spor Skrevet April 7, 2010 Skrevet April 7, 2010 Hei. Dette er min første post her Jeg har en 318i 2000 modell som etter EU-kontroll hos NAF, trenger å skifte ut en støtdemper bak og 2 rustne bremserør bak. Har ringt Mekonomen på Økern i Oslo for å forhøre meg om pris og de ville ha ca 2000 kr inkl mva for å skifte den ene støtdemperen. De sa at jeg ikke får garanti hvis jeg ikke ville skifte ut begge støtdempere. Er dette vanlig praksis? NAF-mekanikeren mente det ikke var nødvendig å skifte ut begge, vanskelig å merke noe forskjell, og lite hensiktsmessig hvis jeg skal selge den i nær framtid. Når det gjelder bremserør kom det an på om det var ved tanken eller noe, som skal være dyrere. 4000 kr + mva. Hva syns dere om dette? Bruker de originale deler forresten?
Lars89 Skrevet April 7, 2010 Skrevet April 7, 2010 Ikke nødvendig å skifte begge demperene, men vil jo anbefale det for å få best mulig resultat. Bremserør over/ved tank kan ofte være et helsike å skifte da tank må ned osv. Vet ikke hvor mye jobb det er på E46, men 4800(dvs 4 timer?) høres kanskje litt drøyt ut... Ville hørt med et annet verksted om pris. De bruker nok ikke originale deler. Mekonomen har egne leverandører
Ole M.Haraldstad Skrevet April 8, 2010 Skrevet April 8, 2010 Å skifte en støtdemper bak på den bilen er gjort på 20 minutter. Bare å ta av trekket i bagasjerommet og skru av mutteren oppe på demperen, og så skru av bolten under bilen. Monter i omvendt rekkefølge. Så det bør ikke koste så mye. Bremserørene er vanskelig å sette en pris på.
m50teck Skrevet April 9, 2010 Skrevet April 9, 2010 du kan jo ta jalla trikse som forigge eier hadde gjort på min e36 318 når di skifta bremserør. di tok eit biltema kobber rør og stripsa de under tanken i di stål bonda så holder tanken oppe di tengte vell godt alt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå