Gå til innhold

Servo-olje?


eXclusive
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

i forrige uke, ble støtdemperen ødelagd, det sa pang og bilen ble noe lavere bak. På bunnen av støtdemperen, er det en slange, som er slange til hydrauliske dempere, som lå mellom demper og bakaksling, og den gikk det selvfølgelig hull på, så servoen på bilen sluttet å virke. Det er servoolje i de hydrauliske demperne?

Er det forskjell mellom servooljen du får på markedet, som på motor olje? 5W-40 eller noe lignende, eller er dat bare å kjøpe og fylle, og hvor fyller man på servoolje på BMW 520 E34 Touring?

takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har hydraulisk understell, som heter EDC?? Så skal man som oftest fylle på CHS olje istedenfor vanlig ATF olje som brukes som servoolje. Meget viktig at du IKKE blander CHS med ATF olje. IKKE BRA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok være greit å bytte oljen, men jeg vet ikke om det innebærer noe form for lufting.

CHS olje får man vel kjøpt hos Meca, Mekonomen, BilXtra og Thorshov og slike plasser vil jeg anta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heter vel chf (central hydraulick fluid) og finnes som "7" og "11" mener jeg å huske.

hvis du ser under panseret ditt så finner du servobeholderen på venstre side. ganske stor rund boks.

på lokket står det enten atf eller chf.

eller så kan du ringe en bmw forhandler så kan de si hva som skal på din bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...