Gå til innhold

Venstre støtdemper bak.


Tors
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Min støtdemper bak har begynt å bli dårlig.

Den skiva som er under fjære er litt rusten og har begynt å sige nedover. Den holder tydligvis ikke den posisjonen som den skal.

Så jeg må nok bytte denne. Men jeg lurte på om hva som lønner seg, er det lurt å bytte begge sidene samtidig og er det lurt å bytte fjæra i samma slengen?

Noen som vet om noen billige dempere?

Dette er en BMW 520i 24ventiler. Den er helt orginal. 1991 mod.

Og hva skjer dersom denne skiva, siger helt av, kommer bilen til å dette sammen, burde jeg la bilen stå helt stille?

Ikke så lett å forklare dette, men håper noen kommer med noen innspill her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må skifte begge støtdemperne. Den andre er sikkert ikke noe særlig bedre om de er like gamle. Om du må bytte fjærene er en vurdering, men er det orginalfjærene fra 91 så er de nok noe slapp. Når du først holder på så må du også sjekke tårnfeste, kjedelig å ta av alt så er de også rustet opp. Du bør nok bytte dette så snart som mulig, slik du forklarer det. Priser på dempere finner du på nettet hos de fleste forhandlere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar. Men hvordan kommer jeg til ved tårnet? foran er det jo greit men bak så vet jeg ikke. Men jeg er student så jeg tipper jeg bare kommer til å bytte den ene, og ta den andre når den blir dårlig. samme med fjærene.

Men hva kan skje hvis den skåla under blir helt revet av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar. Men hvordan kommer jeg til ved tårnet? foran er det jo greit men bak så vet jeg ikke. Men jeg er student så jeg tipper jeg bare kommer til å bytte den ene, og ta den andre når den blir dårlig. samme med fjærene.

Men hva kan skje hvis den skåla under blir helt revet av?

Dersom du har sedan, må du ta ut baksete for å komme til de tre festeboltene som ligger under hattehyllen.

Sklir skålen helt ned vil nok bilen bli lavere på den siden og det er ikke noe særlig for kjørekomforten. Det vil nok også slå en del i humper etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk ;)

Noen som tørr å tippe vanskelighetsgraden på dette? For en som ikke er utdannet mekaniker. ;)

Har du verktøy og plass og stå er det ikke så veldig vanskelig, men har du planlagt å stå ute, og uten skikkelig verktøy kan det bli slitsomt. Det tar litt tid.

Nå spør jeg sikkert dumt, men er det noen vits å kjøpe dette på høggern?

Nei, kjøp nytt. (Så fremt det som er brukt ikke er kjørt for langt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...