Gå til innhold

Spacere på e91


Brungot
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann

Har bestilt 19" CSL felger på min fam.tralle. Lurer på hvor store spacere jeg må bruke bake for å fylle ut disse enorme hjulhusene. Tror faktisk at jeg kan kjøre 285 bakdekk uten noe som helst modifisering

:twisted:

Ser ut som 15mm spacere skal bli nåkk. Men er greit om her er noen som har prøvd ut dette? :wink:

Felg fremme: 235/35-19 ET35

Felg bake: 265/35-19 ET35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta en titt på e.h.d sin bil her på forumet. e90 så ser du litt om erfaringer med lavt et.

Det avhenger også litt om du har lci eller ikke også, samt hvilken modell du har. Jeg har et30 og det subber ikke i det hele tatt for meg.

kopierer inn litt informasjon jeg fikk av E.H.D tildligere i år.

----------------------------------------------------------------------

Innpress på e90 er ET34. Dette gjelder for 16x7, 17x8 og 18x8 felgene. Noen felgmodeller er 17x8.5 og 18x8.5 bak, disse er ET37. 19" felgene er ET37 for 19x8 og ET39 for 19x9.

MEN på faceliften til e90/91 endret BMW sporvidden slik hjulene stikker lenger ut enn pre-facelift.

Og for å gjøre det enda mer innviklet er det forskjell på sporviddeforandringen alt etter hvilken motor du har.

316i/d, 318I/d, 320i/d og 325i:

Fikk 3mm bredere sporvidde foran og 11mm bak på hver side.

325d, 330i/d og 335i/d:

Ingen endring foran og 8mm bredere sporvidde bak på hver side.

Dette betyr at på brede uorginale felger, så må man ha høyere innpress enn pre-facelift.

------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut i fra at det er 9" eller 9,5" bakfelg.. Da ville eg ikkje hatt noko mindre et enn 25- 30.

Køyrer et 20 no på min e91 men der er bakfelgen 8,5. Ser jo på amerikanske forum at man køyrer 10 x 19 med et20 men det er med valsing og kamberjustering... men det er vanvittig god plass i hjulhusene til e91 pre-lci...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...