Gå til innhold

5 serie felger på E90 må vel være fint?


SIG
 Share

Anbefalte innlegg

Det er en kjent sak at man som regel må ha spacere bak på E90 for å fylle ut hjulbuene, ihvertfall hvis man bruker "normal" felg og dekkdimensjon. Mange velger å bruke feks. 15mm spacere.

E90 har vel sånn ca ET36 bak eller deromkring.

Hva skjer hvis man da setter 5-serie felger på E90? 5-serien har ET20, som da blir det samme som å bruke 16mm spacer hvis normalt innpress er ET36. Eller har jeg tenkt helt feil ??

5-serien har senterring på 74.1mm mens 3-serien har 72.8mm så da må man ha en liten adapter her, men vil dette funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at en 5-serie felg kommer lengre ut og vil subbe i hjulbuene på en 3-serie.

Husker jeg hadde noen felger på min E36 med ET35 på noen 7,5" felger. Disse subbet noe djevelsk. Så fikk jeg tak i ET47 og da ble det andre boller...

Hentet fra wikipedia:

Enhver endring av innpresset vil påvirke både hjulgeometrien og belastningen på hjulopphenget. Dersom felgen har lavere innpress enn originalt (hvilket betyr at anleggsflaten på felgen er nærmere innsiden av hjulet) vil hjulet stikke lenger ut fra bilen. Dette kan gi bedre (mer sportslige) kjøreegenskaper, men vil øke slitasjen på bærearmer og foringer.

I Norge er det ikke tillatt å montere felger med innpress som avviker mer enn ±7,5 mm fra bilprodusentens spesifikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-serie felger vil subbe på e36 og e46 ja.

Men E90 har så sinnsykt store hjulbuer at dette vil gå bra bak.

Jeg tenkte at dette kunne være et alterativ til spacere hvis man har 5-serie felger liggende.

Men det kan nok bli problemer foran ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...