Gå til innhold

318 på Mekonomen


spor
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Dette er min første post her :)

Jeg har en 318i 2000 modell som etter EU-kontroll hos NAF, trenger å skifte ut en støtdemper bak og 2 rustne bremserør bak.

Har ringt Mekonomen på Økern i Oslo for å forhøre meg om pris og de ville ha ca 2000 kr inkl mva for å skifte den ene støtdemperen. De sa at jeg ikke får garanti hvis jeg ikke ville skifte ut begge støtdempere. Er dette vanlig praksis? NAF-mekanikeren mente det ikke var nødvendig å skifte ut begge, vanskelig å merke noe forskjell, og lite hensiktsmessig hvis jeg skal selge den i nær framtid.

Når det gjelder bremserør kom det an på om det var ved tanken eller noe, som skal være dyrere. 4000 kr + mva.

Hva syns dere om dette? Bruker de originale deler forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendig å skifte begge demperene, men vil jo anbefale det for å få best mulig resultat.

Bremserør over/ved tank kan ofte være et helsike å skifte da tank må ned osv.

Vet ikke hvor mye jobb det er på E46, men 4800(dvs 4 timer?) høres kanskje litt drøyt ut... Ville hørt med et annet verksted om pris.

De bruker nok ikke originale deler. Mekonomen har egne leverandører

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skifte en støtdemper bak på den bilen er gjort på 20 minutter. Bare å ta av trekket i bagasjerommet og skru av mutteren oppe på demperen, og så skru av bolten under bilen. Monter i omvendt rekkefølge. Så det bør ikke koste så mye.

Bremserørene er vanskelig å sette en pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...