Gå til innhold

BMW 318TDS e36, bra bilvalg?


Kobar
 Share

Anbefalte innlegg

Ser etter en billig pendlerbil, og ser at 318tds av e36 er nokså billig i innkjøp og rimelige i drift. men hvordan er disse motorene? er di holdbare? er di totalt sløve? hvilke muligheter er det for chip o.l? hvilken årsmodell bør jeg se etter? erfaringer? osv osv

Hvilke andre kan være bra alternativ?

Tenker å bruke maks 80 tusen i innkjøp, det må være diesel, billig i drift og kreve minst mulig vedlikehold. PS! MÅ være BMW :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at det ikke er BMWs beste verk under panseret på disse. Har hørt/lest om endel register-relaterte havarier.

0-100 på 14,5 sek sier sitt. Dette drar ikke skinnet av pølsa...

Å kjøpe en BMW dieselbil i den prisklassen kan være litt risikosport mtp km-stand. Et godt utfyllt servicehefte er et must.

E34/E39 525tds evt 530d er jo et bra alternativ, men de bruker jo endel drivstoff.

Vurdert 325tds?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også sett på 325tds ja, er 6 sylindrede dieselmotorer mye mer holdbare enn 4 sylindrede diesler fra bmw?

men ser jo mange 318tds med laaangt over 300 på telleren stå til salgs for ganske stive priser, så det viser seg jo at dem har lang levetid.? og med 0,4-0,6 på mila vil jeg si den er RIMELIG i drift! hvor ofte bør reg-reim byttes? det er vell ikke samme marereritt som M40 motorene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at det ikke er BMWs beste verk under panseret på disse. Har hørt/lest om endel register-relaterte havarier.

0-100 på 14,5 sek sier sitt. Dette drar ikke skinnet av pølsa...

Å kjøpe en BMW dieselbil i den prisklassen kan være litt risikosport mtp km-stand. Et godt utfyllt servicehefte er et must.

E34/E39 525tds evt 530d er jo et bra alternativ, men de bruker jo endel drivstoff.

Vurdert 325tds?

tullprat, dummeste jeg har hørt til nå på bimmers, gratulerer #-o

325tds er en knallbil som du kan trimme veldig lett, enten middels eller dra den helt ut, så det er en bil vil anbefale, 525tds e34 er også slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøper ikke en slik bil for å trimme den #-o skal ha en billig pendlerbil med litt plass, så en 3 serie stv hadde vært ypperlig! 5 serie blir for lang for garasjen min! (med 3 serie passerer atv`n akkurat når bilen står helt inn til veggen foran!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...