMG_0170.jpg

IMG_0171.jpg

Litt 50/50 bilder av resultatet

IMG_0172.jpg

IMG_0173.jpg

IMG_0174.jpg

IMG_0175.jpg

Lakkjobben på panseret er ikke helt 100%, så fant litt slike her.

IMG_0177.jpg

IMG_0178.jpg

Redskapet som ble brukt var 3M 9MY 36mm sliperondell med holder samt 3M kontrollspray.

IMG_0180.jpg

IMG_0181.jpg

Prøvde å fjerne spor med orange Scholl pad og S30 (ja, vet det er nyttesløst, men ville se effekten)

IMG_0182.jpg

Økte til S17

IMG_0185.jpg

IMG_0187.jpg

Resultatet ble blankt, men var litt spor etter våtslipepapiret. Fjernet dette med ullpad og S17, etter et par runder med dette ble det bra :)

Polerte opp igjen med orange og S17

IMG_0189.jpg

IMG_0190.jpg

IMG_0192.jpg

IMG_0195.jpg

Litt mer 50/50. Ikke de beste akkurat

IMG_0196.jpg

IMG_0197.jpg

IMG_0198.jpg

Tok fremdeles ikke nok, så prøvde meg på S17 og blå Scholl

IMG_0200.jpg

Fine hologrammer

IMG_0201.jpg

IMG_0202.jpg

IMG_0205.jpg

IMG_0206.jpg

IMG_0207.jpg

Flere 50/50

IMG_0208.jpg

IMG_0209.jpg

IMG_0212.jpg

IMG_0213.jpg

IMG_0214.jpg

IMG_0215.jpg

IMG_0216.jpg

IMG_0217.jpg

IMG_0218.jpg

IMG_0222.jpg

Noen merkelige prikker på bakplata

IMG_0223.jpg

Ønsket våpen ble S17 og blå Scholl

IMG_0224.jpg

Ble ikke så aller verst

IMG_0226.jpg

Valget falt på S17 og Scholl ull foran på bilen. Mye plast, og er greit med noe som ikke utvikler så mye varme.

IMG_0232.jpg

IMG_0234.jpg

IMG_0238.jpg

IMG_0239.jpg

IMG_0240.jpg

IMG_0241.jpg

Skapte riktignok noe hologrammer dette også

IMG_0243.jpg

En liten pause, og Swissvax Wheel brush ble funnet frem for å børste vekk litt i hjulbuene. Ikke så lett å komme til der når bilen står nede

IMG_0246.jpg

Etter 2 runder med blå Scholl og S17

IMG_0263.jpg

IMG_0267.jpg

Syntes eksosen kunne trenge litt TLC

IMG_0268.jpg

Swissvax Metal Polish og TurtleWax polerduk fungerer fint til dette

IMG_0269.jpg

IMG_0270.jpg

IMG_0272.jpg

Fant frem en Meguiars applicator og S03 til å ta på noen steder som er litt vanskelig å få tatt med maskin

IMG_0275.jpg

IMG_0277.jpg

IMG_0278.jpg

IMG_0281.jpg

IMG_0282.jpg

IMG_0283.jpg

Litt inspeksjon

IMG_0284.jpg

IMG_0285.jpg

Dekkene trengte litt fornying, så Swissvax Pneu og Pneu kost ble brukt

IMG_0287.jpg

Startet med å spraye på litt på dekkene, for så å børste det ut

IMG_0290.jpg

IMG_0291.jpg

Var ikke ideelt synes jeg. Likte bedre å spraye på kosten og på den måten fordele det. Ulempen med å gjøre det slik i forhold til en applikator er at man får mer produkt ved alle kanter (altså på skriften og slik), og da kan det renne litt. Går veldig greit så lenge bilen skal stå en stund, men skal man kjøre rett etterpå er det en risiko for at man får slynget produkt oppetter siden på bilen. Altså vanskelig å ha nok produkt til å dekke skikkelig, men lite nok til at det ikke renner.

Er noe gummi innenfor tanklokket, og det fikk også Pneu

IMG_0292.jpg

Prøvde for første gang Swissvax Protecton til utvendig plast

IMG_0293.jpg

IMG_0295.jpg

La også på DTM-leppa som ble demontert

IMG_0298.jpg

Fortsatte med Protecton i motorrom

IMG_0300.jpg

Pneu på plast

IMG_0301.jpg

Metal Polish ble også brukt på tårnstaget

IMG_0305.jpg

Var da ferdig med korrigeringen på hele bilen. Hologrammene måtte jo vekk, og Swissvax Cleaner Fluid Pro skal kunne fjerne slik.

IMG_0307.jpg

IMG_0308.jpg

IMG_0309.jpg

IMG_0310.jpg

Mye produkt første gang for å prime paden litt

IMG_0311.jpg

Hele panseret ble tatt (dessverre) før jeg sjekket om jeg fjernet hologrammer

IMG_0312.jpg

IMG_0313.jpg

IMG_0314.jpg

IMG_0315.jpg

IMG_0317.jpg

IMG_0318.jpg

IMG_0319.jpg

Fremdeles litt hologrammer, så gikk over til S30 og orange Über en runde først

IMG_0326.jpg

IMG_0332.jpg

IMG_0333.jpg

IMG_0335.jpg

IMG_0337.jpg

IMG_0338.jpg

IMG_0343.jpg

Protecton hadde nå fått stått over natten, og slik så det ut 12-15timer etter pålegging.

IMG_0341.jpg

Hadde kanskje lagt litt tynt på, men var ikke helt bra. La derfor på et nytt lag, denne gangen ganske tykt slik at det skulle få trekke inn (???) skikkelig

IMG_0346.jpg

Da var hele bilen tatt, og på tide å kontrollere for hologrammer. Først en wipedown med 40/60 isopropanol (ikke 50/50 som står på flaska)

IMG_0347.jpg

IMG_0348.jpg

Fikk virke 5-10minutter før jeg tørket av igjen

IMG_0351.jpg

Nok en inspeksjonsrunde

IMG_0352.jpg

IMG_0354.jpg

IMG_0356.jpg

IMG_0358.jpg

IMG_0360.jpg

IMG_0362.jpg

IMG_0363.jpg

Så var det frem med CFP igjen. Denne gangen litt mindre produkt ved påføring. En drøm å kjøre med CFP og finishing pute :D Alle produkt/pad kombinasjoner skulle vært slik! Ble kjørt 3-4pass med rundt 1200rpm

IMG_0366.jpg

IMG_0367.jpg

En runde for å fjerne polishrester da det ikke ble noen vask etter poleringen. Greit med litt småverktøy

IMG_0369.jpg

IMG_0370.jpg

Fant selvsagt ikke ”pistolen” til trykkluften, så brukte denne i stedetfor. Ikke helt like effektivt…

IMG_0371.jpg

IMG_0372.jpg

IMG_0373.jpg

Fant etterpå ut at det var greiere å bare ta ut pluggen ;)

Så var det endelig tid for voks. Valget stod mellom Shield og Concorso (egentlig BOS, som har noe høyere carnubainnhold). Er jo sommer snart, så da ble det Concorso

IMG_0375.jpg

Viktig å huske at alle skal få

IMG_0377.jpg

IMG_0378.jpg

IMG_0379.jpg

IMG_0380.jpg

IMG_0381.jpg

IMG_0384.jpg

IMG_0385.jpg

IMG_0386.jpg

Fikk stå i 15-20minutt før det ble buffet av igjen. Brukte disse microfibrene fra Eurow, som for øvrig ble brukt til alt annet på bilen også pga noe myk lakk. Er ganske skånsomme, men sliter litt med å trekke til seg nok produkt. Dette gjør at man blir lurt til å tro at man har hologrammer, når det egentlig bare er oljer og rester som ligger igjen

IMG_0388.jpg

IMG_0389.jpg

Felgene måtte også få litt pleie, så da ble det selvsagt Swissvax Autobahn

IMG_0390.jpg

Denne applikatoren er veldig grei til påføring. Eneste minuset jeg har med den er at den trekker til seg en del produkt. Så lenge den bare puttes i en tett pose kan den brukes igjen, men ”taper” fort mye produkt om den vaskes. Vil også tro at den er fin å bruke ved vask av felger, for å ta bak eikene. Godt jeg har flere av dem ;)

IMG_0391.jpg

IMG_0392.jpg

IMG_0394.jpg

Eksosen trenger også litt beskyttelse

IMG_0395.jpg

IMG_0396.jpg

Chemical Guys Bare Bones ble brukt i hjulbuer. Skal man dekke alt ved kun å spraye trenger man MYE produkt. Bruker derfor en applikator for spre det ut

IMG_0397.jpg

Skiltene ble behandlet med Chemical Guys Vertua Bond og Swissvax Autobahn

IMG_0401.jpg

IMG_0402.jpg

Listene ble satt på bilen igjen

IMG_0403.jpg

IMG_0405.jpg

IMG_0406.jpg

Brukte Protecton på plata under frontruta.

IMG_0411.jpg

Pneu på nettingen i fronten, pga lett påføring med kost

IMG_0412.jpg

IMG_0415.jpg

Når man allerede har en pad klar med Bare Bones, hvorfor ikke påføre litt under bilen også?

IMG_0418.jpg

DTM-leppa monteres igjen, samme med blinklys

IMG_0419.jpg

IMG_0429.jpg

Swissvax Seal Fead påføres gummilister

IMG_0431.jpg

Deretter runde to med Concorso

IMG_0432.jpg

Autobahn på dørlåser og bagasjelås

IMG_0433.jpg

IMG_0434.jpg

IMG_0435.jpg

Rutevask med Swissvax Crystal

IMG_0436.jpg

IMG_0437.jpg

IMG_0438.jpg

Concorso fikk så herde en stund, før alt ble avsluttet med en runde Swissvax Quick Finish og diverse runder med microfiber for å fjerne alt av av voksrester og oljer som måtte se ut som hologrammer :)

IMG_0442.jpg

Og helt til slutt, litt ferdigbilder. Har ikke vært så flink til disse tidligere….

IMG_0445.jpg

IMG_0446.jpg

IMG_0447.jpg

IMG_0448.jpg

IMG_0449.jpg

IMG_0450.jpg

IMG_0451.jpg

IMG_0452.jpg

IMG_0456.jpg

IMG_0458.jpg

IMG_0463.jpg

IMG_0464.jpg

IMG_0465.jpg

IMG_0467.jpg

IMG_0468.jpg

IMG_0469.jpg

IMG_0470.jpg

IMG_0472.jpg

IMG_0473.jpg

IMG_0444.jpg

Alt i alt var dette en grei start på sesongen. Må nok gå litt grovere til verks med hardere polish nest gang, om jeg likevel må gå over flere ganger.

Ble ikke påført noen form for ruteforsegling da det ikke er så lenge siden sist :)

Når det gjelder Swissvax sine produkter er jeg stort sett fornøyd. Protecton trengte litt lang tid til å virke syntes jeg, men etter jeg la den på andre gangen, og tørket over så det bra ut. Trengtes bare mer produkt som fikk ligge en stund. Når det gjelder Quick Finish som claylube er det nok ikke det jeg kommer til å bruke mest, mye pga at det prismessig er litt dyrt. Ellers bare positive ting å si om det :D Og når det gjelder CFP på roterende maskin, så er det en drøm i forhold til å bruke vanlig CF for hånd. Ingen om hva jeg vil bruke i fremtiden.

Og hvis noen lurer på hvorfor det nesten ikke er bilder fra førersiden av bilen under korrigeringen, er det kun fordi det var mindre plass der og det dermed var mer stress å ta bilder.

Håper denne faller i smak :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Bra du likte den :)

Nja, usikker på hvor lang tid det tok, men ble vel kanskje 20timer, +/- 5... Ble litt når jeg hadde tid og tok meg tid, fra fredag formiddag til mandag formiddag. Veldig greit å polere bil uten å måtte tenke på hvor lang tid man bruker

Link to comment
Share on other sites

OK. Regnet med dette tok litt tid. Grunnen til at jeg lurte var at "mannen i gata" som regel ikke er intressert i å betale for en slik jobb hos et bilpleie firma. Det blir noen timer jobb, og det går med en del produkter. Av erfaring så er det som regel utv og innv vask + litt polish som er aktuellt. Litt synd da dette er god medisin for bilen, + at det blir jo en helt annen bil etterpå. Men denne tråden er jo absolutt god reklame hvis du gjør dette mer enn på bare hobbybasis. :)

Link to comment
Share on other sites

Er jo hovedsakelig på hobbybasis, men tar litt jobber av og til for å kunne for kunne forsvare samlinga jeg har av bilpleiemidler. Dessuten synes jeg at det er veldig gøy, og så er det givende å se forvandlingen...

Er ikke så mange som egentlig er interessert i en slik jobb nei, særlig ikke når jeg er en del dyrere enn bilpleiesjappa på hjørnet som tar 800kr for full polering + innvendig. Men vil tørre å påstå at jeg gir litt bedre kvalitet enn de fleste slike sjapper klarer å få til :)

Ble ikke tatt noe innvendig, annet enn ruter denne gangen, da jeg ville prioritere utvendig og heller få tatt innvendig skikkelig på et senere tidspunkt

Link to comment
Share on other sites

Du går grundig til verks ser jeg! Morro lesestoff, og blankt ble det også! ;)

Jeg gikk over min med MG step 1,2 + Techwax nå nylig, men i solen så den ikke ut! Fullt i swirls.. så jeg må grundigere til verks selv snart. :)

Link to comment
Share on other sites

Greit å være litt grundig om man først setter igang syns jeg :wink:

Trengs en grundig runde i ny og ne, men en runde med DC 1+2 og Techwax gjør jo litt nytte for seg med tanke på blankhet og beskyttelse, men må grovere skyts til for å fjerne swirls og riper. Bare å sette igang, for er verdt det når du er ferdig :)

Link to comment
Share on other sites

hvor mye hadde du tatt for en tilsvarende jobb som du utførte på din?

Å er det lov til og spørr om råd/tips i denne tråden? Prøver meg jeg :)

Vis du har en ny lakert bil (blank svart med klarlakk), er det mye potensial å hente med polering da?

Vis en tenker på shine og ikke bare vedlikehold?

Link to comment
Share on other sites

Fyrte nettopp opp en rev , å har lest gjennom tråden din her, og jeg må si det dette var et vikelig

interesant lesestoff.

Er imponert over hvor mye du legger i arbeidet ditt når du først skal gjøre noe, og hvor nøye dette er.

Imponerende!

Link to comment
Share on other sites

Hmmm.... en ting som du aldri husker, er å skrive hva de derre fordømte "S" produktene er i grovhet... hehe :-P og ja, jeg er slapp og gidder ikke lete :-P

men så jo ut som en grei jobbe dette da, må vel få tatt min også snart ^^

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...