Gå til innhold

Noen som har erfaring med runflat dekk??


Tore_S
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt mye dritt om runflat dekkene, så jeg er litt usikker hvordan det blir på den bilen jeg har bestilt meg (525da F10) standard dimensjon er 225/55-17

Er det like greit å be om "vanlige" dekk først som sist? eller begyner runflat dekkene å bli bedre en de første som kom for noen år siden?

Hvordan er det med dekkstøy/sporing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har kjørt på Runflat i ca 1,5 år, fyker grei nok. syntes di blei fort slitt har kjørt 32000km må skiftes.

Klarte faktisk å punktere etter en måned. dekk forhandler ville ikke lappe dekket. Men klarte ikke å skaffe nye heller.

Fikk ordnet lappings et annet sted.

Nå har jeg 225 40 18 og 245 35 18 på en e82. Henger greit ved bremsing men i sving kunne godt dekkende hatt litt mer grep.

Har ikke noe å samenligne med når det kommer til støy, etter som jeg bare har prøvt di jeg fikk med bilen. Men blir spendene når jeg kjøper nye dekk, det blir ikke runflat.

Min bil sporer ikke så mye, hadde faktisk gjort regning med mer en det jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med run-flat er fra en E91 der jeg opplevde de som nesten farlige.

Greit nok at de var godt brukt, men de sporet sånn at hvis jeg ikke holdt med begge hendene

vred rattet seg hardt til siden! :shock:

I tillegg støyet de mye i for til vanlige dekk.

Så jeg ville aldri ha valgt run-flat igjen, verken på nye eller brukte biler!

Få vanlige dekk så har du en mye bedre bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en E91N 2010mod som har gått 1400km som leiebil for tiden, har hatt den 2 dager nå... men det er jo en vannvittig støy med vanlige vinterdekk (Nokian hakka7) det er akkurat samme dekk som jeg har på min 2002mod 530da E39, og der høres det nesten ikke, Det virker som 3 serien er mye mindre støydempet en 5serien, men 3serie er jo en mye billigere bil også da så det skal vel være litt forskjell...

Er litt skeptisk på dette med sporing, vill tro at støy ikke er så stort problem i F10 men man vet jo aldri (har ikke prøvekjørt en enda) Tror jeg satser på de dekkene som følger med bilen når den kommer, så får jeg bytte på garantien om det blir noe problem....

det er en del som mener at de nye runflat dekkene som er på markedet nå er mye bedre en de gamle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg har run flat på vinterhjulene 225/45/17 og opplever ikke støy som noe problem. Sporing var det også veldig lite av. Største problemet var heller at dekksidene er knall harde. Opplevde at når jeg satte på 19" sommerhjul så var det neste bedre komfort i dumper en med 17". Det er det eneste jeg har merket som er negativt.

Dekkgubben jeg bruker er ikke akkurat glad i run flat. Han mener de er mye tyngre en vanlige hjul og veldig vanskelige å avbalansere da vekten i de er veldig ujevn.

Jeg punkterte i vinter jeg også, og må innrømme at å slippe å stå med rumpa ut på e6 for å bytte hjul var ganske behagelig og bare den opplevelsen gjorde at jeg ble veldig glad i hjula.

Så konkulsjon, kan du leve med litt mindre komfort i forhold til stivhet, tror ikke det vil være noe problem på f10, så ville jeg valgt run flat. resten er omtrent det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...