rust Skrevet April 7, 2010 Skrevet April 7, 2010 Jeg har foretatt et motorbytte i bilen min. Etter dette byttet begynte batterilampa å lyse, og dynamoen vil ikke lade. Hva kan være galt... ?
pelle123 Skrevet April 8, 2010 Skrevet April 8, 2010 Sjekk om det er styrestrøm inn på dynamoen, er en av de tynne som går innpå. Skal vere +12 når tenninga står på. Sjekk sikringer også.
Morten1989 Skrevet April 8, 2010 Skrevet April 8, 2010 problemet er at det er nesten umulig og komme til dynamoen Hvor sitter spenningsregulatoren?
rust Skrevet April 9, 2010 Forfatter Skrevet April 9, 2010 Som det er nevnt tidligere er det veldig trasig å komme til for å måle og koble... Dumt å demontere front/plukke ut motor hvis det viser seg at dynamokoblingen er gjort riktig.
Carlos Skrevet April 9, 2010 Skrevet April 9, 2010 monterte du ny dynamo eller bruker du den som sto på gamle motoren?
rust Skrevet April 10, 2010 Forfatter Skrevet April 10, 2010 Jeg bruker den samme dynamoen som sto montert på den gamle motoren.
MBiMMer Skrevet April 10, 2010 Skrevet April 10, 2010 har du målt spenning på batteriet mens motor går? tror nokk du må sjekke børster og spenningsregulator. hvis de er ok, vil jeg tro du ikke har spenning på D+ på dynamoen
rust Skrevet April 10, 2010 Forfatter Skrevet April 10, 2010 Ja, spenning på batteri er målt mens motoren går, den synker sakte, men sikkert... Hmm, da må jeg jo enten plukke av fronten eller plukke ut motoren bare for å få sjekket dynamoen. Det er akkurat det jeg prøver å unngå å gjøre
Morten1989 Skrevet April 10, 2010 Skrevet April 10, 2010 har du målt spenning på batteriet mens motor går?tror nokk du må sjekke børster og spenningsregulator. hvis de er ok, vil jeg tro du ikke har spenning på D+ på dynamoen Hvor sitter spenningsregulatoren?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå